امام جمعه شهرستان تالش:

زمان آغاز صادرات کیوی تشریفاتی نباشد | مدیر تحوّل‌ خواه فقط دست به دعا نمی‌ شود

امام جمعه تالش با بیان اینکه نامه‌ وزارتخانه در تجویز زمان صادرات محصول کیوی از اوّل مهر را هر چه سریعتر به گمرکات ابلاغ کنید تا این زمان یک زمان عملیّاتی برای صادرات باشد و نه تزئینی و تشریفاتی؛ اظهار داشت: چرا آرامش خاطر و شخصیّتِ شغلیِ حرفه‌ای را از ولی‌نعمتان خودمان دریغ می‌کنیم؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام والمسلمین نورزاد در خطبه های نماز جمعه تالش با اشاره به موضوع نامه وزارت جهاد کشاورزی در خصوص آغاز صادرات کیوی از تاریخ اول مهرماه اظهار کرد: دلم می سوزد برای صاحبان اصلی انقلاب؛ آن کشاورزان زحمتکشی که با نجابتِ تمام، برای حتّی افزایش ۱۵ روزه‌ی امکانِ صادراتِ دسترنج خود خوشحال شده و راضی می‌شوند و اَدب می کنند و برای مسئولینی که در حقیقت، بخشی از وظایفِ قانونی‌شان را انجام داده‌اند بنرِ تقدیر می نویسند و احترام می کنند شایسته بهترینها هستند.

وی افزود: چرا ما مسئولین برای دادن کمترین و ابتدائی‌ترین حقّ یک کشاورز و باغدار زحمتکش، دوست داریم هرساله آن نُجَبای قانع را مدّتها در بیم و اُمّید و یک فرآیند مَلال‌آور قرار دهیم و سپس در دقیقه‌ی نود مجوّز صادر کنیم؟!

امام جمعه تالش با بیان اینکه نامه‌ وزارتخانه در تجویز زمان صادرات محصول کیوی از اوّل مهر را هر چه سریعتر به گمرکات ابلاغ کنید تا این زمان یک زمان عملیّاتی برای صادرات باشد و نه تزئینی و تشریفاتی؛ اظهار داشت: چرا آرامش خاطر و شخصیّتِ شغلیِ حرفه‌ای را از ولی‌نعمتان خودمان دریغ می‌کنیم؟! وقتی با یک نامه‌ی وزیر و یا معاون وزیر بیش از دهها هزار نفر باغدار و کشاورز و خانواده‌هایشان نسبت به مسئولین انقلاب خوش‌بین می شوند چرا ما بی‌محلّی می‌کنیم؟!

امام جمعه شهرستان تالش در بخشی دیگر خطبه های نماز جمعه خاطر نشان کرد: مدیر تحوّل‌ خواه و مدیر حلّ مسأله فقط دست به دعا نمی‌ شود، پای اُشتُر ببندیم و سپس توکّل کنیم.

وی افزود: مدیر تحوّل خواه و مدیرحلّ مسأله فقط دست به دعا نمی شود، که خدایا ایّام پیک مسافر کِی تمام خواهد شد، تا ایّام عید نوروز نفسِ راحتی بکشیم و از هجمه‌ها راحت باشیم، بلکه با شناخت موضوع و پیگیری و رها نکردن و ارائه راهکارها و فریاد دردها در طول سال و در اسناد بالادستی، به حلّ عملیاتیِ آن مشکل می‌پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین نورزاد از شرایط ترافیکی شهرستان تالش در ایام تعطیلات انتقاد کرد و گفت: آیا مسئولین تالش و گیلان گزارشات مستند و تحلیلی از بحران ترافیک و کمبود بنزین در چند روز اخیر را تهیّه و در مجامع بالادستی همچون وزارت راه و نهاد ریاست جمهوری ارائه و دفاع شایسته و مُستدل کردند؟!

نورزاد ادامه داد: ترافیک سنگین و آزاردهنده و مشکلات حاصل از آن، تفریح که نیست بلکه تخریبِ لایه‌های اعتماد به نظام را فراهم میکند؛ پس حلّش کنید و در تهران خوب دفاع کنید و چانه زنی کنید؛ اینکه فقط با حضور گسترده و وسیع مسافران در گیلان و تالش، دچار چالشهای عمده‌ای در مدیریّت سوخت و جاده‌های ترانزیتی شویم اصلاً با ماهیّت و اقدامات پدافند غیر عامل همخوانی ندارد.

امام جمعه شهرستان تالش در ادامه به مشکلات ازدواج جوانان پرداخت و اظهار داشت: این وامهای مَسکَنی که پرداخت می شود، اگر هم بتوانیم پس از دهها فراز و نشیب و با اقساط کمرشکن دریافتش کنیم، بیشتر به دردِ خریدِ مُسکِّن و آرام بخش می خورد تا خرید مَسکن چون با دو سه برابرش هم نمی توان یک باب منزل را صاحب شد.

 نورزاد افزود: وزارتخانه‌ها و نهادهای اقتصادی و پولی و اَرزی و بانکی لطف کنند محلّات زندگی خود را برای مردم بشناسانند، شاید در مناطق زندگی آنان، اراضی و مَسکنهای ارزان قیمتی یافت می گردد و ما خبر نداریم! جوان تازه ازدواج کرده که بعضاً حتّی پول افتتاح حسابش را نیز از دیگران قرض می گیرد چگونه می تواند با سیصد چهارصد میلیون تومان صاحب خانه شود؟!

Share