در نشست خبری نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی گیلدخت مطرح شد؛

روند برگزاری جشنواره‌ها در رشت ادامه‌دار خواهد بود | جشنواره گیلدخت با محوریت زنان است

یاسر محجوب اظهار داشت: به همین تعداد جشنواره قانع نیستم و قطعا روند برگزاری جشنواره‌ها ادامه‌دار خواهد بود زیرا این جشنواره‌ها به ارتقاء فرهنگ و آموزش حقوق شهروندی کمک می‌کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست خبری نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی گیلدخت با حضور رسانه‌ها در دفتر انجمن سینمایی جوان استان گیلان برگزار شد.

روند برگزاری جشنواره‌ها ادامه‌دار خواهد بود

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت در این نشست خبری با بیان اینکه مجموعه شهرداری جشنوارهای متعددی را برگزار کرده است، گفت: شهرداری علاوه بر وظایف ذاتی که در امر خدمات‌رسانی دارد، می‌تواند با شناخت از شهروندان و شهر، در گسترش فرهنگ تاثیرگذار باشد و به همین دلیل شهرداری رشت، جشنواره‌های متعددی با موضوعات مختلف برگزار کرده است.

یاسر محجوب همچنین ادامه داد: به همین تعداد جشنواره قانع نیستم و قطعا روند برگزاری جشنواره‌ها ادامه‌دار خواهد بود زیرا این جشنواره‌ها به ارتقاء فرهنگ و آموزش حقوق شهروندی کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها مجموعه‌ای فرهنگی شناخته می‌شوند و ظرفیت‌های شهری خود را به خوبی می‌شناسند، تصریح کرد: به واسطه هنر و ورزش که موجب همگرایی و نزدیک شدن دل‌ها به همدیگر می‌شود، می‌توانیم سبب ارتقاء وضعیت شهر در تمامی جوانب شویم.

محجوب خواستار همکاری خبرنگاران شد و اظهار داشت: اصحاب رسانه‌ها در کنار اقدامات فرهنگی قرار بگیرد و مسبب دیده شدن خدمات و آثار شوند.

خلاءهای فرهنگی زیادی داریم

میرشمس شفیعی، رییس کمیسیون بودجه شورای شهر رشت نیز در این نشست با بیان اینکه پیشرفت رسانه‌ها باعث ارتقا اطلاعات در فضای جامعه شده است، گفت: خلاء فرهنگی بسیاری وجود دارد زیرا به فرهنگ کمتر پرداخته شده است.

جشنواره گیلدخت با محوریت زنان است

علیرضا تاج شهرستانی دیگر عضو شورای شهر رشت با بیان این مطلب که جشنواره گیلدخت با محوریت زنان است، گفت: در این جشنواره با زبان شیرین هنر، مشکلات زنان جامعه بیان خواهد شد.

وی ادامه داد: از مسئولان شهری و استانی درخواست دارم شرکت در یک نمایش و تئاتر را فقط یک سرگرمی ندانند و به صورت یک کار تخصصی به آن بنگرند.

این عضو شورای شهر رشت در پایان اظهار کرد: فیلم و نمایش می‌تواند دردهای مردم را منعکس نماید همچنین می‌توانند راهکارهای مناسبی برای مشکلات باشد بنابراین مسئولین با دقت به این نمایش‌ها می‌توانند ثأثیرات مناسبی دریافت کنند.

Share