بمناسبت هفته دولت؛

برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر در رشت

استاندار گیلان با حضور در مصلی حضرت امام خمینی (ره) رشت در مراسم سالگرد شهادت شهیدان والامقام رجایی و باهنر حضور یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم سالگرد شهادت شهیدان رجایی و باهنر و گرامیداشت شهدای دولت در استان پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، دکتر اسدالله عباسی استاندار، معاونان استاندار، مدیران کل ، کارکنان ادارات و اقشار مختلف مردم در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

در این مراسم حاج سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)  سخنرانی کرد و استاد طاهری نیز با مداحی یاد و خاطره شهدای عزیز بویژه شهیدان رجایی و باهنر و همچنین شهید جمهور عزیز آیت الله دکتر رئیسی را گرامی    داشت.

استاندار همچنین با همراهی رئیس کمیته امداد کشور و نماینده ولی فقیه استان و جمعی از مسوولان از نمایشگاه دستآوردهای کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان بازدید بعمل آوردند.

بختیاری: هدف کمی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد حضرت امام(ره) ظهر امروز در مراسم استانی بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در مصلای امام خمینی (ره) شهر رشت، با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر و شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رییسی نماد بارز مدیران در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند، اظهار کرد: تقویت صداقت محوری در لایه‌های مختلف جامعه بسیار اهمیت و ضرورت دارد که شهیدان رجایی، باهنر و شهدای خدمت از جمله شهید جمهور به این مسئله و باور بسیار تأکید داشتند.

وی توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و اجرای سیاست‌های ابلاغی ایشان را تنها راه‌حل برای حل مشکلات کشور دانست و بیان کرد: اگر مدیران و کارگزاران انقلاب اسلامی به وظایف خود در قبال فرمایشات مقام معظم رهبری و اجرای سیاست‌های ابلاغی ایشان توجه کنند بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد لذا قطعاً دولت وفاق ملی نیز به‌مانند دولت سیزدهم به این امر توجه می‌کند.
رئیس کمیته امداد حضرت امام (ره) با تبیین نقاط اشتراک و افتراق دولت شهید رجایی با دولت حجت‌الاسلام رئیسی، افزود: در دولت شهید رجایی یک همراهی و همفکری در دولتمردان وجود داشت؛ اگرچه عمر کوتاه این دولت موجب شد شاهد به ثمر نشستن ایده‌ها و برنامه‌های شهید رجایی نباشیم.
بختیاری مردمی‌بودن را یکی از شاخص‌های دولت شهید رجایی برشمرد و بیان کرد: این مردمی‌بودن را در قامت شهید حجت‌الاسلام رئیسی می‌دیدیم، زیرا رئیس‌جمهور شهید با مردم ارتباط دارد و در کنار مردم و با مردم و برای مردم و در خدمت به مردم بود و به طور یقین در دولت وفاق ملی نیز این چنین خواهد بود.

وی با تأکید بر ولایی بودن دولت شهید رجایی در کشور بیان کرد: مصادیق بارز ولایی بودن را در دولت شهید رجایی و در دولت سیزدهم مشاهده شد لذا تبعیت از ولایت‌فقیه هم تراز سردار سلیمانی باید الگو برای مسوولان باشد.

رئیس کمیته امداد حضرت امام (ره) با بیان اینکه استکبار همواره به دنبال نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته بوده است، تصریح کرد: بسیاری مشاهده کردند که با وجود همه تحریم‌های ظالمانه و محاصره اقتصادی کشور که به زعم خودشان با هدف خسته کردن ایران اعمال شد، نتیجه‌ای نداشت و تشییع پیکر شهدای خدمت، مشت محکمی بر دهان استکبار بود و دینداری مردم ما را نشان داد.به گفته بختیاری، کسانی خدمتگزاری بیشتری به مردم دارند و از کار کردن و تلاش خسته نمی‌شوند و «خستگی» را خسته می‌کنند که در دوران خود خلوت‌هایی با خدای خویش داشته باشند. آیت‌الله رئیسی چنین شخصیتی داشت و در سه سالی که در تولیت آستان قدس رضوی کنار ایشان بودم، با تمام وجود شاهد حضور ایشان و خلوت خودشان با خداوند و امام رضا (ع) قبل از نماز صبح بودم.

وی با اشاره به برنامه کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان افزود: کمیته امداد از حوزه حمایت عبور کرده و با همه توان وارد مؤلفه توانمند کردن مددجویان شده است و باید از همه ظرفیت‌های کشور برای تحقق این امر استفاده کنیم.

رئیس کمیته امداد حضرت امام(ره) با اشاره به برگزاری جشن خودکفایی ۱۰۰ هزار مددجو در بیستم اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور شهید جمهور، حضرت آیت‌الله رئیسی، گفت: امسال نیز برگزاری جشن خودکفایی برای ۱۱۰ هزار مددجو هدفگذاری شده است.

بختیاری با بیان اینکه افتتاح ۳۴ هزار واحد مسکونی در مراسمی با حضور شهید آیت‌الله رئیسی در فروردین‌ماه انجام شد، تصریح کرد: در سال جاری احداث ۴۰ هزار واحد مسکن در دستور کار است که به لطف خداوند، این اقدام با همکاری همه بخش‌های دولت و نهادهای انقلابی انجام خواهد شد.

Share