در مراسم روز آتش نشان عنوان شد

شهدای آتش نشان باید شهید خدمت محسوب شوند | نباید تلاش های آتش نشانان فراموش شود

شهردار رشت در مراسم گرامیداشت روز ملی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی با تقدیر از تلاش‌های آتش نشانان گفت: نقش آتش نشانان در تامین امنیت و آسایش شهروندان بی بدیل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رحیم شوقی شهردار رشت در مراسم گرامیداشت روز ملی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی که با حضور مقامات محلی و اعضای شورای شهر رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات و جانفشانی‌های آتش‌نشانان اظهار کرد: نقش آتش نشانان در تامین امنیت و آسایش رشتوندان بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه ما در این جشن به یاد تلاش‌های بی‌وقفه آتش‌نشانان هستیم که با دلسوزی و مهربانی به خدمت‌رسانی به شهروندان می‌پردازند، افزود: سختی‌های کار آتش نشانی بر کسی پوشیده نیست.

شوقی همچنین به چالش‌های مدیریتی و وضعیت مالی شهرداری اشاره کرد و افزود: با وجود مشکلات مالی و قضایی، ما همچنان در تلاشیم تا خدمات شایسته‌ای به شهروندان عزیز ارائه دهیم؛ حمایت اعضای شورا و همکارانم در این مسیر بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به یک سال و نیم فعالیت خود به عنوان شهردار رشت، تصریح کرد: تلاش می‌کنم تا در کنار شما بهترین خدمات را ارائه دهیم و امیدوارم با همدلی و همکاری، روزهای بهتری را برای شهر رشت رقم بزنیم.

شوقی بر ضرورت همبستگی میان تمامی ارکان مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: این روز فقط بهانه‌ای است که ما قدردان زحمات نیروهای آتش نشانی باشیم چرا که معتقدیم آتش نشانی شغلی است که با عشق، اعتقاد و از خودگذشتگی همراه است.

آتش نشانان در سخت ترین شرایط با ریسک بالا به نجات جان انسان ها می پردازند

مهدی فلاح نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای با حضور در مراسم روز آتش نشان با قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه آتش نشانان اظهار کرد: عملکرد آتش نشانان رشت در مقابله با حوادث بالاخص دو حادثه حریق بازار رشت و بیمارستان قائم که منجر به مهار آتش شد، نشان دهنده بهره مندی آنان از علم و تجربه است.

وی با بیان اینکه مسائل حمایتی از آتش نشانان باید مورد توجه باشد افزود: با همبستگی و تلاش‌های مستمر شورا و شهرداری رشت شاهد پیشرفت‌های خوبی هستیم و انتظار می‌رود تا مسئولین از دلاوران آتش نشانی نیز حمایت‌های لازم را داشته باشند.

فلاح با تاکید به اینکه آتش نشانان در سخت‌ترین شرایط نسبت به نجات جان انسان‌ها اقدام می‌کنند گفت: آتش نشانان در سخت‌ترین شرایط و با ریسک بالای جانی به نجات جان انسان‌ها می‌پردازند و این شغل هم شرافت خاصی دارد و هم نیازمند روح و جسمی سالم است که آتش‌نشانان ما ازآن برخوردار هستند.

شهدای آتش نشان باید شهید خدمت محسوب شوند

محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تبریک هفتم مهر مصادف با روز آتش نشانی و ایمنی اظهار کرد: هفتم مهر ماه مزین به نام آتش نشانان قهرمان، خدوم و پر تلاش است و لازم می‌دانم ضمن تبریک روز آتش نشان، یاد و خاطره تمامی شهدای ایران اسلامی بالاخص شهدای آتش نشان را گرامی بداریم.

وی با تاکید به اینکه زحمات و تلاش‌های آتش نشانان با غیرت و ایثارگر رشت برای حفظ جان و مال دیگر همنوعان بر کسی پوشیده نیست افزود: شغل‌هایی همچون آتش نشانی برای معرفی مشغله‌هایی که دارند نیازی به صحبت ندارد و همه ما از مخاطرات این شغل مطلع هستیم و عملکرد آتش نشانان در مقابل دید همگان قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه از شهردار رشت و مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت می‌خواهیم که به موضوع شایسته سالاری توجه داشته باشند تصریح کرد: تبعیض‌ها در مجموعه سازمان‌های شهرداری رشت باید کنار گذاشته شود و نباید توانمندی‌ها و تجارب فردی که سالهاست در حوزه‌ای مشغول فعالیت است به دلیل برخی از تبعیضات و یا درگیری‌های شخصی نادیده گرفته شود و یقینا توجه به شایسته سالاری موجب رضایتمندی در بین کارکنان شهرداری در بخش‌های مختلف می‌شود.

کارگرنیا با اشاره به اینکه بارها دغدغه‌های آتش نشانان را به گوش مسئولین رساندیم افزود: یک آتش نشان وقتی لباس آتش نشانی می‌پوشد و در عملیات حاضر می‌شود، همانند یک رزمنده است که لباس رزم پوشیده و چنانچه در حین عملیات حادثه ببیند و مصدوم شود باید جانباز محسوب شود و اگر خدای ناکرده در حین خدمت به شهادت رسید باید جزو شهدا محسوب شود و این امنیت خاطر برای آتش‌نشانان و خانواده‌هایشان باید وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهردار رشت فردی خدوم و مردمی است افزود: این موضوع که آتش نشانانی که در حین خدمت جان خود را از دست می‌دهند جزو شهدا نیستند واقعا جای تاسف دارد و البته این مسئله خارج از اختیارات شورا و شهرداری رشت است و از نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی انتظار داریم این مسئله را در صحن مجلس مطرح و به سرانجام برسانند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه یک آتش نشان که برای نجات جان و مال همنوع خود به قلب خطر می‌رود نباید دغدغه دستکش ضد حریق و دیگر تجهیزات را داشته باشند، بیان کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری رشت باید به لحاظ امکانات از تجهیزات به روز برخوردار باشد و پرسنل سازمان هیچ دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.

کارگرنیا با بیان اینکه درآمدهای سازمان آتش نشانی باید به حساب سازمان واریز شود افزود: تاکید می‌کنم شهردار رشت با تمهیداتی درآمدهای سازمان آتش نشانی را به حساب این سازمان اختصاص دهد تا سازمان بتواند با خاطری آسوده‌تر نسبت به تامین تجهیزات مورد نیاز و به روز در مقابله با حوادث و حریق‌ها اقدام کند.

لزوم ارتقای تجهیزات سازمان آتش نشانی

شهرام مومنی رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری رشت در مراسم روز آتش نشان با تبریک این روز به تمامی پرسنل سازمان و قدردانی از همراهی مجموعه شورا و شهرداری رشت و دیگر مسئولین شهری به واسطه حمایت و همراهی با این سازمان اظهار کرد: آتش نشانان قهرمانان بی‌ادعای رشت هستند.

وی با بیان اینکه آتش نشانان بدون هیچ چشمداشتی و فقط برای کمک رساندن به دیگر همنوعان خود تلاش می‌کنند افزود: امیدواریم با همراهی همیشگی مدیران شهری نیازهای سازمان پیرامون تجهیزات به روز و مورد نیاز آتش نشانی برطرف شود.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری رشت به حضور آتش نشانان در حوادث مختلف رشت اشاره کرد و گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری آتش‌نشانان ۳ هزار و دویست فقره حادثه را مورد پوشش قرار دادند.

تلاش های غیرتمندانه نیروهای آتش نشان شهرداری رشت در حادثه حریق بیمارستان قائم و بازار رشت

سید شمس شفیعی عضو شورای اسلامی شهر رشت در مراسم روز آتش نشان با اشاره به اینکه به واسطه بمباران پالایشگاه نفت که منجر به شهادت جمع کثیری از آتش نشانان شد، هفتم مهر به نام روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شد اظهار کرد: همواره شاهد ایثار و فداکاری آتش نشانان شریف هستیم که از آن جمله می‌توانیم به حادثه تلخ پلاسکو که طی آن تعداد زیادی از آتش نشانان به شهادت رسیدند اشاره کنیم.

وی با بیان اینکه در روزی که حریق در بیمارستان قائم رشت رقم خورد، آتش نشانان رشت با عزمی راسخ و با غیرت برای نجات جان بیماران تلاش کردند و این مهم بر هیچکس پوشیده نیست افزود: اگر تلاش‌های غیرتمندانه این نیروهای جان بر کف نبود یقینا آمار کشته شدگان این حادثه تلخ بسیار افزایش پیدا می‌کرد.

شفیعی به حادثه رقم خورده در بازار رشت اشاره کرد و گفت: اگر آتش نشانان رشت با قدرت و قوت به این حادثه ورود نمی‌کردند یقینا فاجعه جبران ناپذیری رقم می‌خورد و ما همواره قدردان این تلاش‌ها هستیم و سعی می‌کنیم در حد توان از این عزیزان قدردانی کنیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه در برخی از مواقع گویا می‌خواهند به ناحق برخی از اتفاقات و حوادث تلخ را به نام آتش نشان رقم بزنند گفت: در حادثه تلخ بیمارستان قائم شاهد ایثار آتش نشانان شریف رشت بودیم اما پس از آن برخی از مراجع مدیران سازمان آتش نشانی رشت را برای پاسخگویی احضار می‌کردند که این اقدام پسندیده نیست و نباید تلاش‌های آتش نشانان فراموش شود.

۷ مهر ۱۴۰۳ به مناسبت گرامیداشت روز آتش نشانی و ایمنی در ۹۸ امین سال تاسیس آتش نشانی در رشت؛ مراسم بزرگداشت این روز سترگ حضور جمع کثیری از آتش نشانان و خانواده ارجمندشان، مهدی فلاح نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی کیا عاشوری فرماندار شهر رشت، محمدرضا حق بین مدیر کل مدیریت بحران استانداری، کیوان مرتضوی مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان، کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت، اعضای شورای اسلامی شهر، اعضای محترم شورای اسلامی، رحیم شوقی شهردار رشت، جمعی از مدیران اورژانس، بانک کشاورزی و دیگر مدیران شهری و استانی در سالن همایش شعبه مرکزی بانک کشاورزی واقع در خیابان آزادگان رشت برگزار شد.
در گرامیداشت این روز و نودو هشتمین سال تاسیس ایستگاه آتش نشانی در رشت ضمن تجلیل از جمعی از مدیران بازنشسته آتش نشانی، به ۷ تن از آتش نشانان به طور نمادین درجات ارتقاء اهدا شد.

Share