رئیس کل دادگستری گیلان بیان کرد:

تأکید بر تناسب آراء قضات با جرم‌های ارتکابی | برخورد قاطع در انتظار براندازان

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با اغتشاشات اخیر، آراء صادره، متناسب با جرم‌های ارتکابی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حمزه خلیلی در همایش روسای دادگستری و دادستان‌های گیلان با تأکید برعادلانه بودن آراء صادره در پرونده‌های مربوط با اغتشاشات اخیر گفت: رسیدگی به این پرونده‌ها باید شرعی، قانونی، نظام‌مند و در چارچوب‌های عرفی و بین المللی باشد.

وی با تأکید بر تناسب آراء قضات با جرم‌های ارتکابی در اغتشاشات اخیر گفت: در فرایند دادرسی کسانی که از عاملان اصلی، محرک و اخلالگر امنیت شناخته شوند آراء و مجازات متفاوتی با فریب خوردگان خواهند داشت.

رئیس کل دادگستری گیلان اضافه کرد: نظارت بر دادرسی صحیح و آراء صادره متناسب، بر عهده روسای دادگستری است.

 حمزه خلیلی با بیان اینکه دستگاه قضا با کسانی که به قصد براندازی نظام دست به اغتشاش زدند برخورد قاطع و بدون مماشات خواهد داشت گفت: در ناآرامی‌های اخیر رسانه‌های خارج‌نشین به دنبال عمومی جلوه دادن ناآرامی‌ها بودند.

وی افزود: دشمن همواره در تلاش بود تا اغتشاشات را خیزش عمومی مردم جلوه دهد درحالی که عده‌ای خاص دست به ناآرام کردن جامعه زدند.
رئیس کل دادگستری گیلان تأکید کرد: توده و عموم مردم خواهان حفظ نظام بودند درحالی که برخی خواص که تمام آورده‌هایشان هم از نظام است عامل اصلی و فریب دهنده برخی دیگر بودند.

خلیلی با بیان اینکه باید رضایت توده و عموم مردم را جلب کنیم گفت: اغتشاش کار گروه خاص و اندکی بود که حرکتشان نیز قوام نداشت.

سیدجلال الدین رضاپور معاون خبر صدا و سیمای مرکز گیلان نیز با اشاره به هجمه رسانه‌ای غرب علیه نظام، به روایت بموقع و صحیح رویدادها برای هدایت اذهان عمومی تأکید کرد و خواستار همکاری مسئولان با رسانه‌ها خصوصا رسانه ملی برای جلوگیری از سوء برداشت‌ها و انحراف اذهان شد.

Share