مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

تلاش می‌کنیم در مناطق کم برخوردار فضای سینمایی ایجاد کنیم

طاهری گفت: استان گیلان ظرفیت ایجاد سالن‌های سینمایی بیشتر را دارد و تلاش می‌کنیم برای مناطق کم برخوردار و فاقد سینما که استاندارد‌های لازم را برای ایجاد سالن‌های نمایش فیلم دارند، با دید مثبت و عزمی جدی برای تسریع امور اقدام کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه کمیسیون رسیدگی موضوع ماده ۸ آیین نامه ایجاد، ساماندهی و نظارت بر سالن‌های نمایش فیلم استان، روز پنجشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ به ریاست امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با حضور اعضای این کمیسیون در سالن جلسات م. مؤید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار شد.

امیرحسین طاهری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با توجه به لزوم گسترش فضای مناسب سینمایی و تسهیل در ایجاد دسترسی عمومی به سینما دراستان گیلان گفت: استان گیلان ظرفیت ایجاد سالن‌های سینمایی بیشتر را دارد و تلاش می‌کنیم برای مناطق کم برخوردار و فاقد سینما که استاندارد‌های لازم را برای ایجاد سالن‌های نمایش فیلم دارند، با دید مثبت و عزمی جدی برای تسریع امور اقدام کنیم.

طاهری گفت: با توجه به رویکرد و حمایت رییس سازمان سینمایی کشور طی سفر اخیر به استان و بازدید‌ها و گزارشات انجام شده در بحث تجهیز و تکمیل و ایجاد سالن در شهرستان‌های فاقد سینما مساعدت‌های بسیاری جذب گردید و رایزنی‌های لازم در خصوص مشارکت نهاد‌های شهرستانی جهت ساخت سالن نمایش فیلم در شهرهای فاقد سینما انجام پذیرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره مهر سینمای ایران را به عنوان یکی از رویداد‌های مهم استانی در حوزه سینما برشمرد و تصریح کرد: با توجه به برگزاری و تقدیر و تجلیل از سینماگران استان نیازمند حمایت و مشارکت دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر در برگزاری این رویداد بزرگ استانی هستیم.

طاهری افزود: یکی از کارهایی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه سینما با رویکرد مردمی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ذیل قرارگاه فرهنگی شهید آوینی پیگیری و اجرا نموده، تولید ۲۰ مستند کوتاه با موضوع ریشه‌های رشت بوده است.

Share