ابراز تأسف امام جمعه لاهیجان از برخورد سرکوب گرایانه پلیس آمریکا

آمریکا توسط ترامپ در مسیر افول قرار دارد | پلمپ سوپر مارکت و قصابی کافی نیست

امام‌ جمعه لاهیجان خطاب به نمایندگان مجلس برای نظارت بر درست اجراشدن قوانین گفت: مجلس تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است ولی بعضی از مشکلات بازار ارز و کالا به اجرا نیست بلکه به قوانین ناقص است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد سلیمانی ظهر امروز در نماز آئین عبادی سیاسی این هفته این شهر بیان اینکه گسترش دامنه اعتراضات در آمریکا نشان‌دهنده انزجار این حکومت مستکبر است، اظهار کرد: بسیاری از شهرها و حتی ایالت‌های آمریکا شاهد اعتراضات بی‌سابقه نسبت به بی‌عدالتی و نژادپرستی بوده و دامنه اعتراضات به شهرهای مهم ازجمله واشنگتن و کاخ سفید آمریکا هم رسیده است.

وی با ابراز تأسف از برخورد سرکوب گرایانه پلیس آمریکا با معترضان گفت: پس از قتل ناجوانمردانه یک سیاه‌پوست توسط چهار پلیس، بی‌عدالتی در این کشور به اوج خود رسیده و آمریکا بدون نقاب را به جهانیان نشان داده شد که این امر ثابت می‌کند آمریکا توسط ترامپ در مسیر سرازیری و افول قرار دارد.

امام‌جمعه لاهیجان با انتقاد نسبت به گرانی کالاهای اساسی در کشور تصریح کرد: مافیا مسکن، خودرو و ارز بر بازار رخنه کرده و همچنین عده‌ای از کاسبان تحریم با ارائه قیمت‌های کاذب و مصنوعی التهاباتی را به بازار ایجاد می‌کنند که باید با آنان به‌شدت برخورد شود زیرا مردم تحت‌فشار هستند.

سلیمانی با اذعان به اینکه عدم هماهنگی میان بعضی از وزارت خانه باعث ایجاد وضعیت لجام‌گسیخته بازار شده است، بیان کرد: هنوز هماهنگی مناسبی میان وزارت صمت و جهاد کشاورزی وجود ندارد زیرا هنوز برای مردم ما جای سؤال است که چرا زمانی از سال بعضی از محصولات کشاورزی به‌مانند گوجه که خودمان صادرکننده ‌و‌ تولیدکننده آن هستیم با گرانی بسیار زیاد مواجه می‌شود.

وی یکی از تفکرات غلط را رها کردن نظارت در سال آخر دولت دانست و گفت: عده‌ای می‌گویند چون دولت سال آخر خود را می‌گذراند نظارت‌ها رها شده است که این تفکر بسیار غلط بوده و باید مسؤولان با این تفکر برخورد کنند.

امام‌جمعه لاهیجان با اشاره به راهکارهای موجود برای کنترل بر بازار ارز و کالا افزود: قوه قضائیه، تعزیرات حکومتی و دولت وظیفه دارند پای کار بوده و برخورد و نظارت‌ها را بیشتر کنند ولی مردم در طی این مدت احساس می‌کنند اتفاقات خوبی در حوزه برخورد با فساد و گرانی افتاده است ولی باید این روند با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

سلیمانی با بیان اینکه مسؤولان و قوه قضائیه باید به مسئله معیشت مردم ورود کند، تصریح کرد: دادستان کشور و قوه قضائیه به بازار خودرو ورود کرده و التهاب بازار این حوزه را خواباندند ولی وضعیت معیشتی مردم چه می‌شود؟ مردم تحت‌فشارند لذا پلمپ دو تا سوپر مارکت و قصابی اگرچه کار خوبی است ولی کافی نبوده و باید سرمنشأ این گرانی‌ها شناسایی و از بین برود.

وی خطاب به نمایندگان مجلس برای نظارت بر درست اجراشدن قوانین بیان کرد: مجلس که با شعار مبارزه با فساد و گرانی کار خود را آغاز کرده است تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است ولی بعضی از مشکلات بازار ارز و کالا به اجرا نیست بلکه به قوانین ناقص است که دارد از آن سوءاستفاده می‌شود.

Share