دبیر حزب اعتدال و توسعه گیلان:

سهم گیلان را از پزشکیان می‌خواهیم | گیلان یکی از عقب مانده‌ترین استان‌هاست

جعفرزاده به انتخاب دکتر دنیامالی نماینده مردم انزلی به عنوان وزیر ورزش اشاره کرد و گفت: اگر چه دکتر دنیامالی از دوستان صمیمی ما است و از اینکه به عنوان گیلانی وارد کابینه شده است خوشحالیم اما حرف ما این است که دنیا مالی سهمیه گیلان نیست بلکه سهمیه دولت دکتر قالیباف است ما سهم گیلان را از پزشکیان می‌خواهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از گیلان شهر، دبیر حزب اعتدال و توسعه استان گیلان دیشب در نشست اعضاء این حزب و با فعالین ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان در رشت گفت: مطالبه ما از دکتر پزشکیان فراتر از حزب و جناح است.

غلامعلی جعفرزاده در جمع اعضای حزب اعتدال و توسعه و با فعالین ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان در استان گیلان با اشاره به گرایش این حزب به شخصیت‌های مطرح ریاست جمهوری چهاردهم اشاره کرد و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری حزب اعتدال و توسعه، دکتر لاریجانی و دکتر جهانگیری را انتخاب و برای حمایت آن‌ها برنامه‌ریزی کرد اما پس ازحذف این چهره‌ها توسط شورای نگهبان، دکتر پزشکیان گزینه مورد حمایت ما قرارگرفت و حذب اعتدال و توسعه برای حمایت از دکتر پزشکیان به اجماع رسید.

وی اوج اقبال عمومی به دکتر پزشکیان را غیر قابل تصوربرای دکتر پزشکیان دانست و گفت: خود دکتر پزشکیان نیز چنین انتظاری از اوج حمایت مردمی نداشت و از سوی دیگر رقیب انتخاباتی او نگاهی داشت که مردم و حتی حاکمیت نیز از او هراس داشتند و به صراحت می‌توانم بگویم که اراده مردم و کمک رهبری در جریان انتخابات به پیروزی دکتر پزشکیان کمک کرد و اگر کمک رهبری نبود اسم پزشکیان از صندوق بیرون نمی‌آمد.

دبیرحزب اعتدال و توسعه گیلان کارشکنی‌های مسئولین دربرهه انتخابات ریاست جمهوری را از اتفاقات عجیب انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم دانست و گفت: متخلف‌ترین دولت پس از انقلاب در عرصه انتخابات دولت سیزدهم بود که استانداران، فرمانداران و مسئولان در این عرصه به گونه دیگر کار کردند و تمام توان خود را برای رقیب دکتر پزشکیان به کار گرفتند که با اراده مردم تمام تلاش آن‌ها بی‌ثمر ماند.

وی به رویکرد دکتر پزشکیان درآغاز راه ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: وی با تفکر و نگاه ویژه، سکان را به دست گرفته و تاکید خود را بر وفاق، آشتی ملی و کنار گذاشتن دعواها قرار داده است اما باید اعتراف کنیم طی ۴۰ سال انقلاب ما فقط با هم دعوا گرفته‌ایم و دوستی و وفاق برایمان خیلی سخت است.

جعفرزاده به معرفی وزرای دولت چهاردهم پرداخت و گفت: دکتر پزشکیان کابینه خود را به ترتیبی چیدمان کرد تا حضورهمه گروه‌ها درآن دیده شود ما به این ترتیب نقد داریم اما به دولت کمک می‌کنیم تا موفق باشد، همانطور که در دوره احمدی نژاد از او خواستیم که ۱۳ میلیون نفری را که به او رای نداده‌اند ببیند از روحانی نیز چنین خواسته‌ایم و دکتر پزشکیان نیز به صراحت اعلام کرد ۱۴ میلیون نفری که به او رای ندادند را نیز مورد توجه قرار می‌دهد.

اسب زین شده در حال مرگ است

وی یادآور شد: ما نمی‌گوییم که اسب زین شده نیست ما می‌گوییم این اسب زین شده هم دست و پای آن شکسته و هم نعل ندارد و هم از گرسنگی درحال مرگ است با تورم ۴۰ درصدی، نرخ بیکاری بالای ۲۰ درصد وکسری بودجه دولت پزشکیان خیلی کار دارد و باید به او کمک کرد.

جعفر زاده ادامه داد: لیست معرفی شده برای استانداری گیلان با گفتمان دکتر پزشکیان هم خوانی ندارند.

عضو شورای مرکزی و دبیر حزب اعدال و توسعه گیلان انتخاب استاندار را مهم‌ترین وحیاتی‌ترین جریان سیاسی استان اعلام کرد و گفت: برخی ازاحزاب، گروه‌ها و جناح‌ها لیست‌هایی را برای معرفی مقام عالی گیلان ارائه دادند اگرچه این امر مشکلی ندارد و هر جناح و گروه می‌تواند افرادی را برای چنین جایگاهی معرفی کند اما نکته بسیار مهم این است که افرادی که معرفی شده‌اند با گفتمان دکتر پزشکیان هم خوانی ندارند و علت معرفی این افراد را فقط به لحاظ عضو حزبی بودن اعلام کرده‌اند اما این امرمطابق مرام دکتر پزشکیان نیست.

استاندار گیلان باید فراجناحی باشد جعفرزاده تاکید کرد: برای تصدی استانداری گیلان کسی باید انتخاب شود که فراجناحی باشد و دغدغه و مشکلات مردم را خوب بشناسد و با مشکلات استان به خوبی آشنا باشد زیرا در شرایطی نیستیم که وارد بازی‌های جناحی و حزبی شویم.

وی خواستار اجماع و وحدت همه احزاب و گروه‌ها و شخصیت‌های گیلان درانتخاب تصدی استانداری شد و گفت: ازهمه دلسوزان نظام خواهش می‌کنیم که فارغ از مسائل و نگاه‌های جنایی و حزبی به دنبال کسی باشند که بتواند مشکلات مردم را حل نماید و گیلان را به جایگاه بالاتری ارتقاء دهد حتی اگرفردی اصلاح طلب، مدیر، دلسوز، کاردان و متعهد انتخاب گرد ما باتمام توان به اوکمک می‌کنیم.

وی تصریح کرد: پزشکیان کابینه خود را با برخی از کسانی شکل داد که ما آن‌ها را نمی‌پسندیم اما خود پزشکیان اعتقاد دارد که با آن‌ها می‌تواند مشکلات مردم و کشور را حل نماید.

دنیامالی سهمیه گیلان نیست

وی به انتخاب دکتر دنیامالی نماینده مردم انزلی به عنوان وزیر ورزش اشاره کرد و گفت: اگر چه دکتر دنیامالی از دوستان صمیمی ما است و از اینکه به عنوان گیلانی وارد کابینه شده است خوشحالیم اما حرف ما این است که دنیا مالی سهمیه گیلان نیست بلکه سهمیه دولت دکتر قالیباف است ما سهم گیلان را از پزشکیان می‌خواهیم.

جعفرزاده همچنین از نبود چهره‌ها و شخصیت‌های ممتاز گیلانی در کابینه دولت انتقاد کرد و ادامه داد: با ورود دکتر دنیامالی به وزارت، بسیاری از تاثیرگذاران استان ساکت شدند و بر این باورند که سهم گیلان داده شده اما به صراحت اعلام می‌کنم که دنیا مالی سهم گیلان نیست، چهره‌ها و تاثیرگذاران، باید سکوت را کنار  بگذارند و به دنبال این باشیم که سهم خود را بگیریم.

وی تاکید کرد: تلاشی که مردم و اعضای احزاب و گروه‌ها در به ثمر رساندن پیروزی دکتر پزشکیان انجام داده‌اند بسیار وسیع‌تر ازاین جایگاهی است که برای گیلان تمام کردند.

تصدی کسی که به گفتمان دکتر پزشکیان معتقد نیست، حرام است

وی افزود: احزاب و جناح‌ها لیست‌هایی که منتشر می‌کنند تمام جوانب را در نظر بگیرند ما در حزب اعتدال و توسعه تاکنون توانسته‌ایم فعالیت‌های اجتماعی موثری داشته باشیم ودرادامه فعالیت‌های خود نیز از دولت جدید حمایت می‌کنیم ما معتقدیم و به جد پیگیریم کسانی تصدی استانداری، فرمانداری و نهادها را به دست بگیرند که پایبند گفتمان دکتر پزشکیان باشند کسی که با تفکر و رویکرد دکتر پزشکیان مخالف است تکیه زدن آن بر تصدی مسئولیت حرام است.

جعفرزاده صراحتا اعلام کرد؛ عمده مشکلات جامعه ما حاصل دعواهای مسئولان است و همه این دعواها برای قدرت بوده و هیچ کدام برای حل مشکلات مردم نبوده است.

چرا رئیس جمهور طی سه سال یک بار به گیلان نیامد؟

وی با اینکه گیلان دارای چهره‌ها و شخصیت‌های نخبه، مدبر و ملی است، اظهار کرد: استان گیلان یکی از عقب مانده‌ترین استان‌ها در تمامی شاخص‌هاست و هرکس ادعای من را تکذیب می‌کند در صداوسیمای مرکز گیلان وی را دعوت به مناظره می‌کنم. چرا رئیس جمهور طی سه سال یک بار به گیلان نیامد اما طی یک سال ۸ بار به خوزستان سفر کرد چون مسئولان استان گیلان آمارهای دروغ اعلام می‌کردند.

چرا دکتر پزشکیان از اسم نوبخت گذشت؟

این سیاست مدار به تلاش‌های شبانه روزی گروه‌ها برای حضور پرشورمردم گیلان در انتخابات اشاره کرد و گفت: دردوره انتخابات برای حضور مردم شبانه روزتلاش کردیم شهر به شهر حضور یافتیم برای اینکه تحجر وعقب افتادگی وارد کشورما نشود و تلاش کردیم که دولت طالبان و کره شمالی در ایران شکل نگیرد اما اکنون وقت مطالبه‌گری ما گیلانیان است ما از انتخاب وزیر آموزش و پرورش نقد داریم چرا دکتر محمدباقر نوبخت با سبقه عالی مدیریتی، باسواد، توانمند و دلسوز برای این وزارتخانه و وزارت علوم انتخاب نشد و دکتر پزشکیان به راحتی از اسم دکتر نوبخت گذشت چرا ما گیلانیان ساکت هستیم. اگر دکتر نوبخت وارد آموزش و پرورش می‌شد آموزش و پرورش بوی فرهنگ می‌گرفت دکتر هادی حق‌شناس این فرهیخته اقتصاددان، شخصیت ویژه‌ای بود که در سطح ملی نتوانستیم از او بهره ببریم.

رییس جمهور برای گیلان جبران کند

با همه رفاقتی که با دکتر پزشکیان داریم باید اعلام کنیم که عهد ما با مردم گیلان است و برای استان خودمان از دکتر پزشکیان مطالبه داریم و امیدواریم که رئیس جمهور برای گیلان جبران کند واز شخصیت‌های برتر گیلانی در سطح ملی بهره ببرد و شاهد اتفاقات مدیریت عالی در استان باشیم.

عکاس: ابراهیم خانی

🖋️طیبه قدیمی

Share