اصول معماری ساختمان اداری

معماری ساختمان اداری بسیار مهم بوده و افراد باید به آن توجه داشته باشند. بسیاری از جلسات در ساختمان های اداری انجام می شود. کوچک بودن یا بزرگ بودن ساختمان اداری مهم نیست؛ بلکه باید طراحی آن به بهترین شکل انجام شود. در کارخانه ها نیز بخش اداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در بخش اداری کارخانه، فعالیت های مهمی از قبیل: جلسات مدیریتی، آموزشی و … انجام می شود. در نتیجه، معماری ساختمان اداری کارخانه باید منحصر به فرد باشد. اگر شما هم می خواهید در این زمینه به اطلاعات گسترده تری دست پیدا کنید ی…

معماری ساختمان اداری بسیار مهم بوده و افراد باید به آن توجه داشته باشند. بسیاری از جلسات در ساختمان های اداری انجام می شود. کوچک بودن یا بزرگ بودن ساختمان اداری مهم نیست؛ بلکه باید طراحی آن به بهترین شکل انجام شود. در کارخانه ها نیز بخش اداری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در بخش اداری کارخانه، فعالیت های مهمی از قبیل: جلسات مدیریتی، آموزشی و … انجام می شود. در نتیجه، معماری ساختمان اداری کارخانه باید منحصر به فرد باشد. اگر شما هم می خواهید در این زمینه به اطلاعات گسترده تری دست پیدا کنید یا از مطالبی که مهندسین مشاور معماری در این سایت منتشر کرده اند، استفاده کنید، این مقاله را از دست ندهید.

معماری ساختمان

نکات ضروری در معماری ساختمان اداری

قبل از اینکه معماری ساختمان اداری را مورد بررسی قرار دهیم، لازم است که با ساختمان اداری و ویژگی های آن آشنا شویم. دانستن ویژگی ها و تعریف ساختمان اداری، می تواند در معماری ساختمان اداری تاثیر داشته باشد. در معماری ساختمان اداری، مهمترین موضوعی که وجود دارد این است که نوع فعالیت سازمان چیست. بسته به نوع فعالیت، میتوان معماری ساختمان اداری را به زیباترین شکل انجام داد. در این زمینه، برخی از مهندسین مشاور طراحی های جالب و منحصر به فردی را با خلاقیت خود انجام می دهند.

طراحی ورودی ساختمان اداری

طراحی اداری صنعتی نیز از این موضوع پیروی می کنند. در برخی ساختمان های اداری صنعتی، اداره را به شکلی طراحی می کنند که دیوار آن به صورت آجری بوده و تجهیزات مکانیکی و الکتریکی در سقف نمایان باشد. نور در معماری ساختمان اداری، از ضروریات بوده و برای انجام کار های اداری در هر بخش به نور قابل توجهی نیاز است. در طراحی معماری ساختمان اداری صنعتی برای نورپردازی، از آویز های روشنایی که بلند بوده و از سقف آویزان هستند نیز استفاده می کنند که می تواند در زیبایی محیط تاثیرگذار باشد.

رنگ در معماری ساختمان اداری نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در کارخانجاتی که تنش زیاد است، استفاده از رنگ زرد می تواند در برقراری آرامش موثر باشد. قبل از اینکه هر ایده ای را اجرا کنید، باید طراحی پلان را انجام دهید. برای پلان اداری زیبا، لازم نیست از لوازم زیادی کمک بگیرید. گاهی ساده بودن در طراحی، می تواند بهترین و زیباترین نتیجه را به دنبال داشته باشد.

ساختمان اداری

نمای ساختمان اداری کوچک

بزرگ بودن یا کوچک بودن ساختمان اداری، به معماری آن ربطی ندارد. شما می توانید کوچک ترین ساختمان اداری را به شکلی جذاب و منحصر به فرد طراحی کنید. از اهمیت نورپردازی در معماری ساختمان اداری، نباید غافل شوید. نورپردازی در جلوه ی نمای ساختمان اهمیت زیادی داشته و می تواند در زیبایی آن موثر باشد. نمایان شدن ساختمان اداری در شب، می تواند توجه افراد را به خود جلب کرده و نشانگر شکوه و قدرت کسب و کار باشد. نمای ساختمان اداری و فلسفه ی سازمان، با هم ارتباط زیادی دارند.

استفاده از نمای مدرن نه تنها افراد را جذب می کند، بلکه نشان دهنده ی این موضوع است که این اداره، یک محیط پویا و مدرن است. نمای ساختمان اداری، نمایانگر هویت یک کسب و کار است. استفاده از متریال مناسب نیز در نمای ساختمان اداری بسیار مهم بوده و باید به آن توجه داشته باشید. در معماری ساختمان اداری کوچک و برای نمای آن برخی از اداره ها از سنگ و شیشه استفاده می کنند، در حالی که در برخی از اداره ها برای نما، از فلز کمک می گیرند. توجه به این موارد، می تواند در نمای ساختمان اداری کوچک تاثیرگذار باشد و نباید از اهمیت آن ها غافل شوید.

معماری ساختمان اداری

جلسات در ساختمان اداری کارخانه

مهندسان مشاور معماری، ممکن است برای طراحی و معماری ساختمان اداری کارخانه دچار تردید باشند. آن ها باید این موضوع را بدانند که طراحی ساختمان اداری کارخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دانستن اصول و ایده هایی که در این زمینه وجود دارند، می توانند در پیدا کردن مسیر به مهندسان مشاور کمک کنند. نور اتاق جلسات، باید به اندازه ای باشد که بررسی نقشه ها به خوبی صورت گرفته و مذاکرات در آن، به بهترین شکل انجام شوند.

اتاق جلسات، باید به دور از سر و صدا باشد. به خصوص برای کارخانجاتی که ساختمان اداری آن ها در خود کارخانه است، اتاق جلسات را باید به صورتی طراحی کرد که از سر و صدا به داخل اتاق جلوگیری شود. برای طراحی فضا های اداری، باید از تیم های متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. رعایت استاندارد های موجود در زمینه ی اندازه ی هر فضا نیز می تواند موضوع مهمی باشد که باید رعایت شود. به عنوان مثال، حداقل فضای پیشنهادی برای کارمندان را در ادامه توضیح می دهیم:

  • فضای مناسب برای قرار دادن اوراق در یک طرف: ۱ متر مربع
  • فضای مناسب برای قرار دادن فایل در یک طرف: ۱ متر مربع
  • فضای ملاقات برای هر صندلی اضافه: ۱.۵ متر مربع
  • فضای پایه برای نوشتن و تایپ کردن: ۴ متر مربع

گالری تصاویر طراحی و معماری ساختمان اداری کارخانه

در گروه ساختمانی هفت شهر آریا، تصاویر طراحی و معماری ساختمان اداری کارخانه را برای شما آورده ایم. با مشاهده ی این تصاویر، می توانید از ساختمان های اداری ایده گرفته و بهترین پروژه ها را انجام دهید. در این مسیر، کارشناسان زبده ی هفت شهر آریا در کنار شما بوده و می توانند راهنمای خوبی در انجام پروژه های ساختمانی باشند. در این مقاله هم به بررسی نکات مورد نظر در معماری ساختمان اداری پرداختیم و امیدواریم بهترین انتخاب را برای دریافت خدمات در حوزه ی معماری ساختمان اداری داشته باشید.

با کمک این نکات، می توانید فضایی جذاب و منحصر به فرد را طراحی کنید. همچنین عنوان کردیم که نما در طراحی ساختمان اداری کارخانه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و می تواند پرستیژ و جایگاه یک شرکت را نشان دهد. نظر متخصصان و مشاوران برای معماری ساختمان اداری، می تواند در خلق یک معماری بی نظیر و منحصر به فرد تاثیرگذار باشد. در صورتی که می خواهید از مشاوره ی شرکت زیر نظر چند کارشناس معماری بهره مند شوید، می توانید از طریق صفحه ی تماس اقدام کنید.

در این بخش، می توانید زمان مشاوره را تعیین کرده و برای راهنمایی در خصوص بهترین معماری ساختمان اداری خود را آماده کنید.

Share