سرپرست کميسيون پزشکی بنیاد شهید خبر داد:

کمیسیون پزشکی ۶۰ هزار جانباز تا پایان سال تشکیل می‌شود | جانبازی‌های پیش رونده دوباره تعیین درصد می‌شوند

سرپرست کمیسیون پزشکی بنیاد شهید با بیان اینکه وضعیت ۶۰ هزار نفر از ایثارگران نیازمند تشکیل کمیسیون پزشکی است، گفت: تعیین درصد و میزان از کار افتادگی جانبازی، تعیین حالت اشتغال، حق پرستاری، بررسی تقلیل ساعت کاری همراه جانباز و … بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، جلال کریمی سرپرست کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: «کمیسیون پزشکی همه آن‌ها تا پایان سال برگزار می‌شود.»رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران چند روز پیش از انتظار بیش از ۶۰ هزار جانباز برای تشکیل کمیسیون پزشکی خبر داده و قول داده بود این کمیسیون‌ها به طور مستمر برگزار شود.

کریمی در این باره توضیح داد: «۴۰ هزار نفر از آن‌ها افرادی هستند که استان‌ها با توجه به ثبت درخواست متقاضیان و همچنین پیش‌بینی از درخواست‌های تجدید نظر، بار اولی، حق پرستاری و سایر درخواست‌های مرتبط با جامعه هدف به ما اعلام کردند. با توجه به نیاز به‌ روز رسانی کردن کدینگ بعضی از جانبازان، در فاز اول ۲۰ هزار نفر نیز در کمیسیون‌های پزشکی بررسی خواهند شد که به این تعداد افزوده می‌شود.»کدینگ ضایعه برای همه جانبازان انجام می‌شود.

او سپس درباره آن ۲۰ هزار نفر توضیح داد: «این جانبازان احتیاج به تشکیل کمیسیون پزشکی دارند، اما بسیار مأخوذ به حیا و نجیب هستند و می‌گویند: «ما با خدا معامله کردیم.». بعضی از آن‌ها شاید تنها یک بار به بنیاد مراجعه کرده باشند و کدینگ ضایعه نداشته باشند.»کریمی معنی «کدینگ ضایعه» را این طور توضیح داد: «هر کس جانباز می‌شود، باید کد ضایعه داشته باشد و کدهای پزشکی اجزای تعیین درصد را تشکیل می‌دهند. این کد با کد یا درصد جانبازی متفاوت است. اما برخی از جانبازان چون خیلی قدیمی هستند این کد را ندارند.»

جانبازی‌های پیش رونده دوباره تعیین درصد می‌شوند

سرپرست کمیسیون پزشکی بنیاد شهید کدینگ ضایعات جانبازی را برای تعیین درصد ضروری دانست و توضیح داد: «در کمیسیون‌های تجدید نظر معمولاً اعتراضات به میزان درصد و یا تشدید ضایعات، مثل پیشرفت مشکلات شیمیایی، اعصاب و روان و دیگر ضایعات، مورد بررسی قرار گرفته و در صورت مثبت شدن بررسی، تغییر کدینگ و افزایش درصد را خواهیم داشت.»

او یکی دیگر از موضوعات کمیسیون‌های پزشکی را اعتراض «تعیین حق پرستاری» جانبازان دانست و گفت: «مهم‌ترین موضوعات مورد بررسی در کمیسیون پزشکی مربوط به تعیین درصد و میزان از کار افتادگی جانبازی، تعیین حالت اشتغال، حق پرستاری، بررسی تقلیل ساعت کاری همراه جانباز، ماده ۱۵ و استراحت پزشکی است.»

هم تعداد کمیسیون‌ها بالا می‌رود هم دبیرها

کریمی شرح داد: «برنامه ما این است که تعداد کمیسیون‌ها را در کشور بالا ببریم. همچنین طبق صحبت‌هایی که شده دبیرهای کمیسیون‌ها هم افزایش پیدا می‌کنند تا کیفیت کار بالا برود.»

سرپرست کمیسیون پزشکی بنیاد شهید افزود: «از طرف دیگر جلسات و حتی صورت‌جلسات ما به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود. این موضوع هم کیفیت هم کمیت کار را بالا می‌برد.»او در پایان تأکید کرد: «طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که انشاالله تا پایان کمیسیون ۶۰ هزار جانباز برگزار شود.»

Share