بازرس کل گیلان تأکید کرد:

پروژه آزادراه منجیل–رودبار باید هر چه سریعتر تکمیل شود

بازرس کل استان گیلان اظهار کرد: چرا باید جان و مال مردم به خاطر اجرای ناقص پروژه آزاد راه رشت–منجیل در خطر باشد؟ باید هر چه سریعتر پروژه مذکور تکمیل گردد تا منفعت آن به مردم استان و کشور برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در راستای بازرسی برنامه‌ای کلان سازمان بازرسی کل کشور با موضوع تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام، جلسه‌ای در رابطه با تعیین و تکلیف کارهای باقی مانده آزاد راه منجیل – رودبار در بازرسی کل استان گیلان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور احمد آقایی، بازرس کل استان گیلان، جوادی راد معاون نظارت و بازرسی و رئیس فرشید سربازرس گروه امور تولیدی بازرسی کل، دوستی مجری آزاد راه رشت–منجیل شرکت زیرساخت کشور، پردل نژاد مجری حوزه طرح‌های شرکت زیر ساخت در استان و دیگر مدیران پروژه برگزار شد مشکلات و موانع موجود در اجرای پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

بازرس کل استان گیلان با بیان این نکته که با بررسی‌های به عمل آمده از اسناد و مدارک، استماع توضیحات مسئولین ذیربط و بازدیدهای میدانی صورت گرفته مشخص گردیده که همچنان دیوارهای حفاظتی مسیر نیمه تمام مانده افزود، به دلیل زلزله‌خیز بودن منطقه و بارندگی‌های شدید محلی امکان آسیب جدی و در نتیجه تخریب و انسداد آزاد راه به صورت بالقوه وجود دارد.

وی اشاره کرد که علی‌رغم تنظیم صورت جلسات پیرامومن جا به جایی تاسیسات آب، برق، گاز و مخابرات در محدوده بلوار وحدت در پروژه مذکور و برآورد هزینه توسط ادارات ذیربط تاکنون اقدامی توسط پیمانکار و کارفرما به منظور پرداخت هزینه جابه‌جایی زیرساخت و تکمیل آزاد راه به عمل نیامده و با بازگشایی محور موضوع رها گردیده است.

بازرس کل استان گیلان اظهار کرد: چرا باید جان و مال مردم به خاطر اجرای ناقص این پروژه در خطر باشد؟ باید هر چه سریعتر پروژه مذکور تکمیل گردد تا منفعت آن به مردم استان و کشور برسد.

با توجه به موارد مطروحه در جلسه فوق مقرر شد شرکت زیرساخت نسبت به تدوین برنامه زمان‌بندی مدون به منظور تکمیل بخش‌های نیمه تمام پروژه پس از اخذ مجوز لازم از پلیس راه و سایر مراجع ذیربط از اواخر مهر ماه به منظور اجرای کارهای باقیمانده مانند روشنایی تونل‌ها و پل‌ها، روکش آسفالت و… حداکثر تا ۱۴۰۳/۰۷/۲۵ مبادرت به عمل آورد و هر چه سریعتر نسبت به پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکار نیز اقدام نماید.

در ضمن به منظور اجرای هر چه سریعتر پروژه و کارهای باقی مانده پیرامون جا به جایی تاسیسات آب و برق و مخابرات و فیبر نوری و بازگشایی مسیر بلوار وحدت با هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری و پیمانکاران زیر مجموعه وزارتخانه، شرکت زیرساخت مبلغ ۵۰درصد صورت جلسات تنظیمی را تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۱۰ پرداخت نماید.

در ابتدای جلسه هر یک از حاضرین موارد و مشکلات حوزه کاری خود را مطرح کرده و درخواست کردند که با حل شدن این مشکلات به راه اندازی هر چه زودتر این پروژه کمک شود.

Share