امام جمعه رشت؛

دشمن صهیونیستی در برابر جمهوری اسلامی به زانو درآمده و خانه عنکبوتی آن‌ها ویران گشت

فلاحتی گفت: جمهوری اسلامی رژیم کودک کش را به زانو درآورد و امروز پس از ۷۴ سال، گنبد آهنین مخوفشان شکسته شد و خانه عنکبوتی آن‌ها ویران گشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت صبح امروز در همایش اقتدار رژه نیروهای مسلح استان گیلان که به مناسبت هفته دفاع مقدس در رشت، برگزار شد؛ بااشاره به فرارسیدن هفته وحدت و تقارن آن با هفته دفاع مقدس، این ایام را تبریک گفت.

وی به همه‌ی خانواده‌های معظم شهدا، اسرا، رزمندگان و ایثارگران و همه کسانی که در ۸ سال دفاع مقدس جانانه در مسیر دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارسال پیام آن به جهانیان جنگیدند تبریک گفت.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به نامگذاری هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: طی ۸ سال جنگ با دشمن بی‌رحم که از طرف همه قدرت‌های استکباری حمایت می‌شد؛ ظالمانه می‌جنگید اما ملت مسلمان ایران عاقلانه و صادقانه دفاع می‌کرد.

وی با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی از یک سو جنایات ظالمانه‌ی دشمن و در این سو دفاع صادقانه از سوی ملت ایران به منصه ظهور می‌رسید؛ خاطرنشان کرد: در آن روزهای اغازین جنگ که ملت ایران از داشتن عادی‌ترین جنگ افزارهای نظامی محروم و تهدید استکباری متوجه ملت ایران بود؛ ملت قهرمان ایران و جوانان غیور این مرز و بوم صادقانه دفاع کردند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ملت ایران بعد از انقلاب هیچگاه در صدد جنگ با کشوری نبود و هنوز نیز نیست؛ ادامه داد: اگر ۸ سال جنگید؛ جنگ نبود؛ دفاع بود.

وی تصریح کرد: ملت ایران امروز درک می‌کنند که آنروزها که امام خمینی وعده‌های الهی به ملت می‌داد و هریک از عملیات‌ها با مدد الهی صورت می‌گرفت؛ امروز در حال تحقق یافتن است؛ زیرا امام می‌فرمود «ما قله‌های بزرگ را در جهان فتح می‌کنیم و آینده‌ای روشن در پیش رو ملت ایران است».

امام جمعه رشت گفت: اماما برخیز و ببین که وعده‌هایت امروز در میدان عمل محقق شده است.

وی با بیان اینکه قدرت استکباری تلاشی‌هایی برای یگانه شدن قدرت در جهان دارد؛ افزود: خداوند به مسلمانان و همه کسانی که در راه اعتلای آرمان‌های الهی می‌جنگند وعده پیروزی داده است و ما امروز شاهد تحقق این وعده الهی هستیم.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه امروز ایران یک مؤلفه بزرگ قدرت برای جهانیان است؛ ادامه داد: دشمنان غربی و اروپایی امروز به برکت اقتدارمان دیگر جرات نگاه کج به ملت ایران را ندارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه رهبران آمریکایی و غربی عملاً امروز اعلام می‌کنند که ما جزء جهان سوم هستیم خاطرنشان کرد: رشادت‌های ملت ما به اینجا ختم شد که دشمن صهیونیستی که ۷۵ سال رقیبی در دنیا نداشت در برابر جمهوری اسلامی ایران به زانو درآمده است و توان مقابله در برابر استان غزه با عزت را ندارد.

وی تصریح کرد: در آن زمان حتی همسایه شمالی ما اتحاد جماهیر شوروی، که می‌توانست در برابر قدرت‌های غربی بایستد در برابر رژیم صهیونیست غاصب کودک کش و سگ هار منطقه اظهار عجز می‌کرد؛ اما جمهوری اسلامی رژیم کودک کش را به زانو درآورد و امروز پس از ۷۴ سال، گنبد آهنین مخوفشان شکسته شد و خانه عنکبوتی آن‌ها ویران گشت.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی قدرت‌های غربی و شرقی گذشته را از غرب آسیا بیرون کرده است ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران شبکه مقاومت را در منطقه فعال کرد و توانست حرف اول را در دنیا بزند و به نجات افغانستان، یمن و عراق در بیرون کردن جبهه دشمن از کشورشان کمک نمود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه رییس‌جمهور شهیدمان با اقتدار در پشت تریبون سازمان ملل قرار گرفت و قرآن کتاب الهی را به جهانیان معرفی کرد و عکس شهید قهرمانمان، شهید سلیمانی عزیز را به دنیا نشان داد، اظهارکرد: آری جمهوری اسلامی در ۸ سال دفاع مقدس توانست اینگونه چهره اسلام را به بشریت عرضه کند.
وی با اشاره به اینکه ایران چهره دشمن را به دنیا شناساند؛ ادامه داد: اگر غرب امروز بخواهد در دنیا قدری جولان داشته باشد قطعا با نگاه ملت ایران نابود خواهد شد.

امام جمعه رشت در پایان اظهار کرد؛ امروز مفتخریم که هفته دفاع مقدس را به رقم شرایط سخت اقتصادی و معیشتی که داریم گرامی بداریم؛ چرا که این عزت برای ما باقی است و مفتخریم که در دوره‌ای از تاریخ اسلام زندگی می‌کنیم که حرف اول را در دنیا می‌زنیم.

وی همچنین یادآور شد؛ امروز دانشگاهیان، حوزویان و غیره مفتخرند که پیرو راه شهیدان و مجاهدانی هستند که خدا آن‌ها را جزو برترین‌ها قرار داد زیرا خدای متعال مجاهدان را برتری داد.

خطیب جمعه رشت در پایان با سلام و درود به ارواح پاک و طیبه امام راحل و شهدا بار دیگر هفته دفاع مقدس را بر همه نیروهای مسلح زمینی هوایی دریایی تبریک گفت و برای رهبر انقلاب که با مدیریت الهی ملت ایران را از شر دشمنان در مصون نگاه داشته آرزوی سلامتی کرد.

Share