سرپرست آموزش و پرورش آستارا اعلام کرد؛

ساخت سه مدرسه ابتدایی با مشارکت خیران در آستارا

سرپرست آموزش و پرورش آستارا گفت: سه مدرسه در هفته دولت امسال با اعتبار ۲۹میلیارد ریال در آستارا به بهره برداری رسید و سه مدرسه دیگر نیز در روستاهای چلوند، ویرمونی و قره سو با مشارکت خیران در حال ساخت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  عسگر شایان سرپرست اداره آموزش و پرورش آستارا اظهار کرد: سه مدرسه ابتدایی در روستاهای این شهرستان با مشارکت خیران در حال ساخت است و این پروژه ها با ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در نشست با خبرنگاران افزود: پروژه مهر با قوت تمام در مدارس آستارا آغاز شده است و خوشبختانه در مقطع ابتدایی کمبود معلم نداریم‌ اما در مقاطع دیگر در برخی از کلاس ها از ظرفیت بازنشستگان استفاده خواهیم کرد.

شایان با اشاره به پایان زمان ستاد اسکان مسافران فرهنگی اظهار کرد: سه هزار و ۸۰۰مسافر در فصل تابستان در مدارس ظهیرنیا و فارابی آستارا اسکان یافتند و بیشتر گردشگران از استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خراسان رضوی و اصفهان بودند و آستارا از نظر تعداد پذیرش مسافر رتبه چهارم استان گیلان را در بین شهرستان‌های این استان به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: سه مدرسه در هفته دولت امسال با اعتبار ۲۹میلیارد ریال در آستارا به بهره برداری رسید و سه مدرسه دیگر نیز در روستاهای چلوند، ویرمونی و قره سو با مشارکت خیران در حال ساخت است.

شایان گفت: ۱۶هزار و ۶۰۸ دانش آموز در ۱۵۰مدرسه آستارا تاکنون ثبت نام کردند که پیش بینی می‌شود این تعداد تا پایان شهریورماه به ۱۷هزار و ۵۰۰ دانش آموز برسد‌.

وی با اشاره به فعالیت پایگاه های تابستانی در زمینه غنی سازی اوقات فراغت، بیان کرد: یکهزار و ۹۰۰ دانش آموز در تابستان امسال در ۶۸رشته فرهنگی، قرآنی و ورزشی در پنج پایگاه شرکت کردند.

سرپرست آموزش و پرورش آستارا گفت: اهمیت آموزش و پرورش در این شهرستان تا آن حد ارزشمند است که هر کدام از مدارس ابتدایی روستاهای ونه بین و آق مسجد تنها یک دانش آموز دارد و تمام امور مربوط به تعلیم و تربیت در آن مدارس اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خانه های سازمانی پشت مدرسه شهید مسعودپی آستارا حیات خلوت معتادان و افراد ناهنجار بود که آن مکان به محیط آموزشی تبدیل شد.

شایان با اشاره به آخرین وضعیت آزادسازی دبیرستان پسرانه امام علی (ع) آستارا از دست افراد معارض اظهار کرد: تنها سند ۴۵۰مترمربع از محوطه این مدرسه به نام آموزش و پرورش آستارا قطعی شده است و مابقی فضای این مدرسه در دست افراد معارض است که پیگیری های حقوقی آن در حال انجام است.

Share