رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد؛

آمادگی گیلان برای راه اندازی بیمارستان جامع سالمندی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به درگیری استان با جمعیت سالمندی، گفت: گیلان آمادگی راه اندازی نخستین بیمارستان جامع سالمندی در کشور را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کمیته تخصصی سلامت و امور بیمه ای سالمندان گیلان صبح امروز با حضور دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تعدادی از معاونین و مدیران ستادی و کارشناسان در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد. در این نشست محورهای بزرگداشت هفته ملی و روز جهانی سالمند ۱۴۰۳ طرح و پیرامون آن گفت و گو شد.

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به درگیری گیلان با جمعیت سالمندی، اظهار کرد: راه اندازی کلینیک جامع سالمندی یکی از ضروریات امروز و از واجبات غیر قابل انکار در آینده است.

وی با اشاره به آمادگی گیلان برای راه اندازی نخستین بیمارستان جامع سالمندی در استان، افزود: چنین بیمارستانی در کشور وجود ندارد اما با توجه به اینکه گیلان بیشترین جمعیت سالمندی را داشته و فضای فیزیکی متناسب با این نیاز نیز در استان وجود دارد، آمادگی راه اندازی بیمارستان جامع سالمندی همچون بیمارستان سوختگی، روانپزشکی، قلب و مواردی از این دست در استان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تخصصی بودن ارائه خدمات به جامعه سالمندی، گفت: سالمندان برای دریافت خدمات درمانی نیازمند راه دسترسی مناسب، کاربری درمانی و خدمات وییه و جامع هستند تا به مراکز دیگر ارجاع نشوند.

گفتنی است؛ در این نشست اعضای کارگروه طرح‌ها، پیشنهادات و اقدامات انجام شده پیرامون سالمندی را طرح و بررسی کردند.

Share