رامیز دانشور فعال سیاسی؛

نقدی بر لیست گزینه های استانداری گیلان؛ جای خالی سرمایه های انسانی غرب استان

هدف نگارنده از طرح این موضوع نه از جهت نگاه قومیتی بلکه از انجایی نشات میگیرد در ارائه این لیست که هیچ شاخصی از جهت عملکرد حسن شهرت سوابق اجرایی در نظر گرفته نشده است چنان برمیاید که لابد موقعیت جغرافیایی تولد افراد لیست، مورد توجه نگارندگان آن قرار گرفته است!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رامیز دانشور فعال سیاسی، روزنامه نگار و قائم مقام ستاد دکتر پزشکیان در تالش نوشت:

در حالی که اکثریت آرای دکتر پزشکیان متعلق به شهرستان‌های غرب گیلان و تالش و استارا بوده و در حالی که شهرستان‌های مرکزی و شرق گیلان کمترین حد نساب ارا را در انتخابات داشته‌اند.

و اگر نبود ارای قاطع مردم غرب گیلان به خصوص تالش و استارا با رای بالای ۸۰ درصد، استان گیلان حائز ۵۰ درصد آرا نیز نمیشد.

لازم به ذکر است هدف نگارنده از طرح این موضوع نه از جهت نگاه قومیتی بلکه از انجایی نشات میگیرد در ارائه این لیست که هیچ شاخصی از جهت عملکرد حسن شهرت سوابق اجرایی در نظر گرفته نشده است چنان برمیاید که لابد موقعیت جغرافیایی تولد افراد لیست، مورد توجه نگارندگان آن قرار گرفته است!

به هر حال با اینکه بر هر عقل سلیمی مسجل است که لیست پیشنهادی تا تونل منجیل هم وجاهت ندارد تا چه دولت پزشکیان! از این جهت دارای اهمیت نمیباشد اما با این حال به نظر میرسد تنظیم کنندگان این لیست اعتبار بدنه اجتماعی ستاد پزشکیان و اصلاحات گیلان را نشانه گرفتند.

چرا که مردم پس از دلشکستی‌های فراوان از گعهده‌های رفاقتی رشت نشینان و شکست و عملکرد غیر قابل دفاع مدیریت استان گیلان در دولت روحانی توسط اکثریت تنظیم کنندگان این لیست، بار دیگر به پرچم جبهه اصلاحات اعتماد کردند و ضرورت داشت کسانی که عنوان جبهه اصلاحات را یدک میکشند از این اعتماد عمومی حفاظت کنند نه انکه با لیستی ان را مورد تمسخر افکار عمومی قرار بدهند!

در خصوص ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در گیلان نیز که از تنظیم کنندکان این لیست میباشد انتظار میرفت ستاد‌های کل استان و همه جریانات سیاسی و گروهای مختلف و خواست مردم را نمایندگی کند و نه نظر عده‌ای قلیل را! چرا که مردمی که به اقای پزشکیان رای دادند متعلق به یک جناح و یا یک شهرستان نبودند که گزینه‌های لیست از میان یک منطقه استان و مورد نظر یک جمع خاص گزینش شوند.

البته که گفتنی است لیست مذکور نشات گرفته از برایند ستادهای انتخاباتی شهرستان‌ها نبوده است بلکه توسط کمیته‌ای که هیچ یک از اعضای ستاد‌های شهرستان‌ها در ان عضو نبودند تصمیم گیری شده است بنابراین مورد تایید ستاد‌های شهرستانی هم نخواهد بود و قطعا به این جهت صداهای هم عرضی در گوشه کنار استان بلند خواهد شد که نظر ستاد مرکزی استان را مخدوش خواهد کرد.

انچه که واضح و آشکار است لیست مذکور به نشانه‌ی نادیده گرفتن رای بیش از ۸۰ درصدی مردم و ستاد‌های غرب گیلان به خصوص آستارا و تالش بزرگ و سرمایه‌های انسانی منطقه بود.

به نظر میرسد بهترین راهکار در این شرایط جهت جلوگیری از اسیب بیشتر به ابرو و اعتبار جبهه اصلاحات و ستاد مرکزی دکتر پزشکیان انست که از این لیست اعلام برائت شود.

در خصوص آقای حق‌شناس نیز باید گفت ایشان آبروی گیلان هستند و در تراز یک وزیر، اما متاسفانه‌شان ایشان در این لیست حفظ نشد و نامشان در کنار افرادی اورده شد که افتخارشان یک بخشداری بود! و چه بهتر که خود دکتر حق‌شناس از این لیست حذر میکرد چرا که قطعا در نزد مقامات بالادستی دیدن نام ایشان در کنار این افراد کسر شانی برای ایشان خواهد بود.

البته گفتنی است نگرانی نگارنده، نه از لیست اعلامی بلکه از تداوم این رویکرد و نگاه اپارتاید گونه شرق گیلان بر غرب گیلان در سایر حوزه هاست که قطعا نگران کننده است و مردم و فعالان سیاسی اجتماعی غرب گیلان و تالش بزرگ ان را برنخواهند تافت.

و از انجایی که به عشق وطن و اینده کشور پا به عرصه انتخابات گذاشتیم و هیچ کیسه‌ای برای پسا انتخابات ندوختیم، رسما اعلام میکنیم برای احقاق حقوق آرای ۸۰ درصدی مردم و فعالان سیاسی و ستادی غرب گیلان قطعا زیر میز میزنیم و صراحتا نقد و اعتراض خود را به پایتخت خواهیم رساند.

در پایان جا دارد از کنشگران سیاسی درخواست شود برای اعتلای وضعیت استان از این حجم از عقب ماندگی، محافظه کار نباشند و لیست پیشنهادی را نقد کنند و اجازه ندهند با چنین رفتارهایی بدنه اصلاح طلبی و پایگاه اجتماعی اصلاحات گیلان و ستاد دکتر پزشکیان آسیب بخورد.

Share