رییس کل دادگستری استان گیلان؛

کشنده‌های توقیفی تا ۲ ماه دیگر به فروش می‌رسند | تعیین تکلیف خودروها توسط سازمان اموال تملیکی

صادقی ارزش ۱۰۰ کامیون کشنده را بیش از ۳ هزار میلیارد عنوان کرد و گفت: در این مرحله تعیین تکلیف این خودروها توسط سازمان اموال تملیکی بوده و با ارزیابی‌های کارشناسی کمتر از دو ماه آینده به فروش خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین قضایی از انبار‌های اموال تملیکی در شهرستان بندر انزلی بازدید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان هدف از این بازدید را تدبیر پیرامون خودروهای کشنده‌ای که اخیرا به این انبار منتقل شده دانست و افزود: محل نگهداری و فرایند تعیین تکلیف این خودرو‌ها باید به زودی مشخص شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ عدد تریلی کشنده با مارک‌های مختلفی چون ولوو، بنز و… چند سال قبل توسط شرکتی به جهت ترانزیت وارد گمرک استان شد، تصریح کرد: بعد‌ها مشخص شد که این وارد کننده قصد ترانزیت را نداشته است و چون در آن سال‌ها مطابق ضوابط و مقررات کشور ورود این خودروها و شماره‌گذاری آن‌ها ممنوع بوده این خودروها توسط گمرک آستارا توقیف شده و دو سال پیش به پارکینگی در استان منتقل شد.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه افزود: این خودروها که توسط مسئولان امر، متروکه اعلام شده بود با دستور قضایی و همت مدیر کل اموال تملیکی استان به انبار سازمان اموال تملیکی انتقال یافت.

وی ارزش ۱۰۰ کامیون کشنده را بیش از ۳ هزار میلیارد عنوان کرد و گفت: در این مرحله تعیین تکلیف این خودروها توسط سازمان اموال تملیکی بوده و با ارزیابی‌های کارشناسی کمتر از دو ماه آینده به فروش خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه تعیین تکلیف اموال بلاتکلیف در انبارهای اموال تملیکی است، اظهار داشت: اموالی که در این انبارها موجود است یا باید به صاحبانش بازگردد، یا ضبط شده یا معدوم شود.

وی با تاکید بر اینکه نگهداری طولانی مدت اموال در این انبار‌ها موجب خسارت و تضییع اموال عمومی می‌شود، خاطر نشان کرد: با قدردانی از هم سویی سازمان اموال تملیکی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنادر و گمرکات و سایر نهاد‌های متولی و همچنین هماهنگی و تعامل مطلوب بین دادگستری و صاحبان انبارها امید است که بعد از این شاهد هیچ اموال بلاتکلیفی در انبارهای استان نباشیم.

Share