سخنگوی دولت خبر داد:

استانداران تهران، قم، خوزستان و لرستان انتخاب شدند

سخنگوی دولت از انتخاب چهار استاندار در جلسه هیأت دولت خبر داد و گفت: محمدصادق معتمدیان، اکبر بهنام جو، محمدرضا موالی‌زاده و سید سعید شاهرخی به ترتیب به عنوان استاندار استان تهران، قم، خوزستان و لرستان انتخاب شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از ایرنا، فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت اعلام کرد: اکبر بهنام جو به عنوان استاندار استان قم و محمدصادق معتمدیان به عنوان استاندار استان تهران از سوی هیات دولت منصوب شدند. همچنین محمدرضا موالی‌زاده به عنوان استان خوزستان و سید سعید شاهرخی به عنوان استاندار لرستان انتخاب شدند.

محمدصادق معتمدیان متولد ۱۳۴۹ در کرمانشاه، دارای مدرک کارشناسی اقتصاد و کارشناس ارشد مدیریت از دانشگاه ارومیه است. وی در ۲۷ مهر ۱۳۹۹ به عنوان استاندار خراسان رضوی انتخاب شد و پیش از آن نیز به مدت ۲۲ ماه استاندار خراسان جنوبی بود.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت و کارشناسی اقتصاد است و از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی وی می‌توان به استاندار خراسان جنوبی (از آذرماه ۱۳۹۷ لغایت مهر ماه ۱۳۹۹) و استاندار خراسان رضوی (از مهرماه ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰) اشاره کرد. معتمدیان از ۱۴۰۰ تاکنون استاندار آذربایجان غربی هم بود.

استاندار جدید تهران که دانش‌آموخته کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مدیریت است، از ۲۰ سال قبل مسئولیت‌های متعددی در دستگاه‌های اجرایی کشور داشته است.

مسئولیت‌هایی همچون عضو شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور، خدمت در استان‌های آذربایجان‌غربی، کرمانشاه و ایلام در سطح مدیرکل و معاون دستگاههای اجرایی، رئیس شورای سیاست‌گذاری موسسات آموزشی – پژوهشی در شمالغرب کشور، خدمت در ستاد دستگاههای اجرایی در تهران تا سطح مدیرکل، کارشناس و پژوهشگر مسائل قومی – منطقه‌ای و توسعه‌ای و استانداری استانهای خراسان جنوبی و خراسان رضوی از سوابق اجرایی محمدصادق معتمدیان است.

اکبر بهنام جو استاندار قم نیز دارای سوابق عضویت در شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه گیلان، عضویت در جهاد دانشگاهی دانشگاه، شهردار انزلی در ۱۳۷۱، مدیرکل دفتر شهر و روستای استانداری گیلان، رئیس مسکن و شهرسازی استان گیلان و معاون امور عمرانی استانداری اردبیل است.

وی از سال ۱۳۵۸ به مدت ۱۰ سال در شرکت‌های گردشگری عهده دار سمت‌های معاونت و مدیرعاملی بوده است.

مدیر پروژه صحن فاطمه زهرا (س) حرم حضرت علی (ع) در بخش طراحی و نظارت قرارگاه خاتم الانبیاء، عضویت در هیأت مدیره شرکت‌های گردشگری، اقتصادی و عمرانی دیگر سوابق مدیریتی وی است.

همچنین سید سعید شاهرخی گزینه پیشنهادی وزیر کشور برای عهده‌دار شدن استانداری لرستان، با رأی هیأت وزیران، جایگزین «ابوطالب شفقت» در این استان شد.

شاهرخی آبان سال ۹۶ به عنوان معاون سیاسی استانداری همدان منصوب شد. وی قبل از این معاونت سیاسی و امنیتی استانداری‌های لرستان و قزوین را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

از سوابق شغلی وی به معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان، فرماندار نهاوند، فرماندار شهرستان اسدآباد، شهردار ملایر، شهردار تویسرکان، شهردار قروه همدان، معاون فرماندار کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان، کارشناس مسئول شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان لرستان و کارشناس مسئول امور شهری و شوراها استانداری لرستان می‌توان اشاره کرد.

محمدرضا موالی‌زاده استاندار جدید خوزستان نیز از نمایندگان ادوار مجلس است و سابقه معاونت وزارت رفاه، وزارت ارشاد، مدیر کل سیاسی وزارت کشور و سفیر ایران در الجزائر را در کارنامه دارد.

Share