لاهوتی در تذکر شفاهی:

از واردات برنج و چای جلوگیری کنید | کشاورزی گیلان در حال نابودی است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به عنوان نمایندگان مجلس اجازه نخواهیم داد که برنج به کشور وارد شود، از مسئولان امر می خواهیم از واردات برنج و چای جلوگیری کنید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان قابل قبول نیست، قانون باید اجرا شود، ۵۰ هزار میلیارد تومان نیز برای این کار در نظر گرفته شده است، پرداخت علی الحساب درست نیست و بخشی از آن ها نیز خلاف قانون است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص بحث تامین اجتماعی نیز دولت باید بدهی خود را به مبلغ ۱۳۰ همت به تامین اجتماعی پرداخت کند تا این سازمان بتواند بحث همسان سازی را اجرایی کند.

وی افزود: در خصوص بحث برنج ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برنج در استان تولید شده است، ۵۰۰ هزار تن نیز از سال گذشته مانده است مجموعا ۳ میلیون تن برنج داریم، امسال نباید برنج وارد شود. ما اجازه نخواهیم داد واردات صورت گیرد. خیلی از زمین های کشت برنج در حال تغییر کاربری می باشد، تذکرات لازم در این خصوص داده شود.

لاهوتی اضافه کرد: در خصوص بحث چای نیز واردات باعث مشکلات در استان شده است، لازم است که به داد استان گیلان برسید چرا که کشاورزی گیلان در حال نابودی است.

Share