فلاح در جلسه شهردار و اعضای شورای شهر لشت نشا؛

اولین مطالبه ما از استاندار جدید، حل معضل زباله در گیلان است

فلاح با بیان این که تصمیم اشتباه شخص استاندار در مورد جمع‌آوری سطل‌های زباله در روستاهای استان باعث شده که تمامی شهرهای استان با این معضل درگیر باشند، تاکید کرد: اولین مطالبه ما از استاندار جدید، حل معضل زباله در گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  دکتر مهدی فلاح نماینده شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه ۱۵ شهریور با حضور در شهرداری لشت‌نشا با شهردار و اعضای شورای این شهر دیدار و گفتگو کرد.

دکتر فلاح با بیان این که تصمیم اشتباه شخص استاندار در مورد جمع‌آوری سطل‌های زباله در روستاهای استان باعث شده که تمامی شهرهای استان با این معضل درگیر باشند و به هزینه‌های شهرداری اضافه شده و امروز خواستار حل این مشکل هستند، تاکید کرد: اولین مطالبه ما از استاندار جدید، حل معضل زباله در گیلان است.

وی افزود: مساله زباله یک ظرفیت هست و نگاه دنیا به آن نگاه درآمدی است و دنیای امروز این تهدید را به فرصت تبدیل کرده است. بعضی از استان‌ها در کشور خودمان با استفاده از دستگاه زباله‌سوز، تولید برق می‌کنند؛ در این زمینه از گروه‌های تحقیقاتی و دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم.

نماینده کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به فعالیت سابق خود به عنوان پزشک خانواده در لشت‌نشا، افزود: این دوران برای من دوران طلایی و ۳ سال افتخارآمیز در دوران پزشکی بوده و مردم لشت‌نشا به بنده محبت داشتند و لطف دارند.

دکتر فلاح همچنین در مورد مشکلات مربوط بین شهرداری و اوقاف شهر لشت‌نشا گفت: این مسأله با شاخص شرعی قابل مذاکره با سازمان اوقاف و امور خیریه کشور می‌باشد و با مجادله نمی‌توان به جمع‌بندی رسید.

وی همچنین اضافه کرد: باید به فکر پیشرفت لشت‌نشا باشیم و مشکلات مطروحه باید به صورت شرعی و حقوقی حل شود.

قیمت آسفالت در استان ما بیش از استان‌های دیگر است

همچنین، مهدی فلاح نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه ۱۵ شهریور ماه با حضور در بخشداری لشت‌نشا در جمع دهیاران این بخش حاضر شد و پیرامون مشکلات روستاهای این بخش بحث و گفتگو کرد.

دکتر مهدی فلاح با اشاره به مشکل آسفالت در شهرستان رشت بیان کرد: قیمت آسفالت در استان ما بیش از استان‌های دیگر است. انجام پروژه آسفالت برای پیمانکار در گیلان چندان صرفه اقتصادی ندارد. قیمت مصالح در گیلان بالا است و بالاتر هم می‌رود. متولی امور استاندار هست و برای حل این معضل باید چاره‌ای اندیشد.

وی افزود: گیلان یک استان محروم است، درصورتی که به عنوان یک استان برخوردار تصور می‌شود. جهت حل معضلات گیلان نیازمند این مسئله هستیم که مشکلات تبدیل به مطالبه عمومی شود.

فلاح با اشاره به گزارش رئیس اداره توزیع برق بخش مبنی بر اینکه ۱۹۹ کیلومتر از ۳۵۰ کیلومتر بخش لشت‌نشا مجهز به کابل خود نگهدار شده، ضمن تشکر از مسئولین مربوطه، گفت: امیدواریم با این سرعت تا ۳ سال آینده بقیه روستاهای این بخش هم مجهز به کابل خودنگهدار و ترانس شوند و به کلی مشکل برق این بخش مرتفع گردد.

Share