با ضحور معاون شورای سیاستگذاری ائمه جمعه؛

حجت‎الاسلام صالحیان امام جمعه آستارا شد | باقری ارومی به ارشق اردبیل رفت

از زحمات و خدمات حجت الاسلام باقری ارومی قدردانی شد و حجت الاسلام صالحیان به عنوان دهمین امام جمعه آستارا معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام “محمدرضا صالحیان” طی آئینی در مصلی نماز جمعه آستارا به عنوان دهمین امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا معرفی شد.

معاون جذب و گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در این آئین اظهار کرد: اولین اقدام پیامبر گرامی اسلام (ص) برپایی نمازجمعه بود و همه ما باید ادامه دهنده مسیر نبوی باشیم.

حجت الاسلام علی اصغر حسینی افزود: در طول تاریخ هر شهری را بخواهند اعتبار دهند، مبنای اعتبارسنجی آن نماز جمعه است.

وی اضافه کرد: کارکردهای سیاسی، فرهنگی نماز جمعه بر هیچکس پوشیده نیست و در قالب نماز جمعه باید برای رشد فرهنگی تلاش کنیم. جذب جوانان به نمازجمعه باید در اولویت قرار بگیرد و ۹۰۰ امام جمعه با ندای وحدت باید در این راستا همت کنند.

حجت الاسلام باقری ارومی امام جمعه سابق آستارا هم گفت: بازی کردن با آبروی دیگران جزء گناهان بزرگ است اما برخی از افراد به راحتی این کار را انجام می دهند و از مجازات خدا غافل هستند.

وی ادامه داد: نزدیک به سه سال سلوک مردمی را رعایت کردیم و با مردم بخصوص جوانان و نیروهای انقلابی ارتباط خوب و صمیمی داشتیم.

حجت‌الاسلام صالحیان امام جمعه آستارا در خطبه های نمازجمعه گفت: شهرستان آستارا به ادب و فرهنگ شهره است و خدمت در این شهرستان افتخار بزرگی برای بنده است.

وی افزود: انتخاب کابینه جدید برای دولت نشان دهنده تبعیت رییس جمهور از خط مشی ارزش های انقلاب است و باید مشکلات مردم و گرانی ها رفع شود.

صالحیان با تاکید بر اینکه زیرساخت های آب و برق آستارا باید تقویت شود و این شهر باید به عروس شهرهای خاورمیانه تبدیل شود، افزود: شرایط حساس در خاورمیانه حاکم است و جنگ غزه برای اسرائیل فرسایشی است و این خط مقاومت هیچ وقت باطل نخواهد شد و این جنگ باعث بیداری دنیای اسلام و جهانیان علیه صهیونیست شده است.

در این آئین از زحمات و خدمات حجت الاسلام باقری ارومی قدردانی شد و حجت الاسلام صالحیان به عنوان دهمین امام جمعه آستارا معرفی شد.

صالحیان پیش از این امام جمعه بخش حویق تالش و مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان بود و باقری ارومی هم به عنوان امام جمعه بخش ارشق مشگین شهر اردبیل معرفی شد.

Share