با پیگیری‌های صورت‌گرفته انجام شد؛

دستور عارف برای تأمین اعتبار پروژه‌های راهبردی حمل‌ونقلی گیلان

با مکاتبه استاندار گیلان و با پیگیری‌های صورت‌گرفته، معاون اول رئیس‌جمهور دستورات لازم برای تأمین اعتبار پروژه‌های استراتژیک حمل و نقلی در گیلان را صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، موقعیت ژئواکونومیک استان گیلان همجواری با کشورهای آسیای میانه اتحادیه اوراسیا و نزدیک بودن به پایتخت و قرار گرفتن آن در مسیر فرا قاره‌ای کریدورهای بین‌المللی حمل و نقل – کریدورهای شمال جنوب (نوستراک) و شرق-غرب (تراسیکا) – توان ارائه خدمات پیشرفته، بندری، گمرکی و حمل و نقل ترکیبی شامل، دریایی، ریلی جاده‌ای و هوایی را به دلیل وجود بنادر متعدد، فرودگاه سردار جنگل رشت و منطقه آزاد انزلی دارد.

لذا تکمیل پروژه‌های استراتژیک حوزه حمل و نقل کشور در محدوده گیلان دارای اهمیت بسیار زیادی به لحاظ توسعه‌ای است در همین خصوص اسدالله عباسی استاندار گیلان در مکاتبه با معاون اول رئیس‌جمهور خواستار تأمین اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های استراتژیک حوزه حمل و نقل در این استان شد.

در نامه ارسالی اسدالله عباسی استاندار گیلان به معاون اول رئیس‌جمهور اشاره شده که طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری متنابهی به‌ویژه توسط بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های بندری و لجستیکی استان انجام شده است لیکن شکوفایی و بهره‌مندی کشور و استان از مواهب سرمایه‌گذاری‌های انجام‌گرفته در گرو تکمیل پروژه‌های استراتژیک حمل و نقلی کشور در محدوده استان گیلان است.

تأمین اعتبار به‌منظور تکمیل راه‌آهن رشت-بندرانزلی-آستارا، کمربندی امامزاده هاشم-آقا سید شریف-خمام، کنارگذر بندرانزلی و کنارگذر تالش از جمله مهم‌ترین موارد اشاره به در نامه استاندار گیلان به محمدرضا عارف معاون نخست رئیس جمهور است.

از این رو سرانجام محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور با ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین وزیر راه و شهرسازی دستورات لازم در خصوص تأمین اعتبار برای تکمیل پروژه‌های مهم و استراتژیک حمل و نقل در گیلان را صادر کرد.

Share