طاهری: از بازیهایی متناسب با زیست بوم استان حمایت می کنیم

اختتامیه نهمین دوره جام قهرمانان بازیهای ویدئویی در رشت برگزار شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به طور خاص بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای برنامه‌های خاصی برای توسعه کمی و کیفی بازی‌سازی در کشور برنامه ریزی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  آیین اختتامیه نهمین دوره جام قهرمانان بازیهای ویدئویی چهارشنبه در تالار مرکزی رشت برگزار شد.

 امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به وجود تقریبی ۳۴ میلیون بازیکن بازیهای ویدئویی در کشور و رقم تقریبی دو میلیارد نفر در کل دنیا، عرصه بازیهای ویدئویی را فراگیر و مهم دانست و گفت: بازی‌های رایانه‌ای جای بازیهای قدیمی را گرفته است و با وجود حجم بالای بازیکن آن می‌بایست در طراحی این بازی‌ها هدفمند و برنامه ریزی شده عمل کرد.

دببر شورای فرهنگ عمومی استان گیلان گفت: در گذشته بازیهایی در دسترس نوجوانان و جوانان بود که علی رغم ایجاد هیجان کاذب، هیچ محتوای درستی نیز در اختیار آن‌ها قرار نمی‌داد و این نقش دولت است که با حمایت‌های ویژه از ساخت بازی‌های متناسب با فرهنگ، سن، آداب و رسوم، باور‌ها و عقاید و آرمانها آن را در اختیار علاقه مندان قرار دهد و جامعه علاوه بر اینکه از بازی‌های صحیح و سالم استفاده می‌کند از فواید این بازی‌ها بهره‌مند شود.

طاهری افزود: بازی‌های رایانه‌ای غیر اصولی و نامناسب مضرات زیادی را به بازیکن‌ها و خانواده‌ها تحمیل می‌کند ولی اگر بازی صحیح و بر اساس اصول باشد، علی رغم ایجاد پیوند‌های دوستانه و خانوادگی می‌تواند قدرت تصمیم گیری لحظه‌ای «‌ای کیو» را در فرزندان افزایش دهد و حتی با ورود بازی‌های رایانه‌ای حرکتی، مشکل یکجا نشینی و کم تحرکی بازیکن نیز مرتفع می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه تصریح کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به طور خاص بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای برنامه‌های خاصی برای توسعه کمی و کیفی بازی‌سازی در کشور برنامه ریزی شده است. در مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز این ظرفیت وجود داشته و دارد تا ذیل قرارگاه شهید آوینی از شرکت‌های دانش بنیان دعوت شود و بازیهایی متناسب با زیست بوم استان تولید نمایند و مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از این رویداد حمایت قاطع خواهد کرد.

Share