نسبت به سال گذشته؛

جزئیات جدول تعهدات بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر

با عنایت به توافقات انجام شده در عقد قرارداد منعقده میان بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر با شرکت بیمه گر، برای سال ۱۴۰۳-۱۴۰۴ ، شاهد رشد بالای برخی از بخش های جدول تعهدات نسبت به سال گذشته هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر اعلام کرد:

یکی از نتایج مهم اقدامات و بررسی های کارگروه صندوق اعتباری هنر در تنظیم قرارداد امسال با شرکت بیمه گر که براساس نیازسنجی از جامعه هدف حاصل شده، افزایش تعهدات درمانی در مقایسه با سال های گذشته بوده است.

براین اساس به عنوان مثال امسال شاهد رشد ۱۰۰ درصدی  سقف تعهدات ویزیت و دارو در طرح آرامش از یک میلیون پانصد هزار تومان به سه میلیون تومان و در طرح رفاه از دومیلیون تومان به چهار میلیون تومان نسبت به سال گذشته هستیم.

همچنین پوشش هزینه دندانپزشکی در طرح آرامش رشد ۶۷ درصدی از مبلغ ۳ میلیون تومان به مبلغ ۵ میلیون تومان و در طرح رفاه از مبلغ ۵ میلیون تومان به مبلغ ۷ میلیون تومان نیز رشد ۴۰ درصدی داشته است .

از طرف دیگر در جدول تعهدات بیمه فوق، جبران هزینه مربوط به خرید عینک طبی یا لنز طبی در طرح آرامش ۴۳ درصد و از مبلغ هفتصد هزار تومان به مبلغ یک میلیون تومان و در طرح رفاه از مبلغ یک میلیون تومان به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و رشد ۵۰ درصدی را در این بخش شاهد هستیم.

همچنین جبران هزینه های رفع عیوب انکساری چشم در طرح آرامش از مبلغ ۶ میلیون تومان و با رشد ۱۷ درصدی به مبلغ ۷ میلیون تومان و در طرح رفاه نسبت به سال گذشته و با رشد ۱۳ درصدی به مبلغ ۹ میلیون تومان افزایش داشته است.

همچنین براساس قرارداد منعقده، هزینه آمبولانس درون شهری در طرح آرامش ۳۰۰ درصد و طرح رفاه ۹۰۰ درصد افزایش، همچنین هزینه آمبولانس برون شهری در طرح آرامش ۴۰۰ درصد و در طرح رفاه ۹۰۰ درصد افزایش، همچنین آمبولانس در طرح امید ۱۰۰ درصد درون شهری افزایش و ۵۰ درصد برون شهری افزایش را نشان می دهد.
مزید اطلاع اینکه سایر تعهدات بدون سقف نیز برمبنای رشد سالانه، افزایش پیدا کرده است.

همچنین ازامسال تزریق prp -نقشه مغزی – تست استرس و هزینه همراه بیمه شدگان بستری در بیمارستان -آنالیز پیس میکر – EECP – تیلت تست -پزشکی هسته ای و الکتروکاردیوگرافی به جدول تعهدات بیمه تکمیل درمان اضافه شده است.

همچنین در تعهدات دارو نیز داروهای خارجی که جنبه درمانی داشته و با تجویز پزشک صورت گرفته باشد به پوشش امسال اضافه گردیده است.
براساس این قرارداد همچنین هزینه های ویزیت کارشناس PHD نیز به جدول تعهدات اضافه و مشمول دریافت خسارت توسط بیمه شدگان محترم گردید.
براساس قرارداد فیمابین صندوق اعتباری هنر و شرکت بیمه گر، خدمات بیمه تکمیلی سال جاری با همکاری یکی از قوی ترین شرکت های بیمه گر  در قالب سه طرح (امید، آرامش و رفاه) با سه سقف قیمتی از ۵۹۱ هزارتومان تا ۵ میلیون و ۲۲۹ هزار تومان و پوشش‌های متفاوت ارائه شده است تا هر فرد بنا بر شرایط خود یکی از طرح ها را انتخاب کند.

در طرح امید، هر عضو از مبلغ سالانه دو میلیون و ۴۰ هزارتومان،۵۹۱ هزار و ۶۰۰ تومان پرداخت می کند و ۷۱ درصد حق بیمه  یعنی یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۰۰ تومان توسط صندوق پرداخت می شود.

در طرح آرامش، هر عضو از مبلغ سالانه پنج میلیون و ۸۸۰ هزارتومان، دو میلیون و ۳۷۶ هزار و ۳۰۰ تومان پرداخت می کند و ۶۰ درصد آن یعنی سه میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۰۰ تومان توسط صندوق پرداخت می شود.

در طرح رفاه نیز از مبلغ سالیانه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان، صندوق، ۴۶ درصد آن یعنی ۴ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۴۰۰ تومان توسط صندوق پرداخت می شود.
حق بیمه سالانه بیمه عمر و حوادث اعضا صندوق اعتباری هنر مبلغ ۱۳۳ هزار تومان است. این بیمه نامه برای بیمه شده اصلی بیمه  درمان تکمیلی الزامی است.

صندوق اعتباری هنر به منظور کاهش دغدغه های درمانی جامعه فرهنگ و هنر کشور، ثبت نام بیمه درمان تکمیلی ویژه هنرمندان، نویسندگان، روزنامه نگاران و فعالان قرآن و عترت را از تاریخ ۱۹ تا ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۳ از طریق پیام رسان اختصاصی صندوق هنر به نشانی honarcredit.ir/app و یا سایت صندوق به نشانی Profile.honarcredit.ir انجام خواهد داد.

Share