حجت‌الاسلام سعیدی در یادواره شهدای روحانیت و علمای متوفای شهرستان رودسر

فلسفه غیبت امام‌ زمان‌ عدم آمادگی است | پیاده‌روی اربعین برای ملت ایران یک آرمان است

یادواره شهدای روحانیت و علمای متوفای شهرستان رودسر رو پنجشنبه در مسجد امام علی (ع) ملاامیرا رودسر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام علی سعیدی رئیس‌ دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا امشب در مراسم یادواره شهدای روحانیت و علمای متوفی شهرستان رودسر در مسجد ملاامیرای رودسر با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: بعثت آغاز جهانی‌شدن اسلام است اگر مردم در آن زمان به تکلیف خود عمل می‌کردند امروز پرچم اسلام در تمام دنیا برافراشته بود.

وی با بیان اینکه غدیر تداوم‌بخش بعثت اسلام است و بعثت بدون غدیر ضمانتی برای بقا نداشت، افزود: فلسفه عاشورا نیز احیای بعثت و غدیر است در شرایطی که عده‌ای در صدد بودن تا بعد از پیامبر اسلام بعثت و غدیر را نابود کنند امام حسین (ع) با قیام و اهدای خونش بعثت و غدیر را احیا کرد.

رئیس‌ دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه امروز جهان، پرتو اربعین و نام حسین (ع) را می‌بینند، تصریح کرد: عاشورا به‌ عنوان مقطع سوم تاریخ، احیاگر بعثت و امامت است بعد از حادثه عاشورا، میدان فقه و فقاهت و روایات اهل‌بیت (ع) نشر پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه آماده‌سازی جهانی‌شدن بعثت در مقطع چهارم تاریخ قرار دارد و ما نیز در این مقطع قرار گرفته‌ایم، افزود: عصر غیبت، عصر واسطه بین امامت و ظهور است و هیچ ملتی در تاریخ به‌ اندازه ملت ایران سنگینی بار این مسئولیت را به دوش ندارد.

سعیدی با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) با کفار و مشرکین سرزمین حجاز درگیر بود و بعداً این جنگ‌ها توسعه پیدا کرد، گفت: درگیری امروز انقلاب اسلامی در عرصه جهانی است اگر شناخت عمیقی بین صحنه حق و باطل نباشد دچار انحراف می‌شویم و در حرکتمان برای آماده‌سازی جهانی‌شدن بعثت اسلام و ظهور امام‌زمان (عج) توقف ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه ملت ایران رسالت بزرگی برای افراشتن پرچم اسلام برعهده دارند، افزود: عصر غیبت، عصر احیای فقه آل محمد (ص) و صحنه حضور رهبران روحانی برای دفاع از کیان اسلام و حقیقت تشیع بوده است.

رئیس‌دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه ملت ایران با شکل‌گیری انقلاب اسلامی به عترت و شریعت و فقاهت و مرجعیت متصل شدند، تصریح کرد: ۴۵ سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و باید تلاش کنیم تا پرچم اسلام را در جهان به اهتزاز درآوریم و زمینه ظهور امام‌زمان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین برای ملت ایران یک آرمان است تا بتوانیم زمینه جهانی‌شدن پرچم اسلام را فراهم کنیم، گفت: مکتب عاشورا به ما آموخت تا از مظلوم و جبهه حق دفاع و با ظالم در جنگ باشیم به همین دلیل از آرمان‌های فلسطین با هدایت‌های رهبر انقلاب دفاع می‌کنیم.

سعیدی با اشاره به اینکه فلسفه غیبت امام‌ زمان‌ عدم آمادگی است، افزود: برای آمادگی نیاز است که یک ملتی کارآزموده و الگو برای دیگر ملت‌ها شوند و امروز بار این مسئولیت بر عهده ملت ایران قرار داده شده است.

عکس: ایوالفضل شکری

Share