سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان خبر داد:

افزایش تصادف وسایل نقلیه با عابران پیاده در گیلان

سرهنگ فتح‌الله نصیریان، سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گیلان از افزایش تصادف وسایل نقلیه با عابران پیاده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ «فتح‌الله نصیریان» سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گیلان از افزایش تصادف وسایل نقلیه با عابران پیاده خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۴ درصد از آمار فوت‌شدگان تصادفات رانندگی را عابران پیاده تشکیل و ۷۱ درصد از این آمار به افراد بالای ۵۵ سال اختصاص دارد.

این مقام انتظامی با تاکید بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و به خصوص توجه کامل به جلو از سوی رانندگان وسایل نقلیه، رعایت مفاد ۲۱۵ آیین نامه راهنمایی و رانندگی را که در خصوص شرح وظایف پیادگان می‌باشد را برای عابرین پیاده و به خصوص خانواده‌های دارای افراد مسن نیز ضروری دانست و تاکید کرد تا نکات مهم ذیل را برای بالا بردن امنیت خود مدنظر قرار دهند.

۱- همواره از پیاده رو‌ها حرکت کنید اگر پیاده رو وجود ندارد و شما باید در این مسیر حرکت نمایید در خلاف جهت جریان خودرو‌ها پیاده روی کنید
۲ – هنگام عبور از عرض خیابان ابتدا کنار خیابان بایستید تا رانندگان فرصت کافی برای دیدن شما داشته باشند
۳ – هنگام عبور از معبر از تلفن همراه یا هدفون استفاده نکنید تا صدای وسایل نقلیه را بشنوید
۴ – به خاطر داشته باشید موانعی مانند تیربرق یا وسایل نقلیه پارک شده دید راننده را کاهش می‌دهند، هیچگاه از پشت این موانع وارد نشوید
۵ – پوشش لباس‌های روشن کمک می‌کند تا رانندگان در زمان تاریکی شما را ببینند.

Share