شهردار رشت در آئین اختتامیه اولین طراحی پژوهی معماران گیلان مطرح کرد؛

رشت در حوزه معماری حرف های زیادی برای گفتن دارد | بسیاری از اولین های کشور در رشت رقم خورده است

شهردار رشت در آئین اختتامیه و نمایش آثار اولین طراحی پژوهی معماران گیلان بر بهره مندی از ظرفیت معماران در توسعه شهر رشت تاکید کرد و گفت:رشت در حوزه معماری حرف های زیادی برای گفتن دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رحیم شوقی پیش از ظهر چهارشنبه در آئین اختتامیه و نمایش آثار اولین طراحی چای خانه به مناسبت روز جهانی معماری ضمن خیر مقدم به مهمانان حاضر در این نشست اظهار کرد: شهر رشت به دلیل داشتن پشتوانه غنی فرهنگی و ظرفیت‌های فراوان گردشگری همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران و مسافران در فصول مختلف سال است.

وی با بیان اینکه همواره به دنبال این بودم که فرصتی ایجاد شود تا معماران این شهر دور هم جمع شوند، افزود: معماری تلفیقی از هنر و علم است معمار با اندیشه‌های خود را در پیاده‌سازی در شهر می‌تواند به نمایش بگذارد.

شوقی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری در کنار دوستان خواهد بود، تصریح کرد: بیان ایراد و اشکالات، طرح ایده‌ها و پیشنهادات بدیع و خلاقانه و راهکار حل مشکلات و مسائل موجود در رشت توسط معماران بسیار می‌تواند به ما کمک کند لذا در این جهت از ایده‌ها و پیشنهادات تخصصی در راستای حل مشکلات و چالش‌های مدیریت شهری استقبال خواهیم کرد.

شهردار رشت با اشاره به اینکه بسیاری از اولین‌های کشور در این شهر رقم خورده است، اضافه کرد: در حوزه معماری نیز ما می‌توانیم حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشیم و در کنار شهرهایی چون اصفهان، یزد قرار بگیریم چرا که از لحاظ نیروی انسانی، متخصصین، هنرمندان و معماران می‌توانیم با این شهرها به رقابت بپردازیم.

شهردار رشت با اشاره به راه اندازی چای خانه در رشت اضافه کرد: این طرح بزرگ امام رضایی به منظور تقویت بیشتر ارادت قلبی و معنوی مردم با امام رئوف و گذران اوقات فراغت خانواده‌ها بویژه جوانان و نوجوانان اجرایی شده و چایخانه‌ها به یک پایگاه فرهنگی تبدیل شده است.

وی بر استفاده از توان علمی و فنی نخبگان و دانشگاهیان و معماران تاکید کرد و گفت: اگر ارتباط با دانشگاهیان و نخبگان برقرار باشد، با توجه امکان وجود زمینه پژوهشی در شورای اسلامی شهر رشت و شهرداری، می‌توان از توان علمی و فنی آن‌ها در این زمینه نیز بهره برد.

Share