امام جمعه تالش؛

قطعیِ مکرّرِ برق مردم را کلافه کرده است | با بی‌برنامه‌گی جلوی پویایی صادرات کیوی را گرفته اند

امام جمعه شهرستان تالش همچنین شاه‌کلیدِ رفعِ موانعِ صنعت کیوی، «رفع کامل محدودیّتِ زمان صادرات» یا «مدیریّت شایسته‌ی زمان صادرات» این محصول اَرزآور دانست و گفت: مسئولین مربوطه در وزارت کشاورزی، اگر برنامه جامعی در موضوع کیوی نداشته باشند، بی‌تردید محصول کیوی هم سرنوشتی بهتر از سرنوشت برنج نخواهد داشت!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امام جمعه شهرستان تالش در خطبه های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه قطعیِ مکرّرِ برق و عدم اطلاع از زمان خاموشی، اَمانِ مشاغل و بنگاههای تولیدی و کسب و کارِ مردم را بریده و مردم را کلافه کرده است، اظهار کرد: اکنون بعد از حدود ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب، این حجم از کمبود برق و خاموشی های مکرّر اصلاً در شأن نظام و آرمانهای انقلاب نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی نورزاد گفت: نخبگی و کارآمدی یک مجلس و یا دولت، باید در داشتن طرح و لایحه و برنامه در راستای رفع معضلات زیرساختیِ و حیاتیِ زندگی مردم و کشور، همچون کمبود در تولید و عرضه نعمت برق جستجو و ارزیابی شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مجلس و دولتی نبوده است که حرف زدن و وعده دادن و ادّعا کردن را بلد نبوده باشد؛ افزود: تلاش مسئولین عالی‌رتبه در جهت افزایش تولید برق و تأمین زیرساختهای ضروریِ در این موضوع انتقال برق و البتّه مدیریّت درست مصرف برق و یا بهینه مصرف کردن برق توسط کاربران و بهره برداران و مردم و صنایع و ادارات و نهادها از طرق ترمیم و رفع این نقیصه‌ی آبروبَر است.

نورزاد تصریح کرد: تاریخ گواه است که قاموس و شبکه‌ طیّبه‌ امامت و ولایت و رهبری و زعامتِ جامعه، در هر سطحی و در هر زمانی که شنیده نشد، فهمیده نشد و حمایت نشد، جامعه‌ی دینی آسیب دید.

وی در همین رابطه گفت: ️«سلیمان بن صُردها» در فتنه‌ی زمانه‌ خود و بر سرِ بزنگاه و انتخاب مسیرِ درست و در «تشخیص دامنه‌ و ماهیّت ولایت» رفوزه شدند و نه در «اعتقاد به ولایت» و الّا خود جناب سلیمان از اوّلین کسانی بود که امام(ع) را عاشقانه و باحرارت و احساس به سوی کوفه و عراق دعوت کرد؛ ️امّا وقتی که حضرت مسلم(ع) در قامت سفیر امام(ع) به کوفه آمدند، جناب سلیمان بن صُرد و عشیره‌اش ایشان را ترک کردند و متأسّفانه این جناب سلیمان با آن همه سابقه‌ درخشان در اِمام دوستی بود که مدام میگفت: که من امام(ع) را دعوت کرده بودم و نه مُسلِم را و این شد که با رهاکردن و تضعیفِ سفیرِ امام(ع)، خود امام(ع) را در حقیقت تنها گذاشتند؛ ️از این روی این یک مناط است که اگر مُسلِمها یاری نگردند و درک نشوند و شهید شوند، امامت و ولایت در جامعه به مسلخِ تنهایی و شهادت سوق داده خواهد شد.

امام جمعه شهرستان تالش همچنین شاه‌کلیدِ رفعِ موانعِ صنعت کیوی، «رفع کامل محدودیّتِ زمان صادرات» یا «مدیریّت شایسته‌ی زمان صادرات» این محصول اَرزآور دانست و گفت: مسئولین مربوطه در وزارت کشاورزی، اگر برنامه جامعی در موضوع کیوی نداشته باشند، بی‌تردید محصول کیوی هم سرنوشتی بهتر از سرنوشت برنج نخواهد داشت!

نورزاد افزود: چرا با بی‌برنامه‌گی جلوی پویایی صادرات این محصول را می گیریم و اجازه نمی دهیم که باغدار مظلوم بتواند با خیال راحت و در زمان کافی نسبت به دسترنج خودش که یکسال گذرانِ زندگی زن و فرزندش، جهیزیه دخترش و ازدواج پسرش و اداء بدهی‌های زندگی‌اش را برآن محصول منوط کرده است، تصمیم بگیرد؟!این با کدامین منطق و وجدان و عقلانیّت و احساس و روحیّه‌ انسانی سازگاری دارد؟!

وی یادآور شد:  عدم مدیریّت زمانِ صادرات، به این معنا است که باغداران، فقط در یک بازه‌ی ۴۵ روزه از ۱۵ مهر تا اوایل آذرماه فرصت دارند تا این حجم از محصول را آن هم با توجه به شرایط جوّی شمال کشور برداشت و ساماندهی کنند.

امام جمعه تالش گفت: حمایت در نهاده‌های کشاورزی همچون کود و سُموم، تسهیل گری در امر صادرات و بازاریابی، احداث و عملیاتی کردن مرکز تحقیقات یا ایستگاه کیوی که بارها وعده داده شده است و تعیین دقیق تعرفه‌ی نگهداری این میوه در سردخانه‌ها که اداره‌ی تعزیرات و اداره‌ کلّ صمت و سازمان جهاد کشاورزی باید عنایت داشته باشد از دیگر انتظارات باغداران است.

Share