شوقی: رشت دارای پیشنه غنی در حوزه هنری است

آمادگی رشت برای برگزاری جشنواره صاحبدلان | رونمایی از پوستر سیزدهمین دوره جشنواره

در مراسم رونمایی از پوستر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی صاحبدلان که با حضور محمدحسن واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت و هادی رمضانی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر رشت و یاسر محجوب رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برگزار شد، شهردار رشت از آمادگی این شهر برای میزبانی این جشنواره خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  رحیم شوقی شهردار رشت در این مراسم که با حضور هنرمندان ملی و در دفتر معاون وزیر ارشاد اسلامی در تهران برگزار شد اظهار کرد: رشت، با دارا بودن فرهنگ غنی در حوزه هنری، بستر مناسبی برای برگزاری جشنواره‌های بزرگ دارد و سیزدهمین جشنواره صاحبدلان با حضور مهمانان خارجی، ملی و هنرمندان گیلانی طی‌یک هفته در این شهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به قدمت رشت در عرصه هنرهای نمایشی و تئاتر افزود: رشت یکی از نخستین شهرهای ایران بود که تئاتر را در دل فرهنگ خود جای داد و امروز نیز همچنان به عنوان یکی از مراکز مهم هنرهای نمایشی در کشور شناخته می‌شود.

شوقی همچنین تأکید کرد که برگزاری چنین رویدادهایی، نه تنها قابلیت‌های فرهنگی رشت را به نمایش می‌گذارد، بلکه فرصتی برای تقویت تعاملات فرهنگی بین‌المللی فراهم می‌آورد.

وی افزود: در این جشنواره، شهرداران کشورهای خواهرخوانده رشت نیز حضور خواهند داشت.

Share