شورای شهر تالش همچنان روی دور حاشیه؛

اعلام جرم دادستان تالش علیه ۳ عضو شورای شهر پس از سرپیچی از اجرای دستور قضایی

دادستان تالش به جرم تضییع حقوق عامه و سرپیچی از اجرای دستور قضایی مبنی برعدم شرکت در جلسات شورای شهر علیه عبدالله حسین‌پور وحید یوسف زاده و بهزاد پورپناه رسما اعلام جرم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در پی‌عدم حضور سه عضو شورای شهر در جلسات شورای شهر تالش محمد صفری دادستان تالش رسما علیه اقایان عبدالله حسین‌پور، وحید یوسف زاده و بهزاد پورپناه اعلام جرم کرد.

این شکایت کیفری به استناد سرپیچی از اجرای دستور قضایی مبنی بر برگزاری جلسات شورای شهر تضییع حقوق عامه و معطلی امورات شهری تنظیم شده است.

دادستان تالش پیشتر طی نامه‌ای به اعضای شورای شهر متذکر شده بود در صورت‌عدم شرکت در جلسات شورای شهر وفق ماده ۵۷۶ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی از سوی دادستانی قابل تعقیب قرار خواهند گرفت.

ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) صراحت دارد:

چنانچه هر یک از صاحب منصبان و مستخدمین و مامورین دولتی و شهرداری‌ها در هر رتبه و مقامی که باشند از مقام خود سوء استفاده نموده و از اجرای اوامر کتبی دولتی یا اجرای قوانین مملکتی، یا اجرای احکام یا اوامر مقامات قضائی یا هر گونه امری که از طرف مقامات قانونی صادر شده باشد جلوگیری نماید به انفصال از خدمات دولتی از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد.

Share