بائوج لاهوتی در نطق میان دستور:

واردات بیش از یک میلیون تن برنج خیانت است|مافیای چای را از درب بیرون کرده از پنجره وارد می‌شوند

نماینده مردم لنگرود در مجلس خطاب به رییس جمهور، گفت: در چهار ماه ابتدایی سال حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن برنج به کشور وارد شده که خیانت در حق کشاورزان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (یکشنبه‌، ۱ دیماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: از دولت انتظار می رود با توجه به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر مجلس شورای اسلامی در خصوص سود مرکب را تایید کرد، این موضوع هر چه سریع تر ابلاغ شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خطاب به معاون پارلمانی رییس جمهوری، اظهار کرد: دولت باید نرخ تضمینی محصولات کشاورزی را به موقع اعلام کند و در این بین تورم واقعی را برای تعیین این نرخ ملاک قرار دهد.

وی ضمن انتقاد از عملکرد دولت در خصوص ساماندهی نیروی انسانی در دستگاه های مختلف، ادامه داد: دولت سالهاست که می خواهد طرح ساماندهی نیروهایش را اعلام کند؛ هم اکنون نیروهای قراردادی، حجمی، روزمزد، طرحی و غیره در حال فعالیت هستند که نیازمند ساماندهی می باشند زیرا این امر مصداق تبعیض ناروا محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در واقع افراد با ملاک های مشخص و یکسان در کنار همدیگر کار می کنند اما یکی از آنها به دلیل ساماندهی نشدن از مزایا و حقوق مناسب برخوردار نیست و امنیت شغلی ندارد.

بائوج لاهوتی ضمن انتقاد از عدم اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری که در سال  ۱۳۸۶ به تصویب رسیده است، افزود: حق یک پرستار را به پزشک می دهیم و بعد عنوان می شود پزشک به پرستار پول دهد در حالی که حق پرستاری باید مستقیما به خود این افراد پرداخت شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت نیروهای حق التدریس و نهضتی، گفت: متولیان امر آموزش یا این افراد را بُکشید یا شفا بدهید؛ برای این افراد در مجلس قانون وضع شده لذا این افراد باید۶ ماه آموزش ببینند و بعد بکارگیری شوند در حالی که وزیر آموزش و پرورش از نیروهای بازنشسته استفاده می کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در رابطه با کاهش تعرفه واردات چای خارجی، اظهار کرد:  متاسفانه باندهای مافیای واردات چای را از درب بیرون می کنیم اما از پنجره وارد می شوند؛ باید یادآور شد هم اکنون در کشورمان هفتاد هزار تن تولید چای داریم و می توان در شرایط تحریم از محصولات داخلی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه وزیر صنعت، معدن و تجارت تعرفه واردات چای خارجی را از ۲۰ درصد به ۵ درصد کاهش داده که اصلا قابل پذیرش نیست؛ وی به دست های پینه بسته چای‌کاران ظلم کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص واردات برنج به کشور، تصریح کرد: رییس جمهور در مجلس عنوان کرد ۵۵۰ هزار تن برنج بیشتر از سال گذشته در کشور تولید شده که در مجموع به ۳ میلیون تن برنج می رسد.

بائوج لاهوتی افزود: این در حالیست که متاسفانه در چهار ماه ابتدایی سال دستور دادند حدود ۱ میلیون و یکصد هزار تن برنج به کشور وارد شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رییس جمهور ژستتان در پشت میکروفن مجلس را باور کنیم یا منافع یکسری افراد و خیانتی که رخ داده را باور کنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: تکلیف مردم چمخاله و حوزه انتخابیه لنگرود چیست؟؛ مردم این مناطق بیش از یکصد سال است که در این منطقه کشاورزی می کنند لذا باید تکلیف مالکیت آنها مشخص شود؛ بنابراین درخواست می شود مشکلات مردم این روستا هر چه سریع تر برطرف شود.

وی ادامه داد: در گذشته هفتاد درصد مردم در روستاها زندگی می کردند از این رو باید تکلیف اجرای ماده ۴ در روستاها مشخص شود؛ بر این اساس سازمان منابع طبیعی باید در راستای اجرای قانون، انتقال مالکیت را به بنیاد مسکن انجام دهد و سپس این مالکیت به مردم واگذار شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: متاسفانه داستان پرغصه شرق حوزه انتخابیه لنگرود همچنان ادامه دارد در حالی که وزیر صنعت دستور لازم را صادر کرده اما به این امر توجهی نمی شود.

بائوج لاهوتی خطاب به وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، افزود: به دلیل وجود نگرانی ها در حوزه گردشگری، سازمان مربوطه به وزارتخانه تبدیل شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: استان گیلان در مدیریت گردشگری دارای مشکلاتی است و مدیریت گردشگری استان حال خوبی ندارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز در استان گیلان مدیریت سازمان گردشگری بجای رافع بودن، بازدارنده است لذا باید به مشکلات این عرصه توجه شود.

Share