معرفی بهترین ابزارهای آنلاین برای تست و بهبود سرعت سایت

پیشنهاد می‌کنیم برای بهبود سرعت سایت، حتماً یکی از این ابزارهای اندازه‌گیری را که در این مطلب معرفی کردیم انتخاب کنید.

 

 

سرعت سایت شما تأثیر زیادی روی جذب و حفظ کاربر دارد. اگر سایت شما نتواند در کمترین زمان ممکن لود شود؛ مخاطب بدون معطلی آن را می‌بندد و به این شکل است که به‌راحتی کاربران زیادی را از دست می‌دهید. هدف کلی ما از سئوی سایت رتبه گرفتن در گوگل و جذب کاربران بیشتر است؛ گوگل اصلاً میانه خوبی با اسکریپت‌های خارجی که محتوای ابتدایی روی صفحه نمایش (داخل لپ تاپ، تبلت، موبایل و یا هر جای دیگری) را به تعویق می‌اندازد، ندارد. بنابراین بسیار مهم است که روی سرعت سایتمان به‌طور ویژه کار کنیم.

اما چطور سرعت سایتمان را آنالیز کنیم؟ برای اینکه بدانید سرعت سایت شما خوب است یا نیاز به بهبود دارد، چندین ابزار کاربردی وجود دارد که در ادامه این مطلب معرفی می‌کنیم.

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

در این بخش شما را با ۶ مورد از بهترین ابزارهای آنلاین تست و بهبود سرعت سایت آشنا می‌کنیم. شما می‌توانید به‌منظور بررسی و بهینه‌سازی سرعت لود سایتتان از این ابزارها استفاده کنید.

ابزار تست سرعت سایت Gtmetrix

یکی از بهترین ابزارها برای تست سرعت سایت Gtmetrix است، چراکه این ابزار در کنار رایگان بودنش قابلیت‌های زیادی هم دارد. جی‌تی‌متریکس به‌راحتی به شما کمک می‌کند تا متوجه مشکلات سایتتان مثل وجود تصاویر پرحجم، CSS اضافه یا… شوید.

برای استفاده از Gtmetrix شما نیاز به ساخت یک اکانت رایگان دارید. پس از ایجاد اکانت در این ابزار می‌توانید سرعت سایتتان را از ۷ موقعیت جغرافیایی مختلف بررسی کنید. علاوه بر این می‌توانید نوع مرورگر، کروم یا فایرفاکس و همچنین نحوه اتصال به اینترنت که کم‌سرعت یا پرسرعت باشد را نیز مشخص کنید.

معرفی بهترین ابزارهای آنلاین برای تست و بهبود سرعت سایت

ابزار تست سرعت سایت PageSpeed Insights

بعد از جی‌تی‌متریکس بهترین انتخاب برای تست و بهبود سرعت سایت PageSpeed Insights است. این ابزار توسط خود گوگل ارائه شده است و ازآنجایی‌که هدف کلی ما از سئو این است که توجه گوگل را به سایتمان جلب کنیم، بهتر است حتی در کنار ابزار جی تی متریکس از این ابزار هم استفاده کنیم.

توجه داشته باشید که PageSpeed Insights علاوه بر بررسی نسخه دسکتاپ سایت شما، نسخه موبایل را نیز بررسی می‌کند.

ابزار تست سرعت لود سایت WebPageTest

یکی دیگر از ابزارهای تست و بهبود سرعت سایت که می‌توان به آن اشاره کرد، ابزار WebPageTest است. این ابزار مانند Gtmetrix به شما امکان انتخاب موقعیت‌های جغرافیایی مختلف و همچنین مرورگرهای مختلف (کروم، فایرفاکس) را می‌دهد. WebPageTest بر اساس تست‌های مختلفی که روی سایتتان انجام می‌دهد، درنهایت امتیازی از A تا F به سرعت لود وب‌سایت نسبت می‌دهد.

webpagetest تا حدودی شبیه Gtmetrix است، اما اطلاعاتی که به شما ارائه می‌دهد به اندازه آمار Gtmetrix دقیق نیست.

ابزار بررسی سرعت سایت Yellow Lab Tools

Yellow Lab Tools یکی دیگر از ابزارهای تست و بهبود سرعت سایت است که اطلاعات مهم و وسیعی در مورد مشکلات فنی سایت در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توان گفت سایر ابزارهای تست لود سرعت سایت این ویژگی را ندارند. از جمله شاخص‌هایی که ابزار Yellow Lab Tools، سرعت لود سایت را با آن می‌سنجد؛ می‌توان به مواردی مانند حجم صفحه، تعداد درخواست‌ها، ایرادات جاوا اسکریپت و CSS و پیکربندی سرور اشاره کرد. این ابزار در نهایت امتیازی از A تا F به سرعت لود سایت شما می‌دهد.

اگر در آینده به هر دلیلی از جمله تحریم نتوانستیم از جی‌تی‌متریکس استفاده کنیم ابزار Yellow Lab Tools می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای جی‌تی‌متریکس باشد.

ابزار اندازه‌گیری سرعت لود شدن سایت dotcom-monitor

ابزار تست لود سایت دیگری که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم dotcom-monitor است. نکته حائز اهمیت در مورد این ابزار این است که کار با آن بسیار ساده و راحت است.

از ویژگی‌های منحصربه‌فرد dotcom-monitor این است که سرعت لود وب‌سایت شما را به‌صورت همزمان از نواحی جغرافیایی مختلف در کمترین زمان ممکن بررسی می‌کند و نتایج را در یک صفحه به شما نشان می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه:  ابزار های هوش مصنوعی رایگان برای ترجمه متن

درحالی‌که سایر ابزارها برسی سرعت سایت این قابلیت را ندارند که به‌صورت همزمان سرعت لود سایت شما را در موقعیت‌های جغرافیایی مختلف بررسی کنند.

نکته دیگری که برای استفاده از این ابزار باید بدانید این است که این ابزار نیاز به فیلترشکن دارد.

ابزار تست سرعت سرچ کنسول

یکی دیگر از ابزارهای رایگان بررسی و تست سرعت لود سایت، سرچ کنسول گوگل است. سرچ کنسول گوگل اطلاعات کامل و کاربردی از بخش‌های مختلف وب‌سایت به شما ارائه می‌دهد که یکی از این بخش‌ها مربوط به سرعت سایت شماست. شما می‌توانید از بخش Experience سرچ کنسول گوگل که ۳ قسمت دارد، از وضعیت سرعت سایت خود مطلع شوید.

ابزار تست سرعت سرچ کنسول

حالا چرا سرعت بالای سایت مهم است؟

سرعت بارگذاری صفحات سایت در رضایت کاربران تأثیر قابل توجهی دارد. درصورتی‌که لود سایتتان زمان زیادی از مخاطب را بگیرد، قطعاً او به سرعت از سایت شما خارج خواهد شد و در نتیجه نرخ پرش سایتتان افزایش می‌یابد. اما دلایل دیگر اهمیت سرعت بالای سایت عبارت‌اند از:

  • بهبود تجربه کاربری
  • افزایش میزان ماندگاری کاربر در سایت
  • افزایش درآمد شما در نتیجه افزایش کاربران سایت

در نهایت

یکی از مؤثرترین عوامل در رتبه سئو و جذب مخاطب، سرعت لود شدن سایت است. درصورتی‌که به این موضوع اهمیت ندهید و سرعت لود سایتتان پایین باشد شک نکنید که تعداد زیادی از مخاطبین خود را از دست خواهید داد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای بهبود سرعت سایت، حتماً یکی از این ابزارهای اندازه‌گیری را که در این مطلب معرفی کردیم انتخاب کنید.

Share