اختصاصی دیارمیرزا؛

خواسته‌های ذینفعان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدیرکل آتی چیست؟!

با توجه به روی کار آمدن استاندار جدید گیلان طبیعتا به زودی شاهد انتخاب مدیران ستادی در استانداری و ادارات کل خواهیم بود. در همین راستا کاندیدهای مدیر کلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی لازم است برای افکار عمومی استان به این چند سوال جواب دهند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مأموریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ سیاست گذاری، برنامه ریزی، راهبری، پایش و نظارت به منظور تنظیم روابط کار مبتنی بر رعایت اصل سه جانبه گرایی، حفظ و صیانت از نیروی کار، توسعه و توانمندسازی تعاونی ها، ایجاد تعادل در بازار کار و حمایت از پایدارسازی مشاغل و برقراری عدالت اجتماعی در حوزه‌های بیمه ای، حمایتی و توانمندسازی با رعایت اصول جامعیت، کفایت و فراگیری مبتنی بر قانون بیمه گری است.

با توجه به روی کار آمدن استاندار جدید گیلان طبیعتا به زودی شاهد انتخاب مدیران ستادی در استانداری و ادارات کل خواهیم بود.

در همین راستا کاندیدهای مدیر کلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی لازم است برای افکار عمومی استان به این چند سوال جواب دهند؟

۱-نحوه شناسایی و برخورد شما با کارچاق کن‌ها و دلال‌هایی که به عنوان نماینده قانونی کارگر یا کارفرما در هیات‌های حل اختلاف کار می‌کنند چگونه است؟

۲-آیا برنامه یا پیشنهادی برای اصلاح سامانه روابط کار جهت ورود مشخصات نماینده‌های قانونی کارگر و کارفرما جهت شرکت در هیات‌های حل اختلاف دارید؟

برنامه ریزی شما جهت ساماندهی روابط کار چند ماه است؟

۳-برنامه شما جهت استفاده از، ظرفیت بازرس کار بعنوان پیشگیری و کاهش پرونده‌های ورودی هیات‌های حل اختلاف کارگری چیست؟

۴-برنامه شما جهت افزایش نیروی کار مشغول بکار در شرکت‌های تعاونی و افزایش شرکت‌های تعاونی جدید چیست؟ آیا همه آمارهای تعاونی منطبق با آمار اشتغال  و کارگاهی تعاونی تامین اجتماعی است؟

۵-برنامه‌های معاونت اجتماعی و فرهنگی را تشریح کنید؟

۶-برنامه‌های حوزه اشتغال به خصوص اشتغال فارغ التحصیلان را تشریح کنید؟

۷-برنامه‌های معاونت پشتیبانی در خصوص پرداخت‌های عادلانه منطبق با عملکرد و همچنین جانشین‌پروری و استفاده از نیرو‌های متخصص و جوان در پست‌های مدیریتی چیست؟ مدیر آینده چه برنامه‌ای را دارید که مدیران گذشته نتوانسته‌اند انجام دهند.

۸-آیا کارشناسان رسمی دادگستری در رشته روابط کار و بازرس کار و… که همکار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند می‌توانند پرونده‌های مربوط به این اداره را به عنوان کارشناس رسمی دادگستری، گزارش‌نویسی کنند؟! آیا تعارض منافع نیست؟ که کارمندی در ساعت اداری با یک پرونده کار کند و بعد ظهر بعنوان کارشناس رسمی دادگستری برای همان پرونده گزارش‌نویسی کند. حق و حقوق کارگران و کارفرماها در این صورت ضایع می‌شود. برنامه شما برای ساماندهی این موضوع چیست؟ همانطور که مستحضرید طی یک بخشنامه توسط قوه قضاییه کارکنان قوه قضاییه حق کارشناسی بعنوان کارشناس رسمی دادگستری تا بازنشستگی خود را به دلیل تعارض منافع و حفظ حقوق ارباب رجوع و جلوگیری از تبانی در حق ارباب رجوع نخواهند داشت.

۹-برنامه شما برای اینکه کاریابی‌ها تخصصی کار خود را انجام دهند و در هیات‌های حل اختلاف کارگری بعنوان نماینده قانونی کارگر و کارفرما شرکت ننمایند، چیست؟ سلامت اداری را در هیات‌های حل اختلاف چگونه جاری می‌کنید؟

۱۰-تخلفات مسکن مهر را در کل استان آیا حاضر به ارجاع به مراجع قضایی برای بررسی و رسیدگی هستید؟ یا مثل برخی مدیران گذشته پرونده‌ها را مختومه می‌کنید؟ برنامه شما در این خصوص چیست؟ شفاف اعلام نمایید؟

۱۱-برنامه‌های فرهنگی خاص کارگران و واحد‌های صنعتی را تشریح کنید؟ هر هفته چند برنامه فرهنگی کارگری در استان با مستندات. برنامه‌های اجتماعی شما چیست؟ فهرستی از برنامه‌های خاص این اداره کل را اعلام نمایید.

۱۲-آیا به دنبال تطبیق اشتغال جدید استان با آمار دقیق سازمان تامین اجتماعی هستید؟ یا به دنبال اشتغال تسهیلاتی بدونه بیمه تامین اجتماعی هستید؟

۱۳-روش کارسنجی و زمان‌سنجی کارکنان شما  توسط مدیریت پشتیبانی چگونه است؟ کارکنان فعال و از کار دررو را چگونه شناسایی کرده و اهرم‌های انگیزه‌ای شما چیست؟

۱۴-آموزش و ترویج تعاونی را در دانشگاه‌ها و مدارس چگونه برنامه ریزی می‌کنید؟

۱۵-برنامه شما برای سودآور شدن ورزشگاه‌های کارگری استان چیست؟ چرا تاکنون سودآور نیست؟ و قادر به تعمیرات و نگهداری خود مجموعه ورزشی توسط درآمد حاصل از آن‌ها نیست؟

۱۶-برنامه شما برای مهمان سراهای کل استان این اداره کل چیست؟ در حال حاضر فرسوده و اوراق می‌باشد.

۱۷-برای بازرس ویژه و سلامت اداری اداره کل چه فردی را مدنظر دارید؟ وی چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟

۱۸-آیا برنامه تحولی برای جایگزینی معاونین و مدیران این اداره کل در کل استان دارید؟

Share