رئیس شورای شهر رشت در صحن علنی:

زباله سوز‌های تهران و نوشهر نیمی از ایام غیرفعال هستند؛ مجری زباله سوز رشت نیز همان شرکت است

محمدحسین واثق کارگرنیا اعلام کرد: دو مطلب مهم در حضور شهردار لازم به یادآوری است و آن اینکه اخیرا به همراهی مسئولانی از استان با موضوع ساماندهی پسماند در شورای بازرسی تهران جلسه‌ای داشتیم که در نهایت فرصتی یکماهه برای تعیین نحوه ساماندهی پسماند به ما داده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکصد و چهل و یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی صبح چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ به ریاست محمدحسین واثق کارگرنیا با حضور اعضای شورا و شهردار رشت در سالن جلسات شورای اسلامی برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت ضمن گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس، شهدای امنیت، شهدای سلامت، شهدای مدافع حرم و گرامیداشت ایام پرفیض ماه ربیع الاول اظهار داشت: پیشاپیش ۲۲ شهریور سالروز شهادت یازدهمین پیشوای مسلمانان را به هموطنان و همشهریان تسلیت عرض می‌نماییم.

کارگرنیا اهمیت کرامت ۲۳ شهریور مصادف با نهم ربیع الاول آغاز ولایت و زعامت امام عصر (عج) را خاطرنشان ساخت و گفت: امیدواریم بتوانیم زمینه ساز شایسته‌ای برای ظهور آن حضرت باشیم باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تاکید داشت: لازم است شهرداری به مناسبت این دو روز مقدمات سیاهپوشی در یک روز و آذین‌بندی به مناسبت روز بعد را در برنامه کاری خود قرار دهد.

واثق کارگرنیا با اشاره به تلاش‌های پنج موکب شهر رشت در شهرهای کربلا و نجف که پذیرای زائران در ایام ویژه اربعین بودند گفت: شاهد خدمت‌رسانی مفید و موثر تمام موکب‌های شهر رشت در هوای بسیار گرم عراق بودیم.

وی با این توضیح که موکب‌ها و هیات‌های فعال رشت در دیگر ایام خاص در محلات رشت و در حتی سایر استانها اقدامات ارزشمندی انجام میدهند و در مواقع ضروری برای حمایت از هموطنان به شکل خودجوش امدادرسانی می‌کنند، اقدامات همه جانبه و نوع دوستانه آنان را ارزشمند شمرد و گفت: در شورا به نمایندگی از مردم زحمات شما نیکوکاران را قدر می‌نهیم.

تمرکز بر ساماندهی پسماند، رفع ابهامات فرآیند زباله سوز رشت و ضرورت تکمیل سریعتر پروژه مرمت عمارت تاریخی شهرداری رشت

کارگرنیا در این جلسه علنی اعلام کرد دو مطلب مهم در حضور شهردار لازم به یادآوری است و آن اینکه اخیرا به همراهی مسئولانی از استان با موضوع ساماندهی پسماند در شورای بازرسی تهران جلسه‌ای داشتیم که در نهایت فرصتی یکماهه برای تعیین نحوه ساماندهی پسماند به ما داده شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه در ساماندهی پسماند مشکل داریم گفت: در جلسه مذکور ابهامات فرایند احداث زباله سوز مطرح و عنوان شد زباله سوز‌های تهران و نوشهر نیز عملا نیمی از ایام غیر فعال هستند و با توجه به اینکه مجری زباله سوز رشت نیز همان شرکت است و ما ده میلیون دلار تا کنون در این راستا هزینه کرد داشته‌ایم اگر قرار است پس از راه اندازی زباله‌سوز رشت هم نیمه وقت و ناکافی کار کند، بهتر است همکاری با این شرکت متوقف شود و با شرکت دیگری وارد مشارکت شویم.

وی در ادامه با اشاره به افزایش گاری‌کبابها در سطح رشت و در محدوده پیاده راه گفت: این نوع کاسبان چون جزء اصناف محسوب نمی‌شوند، نظارت‌های سلامت از ارگان مربوط نیز ندارند و لازم است شهرداری در این خصوص تعیین تکلیف کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: تخریب آسفالت شهر، هرج و مرج دیداری و تهدید سلامت شهروندان بدون هیچ انتفاعی برای شهرداری حاصل افزایش و تعدد این گاری کبابهاست.

کارگرنیا در بخشی از سخنان خود با این توضیح که جا داشت روابط عمومی شهرداری بازخوردی از نظرات میهمانان رشت در این ایام تهیه می‌کرد گفت: طبق مشاهدات وضعیت فعلی پیاده راه رشت منجر به تبلیغات معکوس برای رشت شده و ازدحام بصری موجود در پیاده راه، باعث شده میهمانان در مصاحبه‌های خود رشت را با بی‌نظمی‌های جاری و داربستهای پیاده راه بخاطر بیاورند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت تاکید کرد اعتبارات و تمهیدات بر تکمیل بازسازی عمارت شهرداری متمرکز شود.

Share