امام جمعه رشت؛

قیمت تمام شده فروش برنج به نفع شالیکاران باشد | نماز جمعه‌ها تریبون مطالبه گری مردم است

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، با تاکید بر توجه مسئولان به دسترنج شالیکاران، گفت: قیمت تمام شده فروش برنج به نفع شالیکاران باشد تا محصول روی دستشان نماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه در مصلی این شهر، فرا رسیدن نهم شهریور و روز تکریم اسرا و مفقودان را گرامیداشت و گفت: اسرا و مفقودان جزو قرائن معنوی انقلاب اسلامی هستند.
وی با بیان اینکه هدایت و سعادت بشر مرهون تلاش‌های پیامبر (ص) گرامی اسلام است؛ فرا رسیدن ۲۸ صفر، سالروز مصیبت بزرگ ارتحال پیامبر عظیم الشأن اسلام را تسلیت گفت.
امام جمعه رشت، پیرامون رسالت هدایت مردم توسط رسول اکرم (ص) اظهار کرد: پیامبر اسلام همواره مردم را به وحدت حول محور ولایت سفارش کردند، زیرا اسلام ناب نیازمند فداکاری است و امروز همگان وظیفه داریم برای ترویج دین خدا جانفشانی کرده و تقوا را رعایت کنیم و در اولویت زندگی خود قرار دهیم.
وی با تاکید بر اینکه انسان مومن باید امین باشد ادامه داد: انسان باید پرهیزکاری را جزو اصول خود قرار دهد و به طور مثال نباید وقت اداری خود را صرف کارهای دیگر کند و اگر می‌خواهیم مومن باشیم باید امین باشیم.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه انسان باید به فکر این باشد که گره‌ای از زندگی مردم بگشاید؛ افزود: نماز جمعه‌ها تریبون مطالبه گری مردم است و مسئولان به عنوان خدمتکار مردم باید همواره به دنبال رفع مشکلات مردم باشند.
وی با اشاره به اینکه مسئولان باید از ظرفیت نخبگان و کارشناسان مؤمن در عرصه‌های مختلف و حل مشکلات استفاده کنند، تصریح کرد: انتخاب جوانان، مؤمن، انقلابی، متعهد و پرانگیزه در دستور کار برای انتخاب مسئولان قرار بگیرد.
نماینده ولی فقیه در گیلان، رفع مشکلات اقتصادی، رفع تورم و ایجاد عدالت را از جمله منویات رهبری و مطالبات مردم از مسئولان عنوان کرد و گفت: رئیس جمهور قول عدالت و رفع تورم داده است و باید صداقت و توان و امید خود را به متجلی نماید.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره بیانات مقام معظم رهبری پیرامون مبحث حکمرانی خردمندانه در فضای مجازی، اظهار داشت: فضای مجازی نعمتی است که باید قانونمند شود چرا که این فضا هنوز آنطور که باید در تراز نظام اجتماعی ما نیست.
امام جمعه رشت همچنین تداوم همکاری امریکایی ها در جنایات‌ رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرد و گفت: این رژیم جنایتکار در ۱۱ ماه گذشته ۷۰ هزار تن بمب بر سر مردم بی دفاع غزه ریخته است که ۵۰ هزار تن را آمریکایی‌ها به اسرائیل داده‌است.
آیت الله فلاحتی در خاتمه با قدردانی از زحمات کشاورزان استان گیلان تصریح کرد: امروز دسترنج شالیکاران نیازمند توجه مسئولان است بنابراین شایسته است که قیمت تمام شده فروش برنج به نفع شالیکاران باشد تا محصول روی دستشان نماند.

Share