با ابلاغ حکم رئیس قوه قضائیه؛

حامد پورقربان به سمت رئیس حوزه قضایی خشکبیجار منصوب شد

آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی خشکبیجار با حضور معاون رئیس کل دادگستری استان در امور شوراهای حل اختلاف و جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی و اجرایی این بخش برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی خشکبیجار با حضور حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی معاون رئیس کل دادگستری استان در امور شوراهای حل اختلاف و جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی و اجرایی این بخش برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین میر محمدی معاون رئیس کل دادگستری استان در امور شوراهای حل اختلاف با اشاره به اینکه ۱۷میلیون پرونده در سال به محاکم قضایی کشور وارد می‌شود اظهار داشت: این حجم از پرونده زیبنده جامعه اسلامی نیست و نشان دهنده این است که شعائر اسلامی در جامعه اجرایی نمی‌شود و ما در مسیر قرآن و عترت حرکت نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه با افزایش ورودی پرونده، کیفیت رسیدگی پایین آمده و اجرای عدالت کم رنگ می‌شود تصریح کرد: باید از ظرفیت شورای حل اختلاف، صلح یاران، بزرگان و معتمدین در راستای ایجاد صلح و سازش و جلوگیری از تشکیل پرونده قضایی بهره برد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان احقاق حق، اجرای عدالت و فصل خصومت را از وظایف دستگاه قضایی برشمرد و افزود: از ریاست جدید حوزه قضایی خشکبیجار انتظار است در حوزه مشکلات سواحل و حریم دریاها با جدیت وارد شده و در صورت قصور یا ترک فعل مسئولین، برای آنان پرونده قضایی تشکیل شود.

در پایان این مراسم حامد پورقربان با ابلاغ حکم رئیس قوه قضائیه به سمت رئیس حوزه قضایی خشکبیجار منصوب و از تلاش‌های علی توکلی رئیس سابق حوزه قضایی این بخش قدردانی شد.

گفتنی است حامد پورقربان پیش از این ریاست شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهرستان شفت را بر عهده داشته است و علی توکلی نیز به سمت مستشار دادگاه تجدید نظر استان منصوب می‌شود.

Share