امام جمعه لاهیجان؛

تاخیر دائمی در پرداخت حقوق کارکنان آبفای گیلان بسیار نگران کننده است

حجت الاسلام سلیمانی گفت: وقتی حقوق و عیدی و اضافه کاری و ماشین و امکانات آقایان، پا برجاست، چگونه می شود، شب به راحتی خوابید وقتی شرکتی ها دچار مشکل معیشتی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام سید عبدالجواد سلیمانی، امام جمعه لاهیجان در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه نظام پرداخت برای کارکنان شرکتی، عادلانه نیست، اظهار کرد: در دولت شهید آیت الله رئیسی، بحثی راه افتاد تا موضوع قراردادهای شرکتی سامان یابد و به این صورت نگرانی دایمی کارکنان از بین برود. این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز رفت ولی هنوز نهایی نشده است.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: این وضعیت بسیار پر استرس درباره کارکنان شرکت آبفا نیز جود دارد و گاهی این عزیزان، پنج، شش ماه حقوق دریافت نکرده اند. این درحالی است که آبفا املاک زیاد و درآمد بالایی دارد که از طریق آن‌ها به راحتی می‌تواند حقوق نیروها را پرداخت کند. در واقع مدیران آبفا می‌توانند از طریق دریافت بودجه‌های لازم و فروش املاک، موضوع پرداخت حقوق کارکنان خود را که خیلی مهم است، به سامان برسانند.

امام جمعه لاهیجان یادآور شد: نگاه دولت به کارکنان شرکتی باید نگاه به اعضای یک خانواده باشد. چگونه در این شرایط اقتصادی، فردی بدون دریافت حقوقش، آن هم برای چندین ماه، می‌تواند زندگی کند و شرمنده خانواده‌اش نباشد. اگر مدیران و مسئولان و دوستان بالادستی و اعضای هیئت مدیره ها، چندین ماه حقوق دریافت نمی‌کنند، شاید بشود موضوع‌عدم پرداخت چندین ماه حقوق کارکنان آبفا را تا حدودی، تحمل کرد؛ ولی وقتی حقوق و عیدی و اضافه کاری و ماشین و امکانات آقایان، پا برجاست، چگونه می‌شود، شب به راحتی خوابید وقتی شرکتی‌ها دچار مشکل معیشتی هستند.

وی اضافه کرد: البته مشکل‌عدم پرداخت به موقع حقوق فقط منحصر به شرکتی‌ها و کارکنان آبفا نیست و طبق نقل‌های موثق و اطلاعات دقیق، درباره سایر شرکت‌ها و دستگاه‌ها نیز این مشکل وجود دارد و بعضا کارکنان برخی از دستگاه‌ها تا چندین ماه حقوق‌شان پرداخت نشده است. این مشکل بسیار فراگیر شده و موجب کاهش اعتماد عمومی مردم می‌شود.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه با بیان اینکه نمایندگان استان گیلان تاکنون اقدام خاصی برای حل مشکلات مردم لاهیجان و کل استان انجام نداده اند، اظهار کرد: البته تاکنون کار خاصی از سوی نمایندگان این استان و سایر استان‌ها در دور جدید مجلس، برای موضوعات مختلف استانی و ملی، صورت نگرفته است.

امام جمعه لاهیجان در پایان اظهار امیدواری کرد: مسئولان با نگاه جهادی و اعتقادی و بر اساس برنامه ریزی درست، به فکر پرداخت به موقع حقوق کارکنان آبفا و سایر دستگاه‌ها باشند.

Share