شاهین جهانگیر بلورچیان؛

سلمان زارع برای ارتقای لاهیجان‌ به فرمانداری ویژه تلاش کند

لاهیجان روزگاری مرکز گیلان بیه پیش بوده و متاسفانه در طول تاریخ هر باری به دلیلی خواستند این شهر را کوچک کنند اما غیرت مردمان دیار لاهیجان نگذاشت این شهر را غبار فراموشخانه بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شاهین جهانگیر بلورچیان در یادداشتی نوشت:

این روزها پخش صدایی از سلمان زارع نماینده لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در حضور وزیر پیشنهادی کشور، در سطح این حوزه انتخابیه سر و صدای بسیاری برپا کرده است.
در حالیکه مردمان دیار لاهیجان خاطره خوبی برای از دست دادن بخش زیادی از روستا‌ها و شهرهای این مرکز دیار شرق گیلان حداقل در طول یک صد سال اخیر به یاد ندارند و نقشه جغرافیایی لاهیجان در هر کدام از این ادوار کوچک و کوچک‌تر شد، این بار در جلسه بررسی برنامه‌های اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور در دولت وفاق ملی، سلمان زارع در حالیکه می‌توانست خواسته‌های بزرگی برای حوزه انتخابیه خود داشته باشد، بدون توجه به مطالبات مردم و بزرگان و اندیشمندان لاهیجان، خواستار جدایی روستای بزرگ و مطرح پاشاکی از لاهیجان و الحاق آن به سیاهکل شد و در توجیه سخنان خود نیز بیان کرد که قاطبه مردم پاشاکی چنین پیشنهادی را مطرح کرده‌اند و چون پاشاکی، چسبیده به سیاهکل است این می‌تواند اتفاق خوبی باشد در حالیکه قاطبه مردم پاشاکی و لاهیجان و بزرگان مطرح پاشاکی با چنین پیشنهادی مخالف هستند و به گوش ایشان نیز رسانده اند.
اگر چسبیده بودن یک روستا به شهری دیگر تنها دلیل جدایی باشد، پس همه روستاهای مرزی یک شهرستان و استان به همه شهرها و سایر استانها چسبیده هستند و دیگر هیچ گونه مرزی و نقشه جغرافیایی نباید متصور بود.
از سوی دیگر هر گونه الحاقی باید روند قانونی خود را طی کند و سلسله مراتبی برای خود دارد.
اگر راه دور یک روستا به مرکز شهرستان هم بنا به گفته سلمان زارع ملاک باشد، پس باید همین چند روستای باقی مانده در شمال شهرستان لاهیجان در کنار دریای کاسپین را هم دو دستی تقدیم لنگرود و آستانه اشرفیه کنیم.

جناب آقای زارع
لاهیجان با دارا بودن تاریخی غنی و مذهبی و جاذبه‌های فراوان گردشگری و قطب بزرگ اقتصادی زیبنده خواسته‌های بزرگ‌تری از مسئولان کشور هست.
لاهیجان به عنوان پایتخت چای ایران که در کمیسون ملی یونسکو ثبت شده و عضو مجمع شهرداران آسیایی می‌باشد و سازمان چای کشور در این شهرستان استقرار داشته و مهد فرهنگ و هنر و تاریخ با مردمانی همیشه پیشرو و بزرگانی در حوزه‌های مختلف علمی، مذهبی، ورزشی، فرهنگی و هنری در طول تاریخ بوده است، لایق ارتقا به عنوان فرمانداری ویژه می‌باشد تا بیشتر از قبل بتواند با پتانسیل‌های بالایی که دارد برای پیشرفت و توسعه قدم بردارد، به شما پیشنهاد می‌کنم این بار در حضور ریاست جمهوری و وزرا و همکاران قوه مقننه برای ارتقای لاهیجان به فرمانداری ویژه تلاش نمایید.
لاهیجان روزگاری مرکز گیلان بیه پیش بوده و متاسفانه در طول تاریخ هر باری به دلیلی خواستند این شهر را کوچک کنند اما غیرت مردمان دیار لاهیجان نگذاشت این شهر را غبار فراموشخانه بگیرد و لاهیجان همیشه لاهیجان بود و با حمیت مردمان و مسئولانی که با مردم بودند درخشید.
اکنون شما تلاش نمایید با بهره گیری از خرد جمعی و کمک رسانه‌ای و پیگیری از راههای قانونی و رعایت سلسله مراتب اداری برای ارتقای لاهیجان به عنوان فرمانداری ویژه که دارای اختیارات گستره‌ای می‌باشد یک یادگاری بزرگ برای شهرستان خود به ارمغان بیاورید.

Share