با حکم رئیس قوه قضائیه

احمد علمدار به عنوان رئیس حوزه قضایی بخش رودبنه منصوب شد

آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه قضایی رودبنه با حضور مهرداد دارسرایی معاون قضایی رییس کل دادگستری استان گیلان و جمعی از مسئولان نظامی، انتظامی و اجرایی این بخش برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهرداد دارسرایی معاون قضایی رییس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اصل ۱۵۶ قانون اساسی تصریح کرد: قوه قضاییه قوه‌ای مستقل و پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و تحقق عدالت است.

وی با بیان اینکه اهداف قوه قضاییه به ۵ دسته تقسیم شده است، گفت: رسیدگی به شکایات, صدور حکم, حل و فصل دعاوی مردم, حفظ و احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع از وظایف این قوه است. معاون قضایی رییس کل دادگستری استان گیلان در ادامه افزود: نظارت بر حسن اجرای قوانین , کشف جرم و برخورد با مجرمین و همچنین اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم نیز از دیگر اهداف این قوه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در اصل ۱۶۷ قانون اساسی قاضی مکلف شده است تا پرونده را رسیدگی و تعیین تکلیف کند، اظهار داشت: قاضی نمی‌تواند به بهانه خلأ قانونی و یا تعارض قانون و … از رسیدگی به پرونده امتناع کند و اگر هم قانون مدون جوابگو نباشد باید به فتاوای مراجع مراجعه نماید.

در پایان این مراسم احمد علمدار با حکم رئیس قوه قضائیه به سمت رئیس حوزه قضایی بخش رودبنه منصوب و از تلاش‌های محمد کرمی رئیس سابق این حوزه قضایی قدردانی شد.

Share