دیارمیرزا گزارش می‌دهد

سالن ورزشی شهید باهنر رشت احیا می‌شود؟ | درخواست ورزشی‌ها از استاندار گیلان

پس از ۲۰ سال اخبار رسیده به دیارمیرزا حاکی از این است که در راستای توسعه اماکن ورزشی گیلان بیش از ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای این زمین توسط وزارت ورزش و جوانان اختصاص یافته که بلافاصله پس از فاز مطالعاتی تخصیص پیدا می‌کند تا سالن شهید باهنر رشت بار دیگر احیا شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کمتر کسی است که برف سال ۸۳ رشت را به یاد نداشته باشد. همان برف خاطره‌سازی که با بارش ۳ متری در رشت خسارت زیادی بر جا گذاشت.

بهمن ماه سال ۸۳ یکی از اماکنی که در این برف سنگین آسیب دید، سالن ورزشی شهید باهنر رشت بود. سالنی که ورزشکاران رشته‌های کشتی و وزنه‌برداری ۶۰ سال در آن تمرین می‌کردند و قهرمانان بزرگی از آنجا به رتبه‌های برتر کشوری و جهانی دست یافته بودند.

از فردین معصومی؛ رضا مودبی و برادران نیک‌نژاد در کشتی گرفته تا اصغر ابراهیمی و برادران پانزوان در وزنه‌برداری؛ نظام دودل در پاورلیفتینگ.

اما برف تاریخی رشت همه خاطرات را از بین برد و امروز از آن سالن تنها زمینی باقیمانده است.  هرچند پس از ۲۰ سال اخبار رسیده به دیارمیرزا حاکی از این است که در راستای توسعه اماکن ورزشی گیلان بیش از ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای این زمین توسط وزارت ورزش و جوانان اختصاص یافته که بلافاصله پس از فاز مطالعاتی تخصیص پیدا می‌کند تا سالن شهید باهنر رشت بار دیگر احیا شود.

همزمان با این موضوع برخی اخبار حاکی از این است که آموزش و پرورش گیلان نیز رسما قصد دارد از این زمین به عنوان پارکینگ کارمندانش استفاده کند؛ موضوعی که کاملا در تضاد با خبر بالاست.

بدون شک احداث یک سالن ورزشی در آن نقطه از شهر رشت (حوالی میدان فرهنگ) و احیای سالن قدیمی باهنر میتواند کمک بزرگی به جامعه ورزش استان کند. موضوعی که مورد درخواست جامعه ورزش استان نیز بوده است.

جامعه کشتی رشت و گیلان در همین رابطه به دیارمیرزا گفته است: “خواستم در مورد زمین کشتی شهید باهنر رشت سوالی از استاندار محترم بپرسید.
باتوجه به اینکه سالن در برف سال ۸۳ خراب و آقای رضی‌زاده بارها تقاضای ساخت خانه کشتی رو داده، چرا زمین به هیات کشتی برای ساخت خانه کشتی واگذار نمی‌شود؟ آن سالن قدیمی‌ترین سالن کشتی شهرستان رشت بوده و قهرمان‌های بزرگی همانند دکتر میرزایی، مرحوم حافظ یوسفی، مرحوم حسین نیک‌نژاد، محمد نیک‌نژاد، دکتر بالادست، مرحوم شاپور بهبودی، اکبر ابراهیم‌نژاد، فریبرز بصارتی و قهرمانان بزرگی در رشته وزنه‌برداری همانند اصغر ابراهیمی و میرمحمود حاکم‌زاده را تحویل جامعه ورزش داده است. خواهشمندیم کمک کنید تا این زمین جهت ساخت به هیات استان واگذار شود“.

با توجه به اینکه شنیده شده در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان به ریاست استاندار، موضوع تعیین تکلیف این زمین مطرح خواهد شد همه منتظر این هستند تا ببینند رویای احیای سالن شهید باهنر رنگ حقیقت به خود خواهد گرفت یا آن زمین به پارکینگ تبدیل می‌شود؟!

Share