آغاز اجلاسیه بزرگ شهدا در آستارا

اجلاسیه بزرگ۱۶۷ شهید آستارا با محوریت روایت دیدنی از قهرمانان سرزمین‌مان به مدت پنج شب به میزبانی نوار ساحلی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  فرماندار آستارا در حاشیه آئین افتتاحیه این اجلاسیه گفت: این رویداد فرهنگی و هنری با برخورداری از سیر نمایشگاهی و همچنین اجرای نمایش بزرگ میدانی جلوه های متفاوت و جذابی از ایثار و شهادت را برای نسل های نوجوان و جوان به تصویر می‌کشد.
محمدرضا شهاب زاده افزود: دستگاه های اجرایی و نیروهای نظامی نظیر سپاه، ارتش، مرزبانی و نیروی انتظامی در راستای برگزاری این اجلاسیه مشارکت کردند و بخشی از ظرفیت های فرهنگی ادارات هم در قالب این رویداد به صورت نمایشگاهی عرضه شده است.
وی بیان کرد: بازسازی عملیات کربلاهای چهار و پنج از جمله بخش های نمایش میدانی اجلاسیه است که با بهره‌گیری از جلوه های ویژه تصویری و انفجارهای صورت گرفته در آن باعث جذابیت بیش از پیش در نظر مخاطبان و گردشگران می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه آستارا هم گفت: گوشه ای از عملکرد حوزه ها و پایگاه های بسیج این شهرستان در روبروی بازار ساحلی در معرض دید عموم گذاشته شده است و با همکاری بسیجیان، گروه های جهادی، فرمانداری و شهرداری آستارا جلوه هایی ناب از دوران هشت سال دفاع مقدس در قالب غرفه های مختلف و نمایش میدانی به تصویر کشیده شده است.
سرهنگ بهزاد قنبری با اشاره به اینکه این اجلاسیه تا ۱۳ شهریورماه ساعت ۱۹:۳۰ برگزار خواهد شد، افزود: هنرمندان گروه نمایش کانون بسیج هنرمندان آستارا به نویسندگی مهران سعادتی و کارگردانی بابک زینالی در این نمایش میدانی با اجرای بخش های مختلف از تاریخ اسلام از دوران کربلا تا دوران هشت سال دفاع مقدس روایتگر پاسداری از دین اسلام و جلوه هایی از شهادت در راه خدا هستند.
وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: حضور گردشگران از بیشتر نقاط کشور باعث رونق بیش از پیش محفل شهدا شده است و برگزاری این اجلاسیه برای سالیان بعد هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

Share