مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان خبر داد:

احداث بزرگ‌ترین درمانگاه فوق تخصصی کشور در رشت؛ پنج فاز برنامه توسعه بیمارستان رسول اکرم

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان، از اخذ سند بیمارستان رسول اکرم بعد از دو دهه خبر داد و گفت: زمین بیمارستان ۲۰ هکتاری است و در فاز اول، احداث بزرگترین درمانگاه فوق تخصصی کشور را در دستور کار داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر حسین ابراهیمی، مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی در استان گیلان به بیش از یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر بیمه شده ارائه خدمت می کند، گفت: این جامعه هدف خدمات درمانی مستقیم و غیرمستقیم را دریافت می کنند.

وی درمان غیرمستقیم را شامل خرید خدمات درمانی دانست و افزود: در گیلان با بیش از ۲۵۰۰ مؤسسه، فرد، گروه، آزمایشگاه و مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی طرف قرارداد هستیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه درمان مستقیم در دو بیمارستان و ۱۳ درمانگاه ملکی انجام می شود، عنوان کرد: این مراکز به همه مردم ارائه خدمت می کنند، اما اولویت با بیمه شدگان تامین اجتماعی است.

دکتر ابراهیمی مشکل بزرگ حوزه درمان استان را جمعیت سیال دانست و متذکر شد: مسافران و گردشگران نیز از خدمات درمانی استان در تمام سطوح استفاده می کنند؛ این در حالی است که برای خدمات رسانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی فضای کافی درمانی نداریم، اما موظفیم که به هموطنان خدمات درمانی ارائه کنیم.

وی مدیریت درمان تامین اجتماعی را یار و کمک کار دانشگاه علوم پزشکی استان دانست و بیان کرد: رشت به عنوان یک کلانشهر بیمارستان جنرال ندارد و لذا بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) مدیریت درمان تامین اجتماعی استان تنها بیمارستان جنرال رشت محسوب می شود؛ البته چند بیمارستان دولتی در دست ساخت داریم که هنوز فعال نیستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان بیمارستان رسول اکرم تامین اجتماعی را پیشانی مدیریت درمان تامین اجتماعی در استان دانست و ادامه داد: سال گذشته بیمارستان شهید املاکی را در شرق گیلان افتتاح کردیم که بیماران آن منطقه را پوشش می دهد.

دکتر ابراهیمی بیمارستان رسول اکرم را یکی از شلوغ ترین بیمارستان های استان و کشور با ضریب اشغال بیش از ۹۰ درصد دانست و تاکید کرد: برنامه هایی برای توسعه این بیمارستان داریم که در پنج فاز تعریف شده است.

وی با اشاره به افتتاح بیمارستان رسول اکرم رشت در سال ۱۳۷۹، اضافه کرد: این بیمارستان ۲۰۰ تختخوابه بوده و طی دو سال گذشته توانستیم طرفیت آن را به ۲۳۲ تخت برسانیم؛ در قالب برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت تعریف شده، بیمارستان رسول به ۳۵۰ تخت افزایش می یابد تا یک بیمارستان فوق تخصصی شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان از اخذ سند بیمارستان رسول اکرم بعد از دو دهه خبر داد و گفت: زمین بیمارستان ۲۰ هکتاری است و در فاز اول، احداث بزرگترین درمانگاه فوق تخصصی کشور را در دستور کار داریم؛ البته مجوزهای فازهای اول، دوم و سوم از وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخذ شده، اما با مشکل کاربری زمین مواجه هستیم که درمانی نیست.

وی یکی از معضلات حوزه بهداشت و درمان استان گیلان را بیماری های قلب و عروق دانست و اضافه کرد: در فاز دوم بیمارستان رسول اکرم، احداث آنژیوگرافی و جراحی قلب را تعریف کردیم؛ همچنین اورژانس جدید را در دستور کار داریم که از ۱۹ تخت به ۳۰ تخت افزایش می یابد.

دکتر ابراهیمی با اشاره به ارائه خدمات رایگان درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی در مراکز ملکی، خاطرنشان کرد: دو درمانگاه در رشت داریم که مرکز پلی کلینیک میدان فرهنگ شلوغ ترین درمانگاه سرپایی کشور بوده و روزانه بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ مراجعه کننده دارد لذا برای توسعه این درمانگاه یک برنامه ۱۰ ساله داریم.

وی همچنین شماره ۴۴۹۵۵ را ویژه نوبت گیری درمانگاه های ملکی تامین اجتماعی استان دانست و بیان کرد: امکان لغو نوبت از طریق این شماره نیز وجود دارد، زیرا ۳۰ درصد نوبت ها با عدم مراجعه بیماران مواجه می شوند که حق دیگران را ضایع می کند.

Share