نمایندگان گیلان در مجلس؛

کارهای عمرانی در سطح رشت بی سابقه است | رفع مشکل فاضلاب رشت نیازمند ١٠ هزار میلیارد بودجه

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در نشست مجمع نمایندگان گیلان با اعضای شورا و شهردار رشت گفت: کمیسیون عمران مجلس برای نشست با مسوولان شهرداری برای پیگیری مطالبات مردم آمادگی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ابراهیم نجفی در نشست مجمع نمایندگان گیلان با اعضای شورا و شهردار رشت اظهار کرد: کارهای عمرانی بزرگی در سطح شهر رشت در حال انجام بوده بی سابقه است.

وی از آمادگی کمیسیون عمران مجلس طی ماه های آینده برای نشست و پیگیری مطالبات مردم توسط مسوولان عمرانی شهرداری رشت را داریم، افزود: مسوولانی در حوزه پسماند، بازآفرینی شهری، رینگ و توانیر می توانند در این نشست حضور داشته باشند و مشکلات حوزه خود را پیگیری کنند.
مهدی فلاح در نشست با اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت اظهار کرد:با توجه به اینکه اقدامات شهرداری رضایت شهروندان را فراهم آورده جا دارد به عنوان یک رشتوند از انتخاب شهردار توسط اعضای شورای اسلامی قدردانی داشته باشم.
وی با بیان اینکه با اشاره به انباشت مشکلات از دوره های قبل در شهر رشت، افزود: مدیریت شهری با عملکرد قابل قبول خود در احداث تقاطع ها و بازگشایی خیابان ها کار بزرگی در دست اجرا دارد.
فلاح با تاکید بر اینکه آسفالت محورهای اصل رشت بیشتر به آن پرداخته شود چرا که در توسعه گردشگری  این شهر موثر است، اضافه کرد: امیدواربم که تالاب عینک که یک ظرفیت عظیم برای توسعه گردشگری شهر رشت به شمار می رود هر چه زودتر پروژه های در دست اجرای آن به بهره برداری برسد.
محمد رضا احمدی سنگری در این نشست اظهار کرد: اگر شهر رشت مرکز استان توسعه یابد قطعا استان پیشرفت خواهد کرد.

احمدی با بیان اینکه احداث تقاطع ها در رفع معضل ترافیک بسیار اثرگذار است، ادامه داد: با توجه به اینکه طبق قانون روشنایی معابر مربوط به توزیع برق است اما شهرداری نیز پیگیر روشنایی ورودی شهر رشت باشد.

رفع مشکل فاضلاب رشت نیازمند ١٠ هزار میلیارد بودجه است

جبار کوچکی نژاد با اشاره به حجم کارهای عمرانی شهرداری رشت اظهار کرد: با توجه به حجم فعالیت های عمرانی شهرداری، کمک ها عمدتا محدود بوده اما تلاش شد تا با اختصاص ردیف بودجه، در مسیر فعالیت عمرانی منابعی تخصیص داده شود.
وی با اشاره اینکه برای جاده تهران حدود ۵٠ میلیارد و جاده لاکان ٣۵ میلیارد بودجه درنظر گرفته شده است، گفت: طبق جدول ٢٠ در نظر داریم تا مسیر کوچصفهان به سه راه  ملکی به منظور رفت و آمد تریلی ها و کاهش ترافیکی محوری باز شود.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بازگشایی های خیابان ها افزود: برای کاهش ترافیک و خروج مردم از شهر باید راه های جدیدی باز شود تا مشکل ترافیکی کاهش پیداکند.
کوچکی نژاد با بیان اینکه رشت با  سه مشکل اساسی فاضلاب، پسماند و ترافیک مواجه است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین مسئله پیش روی شهردار رشت  مسئله فاضلاب است که حداقل نیازمند بالای ١٠ هزار میلیارد بودجه است.
وی با تاکید بر حل مسئله پسماند که تا الان به سرانجام نرسید، افزود: حل  مسئله ترافیک نیز  یکی از موضوعات مهم شهر رشت است که اقدامات عمرانی شهرداری در مسیر کاهش این مسئله است.
کوچکی نژاد افزود: از منبع بهینه سازی ۵ هزار میلیارد در بحث حمل و نقل داخلی در نظر گرفتیم لذا این کار سنگین و انبار شده است از این رو، مردم از شورای شهر و شهردار مطالبه  می‌کنند.

نگاه بین دستگاهی یک سرمایه به شمار می رود

سعید رحمت زاده صبح شنبه در نشست مجمع نمایندگان گیلان با رییس، اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت با تاکید بر اینکه نگاه در کنار بودن دستگاه ها یک سرمایه به شمار می رود.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود شهر رشت اشاره کرد و گفت: شهر رشت دارای تاریخ، پیشینه و فرهنگ بلندی دارد که باید خیلی بیشتر به آن پرداخته شود.
رحمت زاده با بیان اینکه مجمع نمایندگان با همه ظرفیت ها در کنار اعضای شورا و شهرداری رشت هستیم، ادامه داد:  قطعا ما نیز برای توسعه هر یک از شهرهای گیلان از همه ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد و برای پیگیری به حق مطالبات مردم از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
Share