مدیر امور آب و فاضلاب آستارا؛

تصفیه خانه بهارستان آستارا جوابگوی نیاز مشترکان نیست!

مدیر امور آب و فاضلاب آستارا گفت: تصفیه خانه آب بهارستان با تولید ۲۵۰ لیتر در ثانیه جوابگوی نیاز مشترکان نیست پس در این راستا باید نسبت به مصرف بهینه دقت لازم به عمل آید‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امین شهری‌سا در نشست خبری در فرمانداری آستارا اظهار کرد: این تصفیه خانه در سال ۶۸ متناسب با جمعیت شهری آن زمان ساخته شده و با اضافه شدن جمعیت شناور و مسافران مصرف آب به چندبرابر در این شهرستان افزایش کرده است.

وی افزود: نصب مستقیم پمپ بر روی شبکه آب های شهری از دیگر معضلات حوزه آب در آستاراست و این امر باعث اختلال در زمینه آبرسانی و قطعی های موردی به خصوص در پیک مصرف می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب آستارا عنوان کرد: نصب این پمپ‌ها به صورت مستقیم بر روی شبکه آب رسانی آستارا رویه بسیاری بدی است که طی سالیان گذشته مرسوم شده و در صورت نیاز به ارتقاء فشار آب، توصیه شرکت آب و فاضلاب نصب مخزن آب با حجم مناسب بین کنتور و پمپ می‌باشد.

شهری‌سا افزود: از ۲۷هزار انشعاب موجود فقط چهار هزار اقدام به نصب و راه اندازی مخزن آب کرده اند و متاسفانه ۲۳هزار انشعاب از پمپ استفاده می کنند‌.

وی ادامه داد: آبرسانی به ۱۲ روستای شهرستان از تصفیه خانه بهارستان انجام می شود و اداره آب و فاضلاب در راستای مدیریت مصرف، انشعابات غیرمجاز را شناسایی و با متخلفان در چارچوب قانون برخورد می شود‌.

مدیر امور آب و فاضلاب آستارا در خصوص پروژه شبکه فاضلاب آستارا بیان کرد: ۴۵ میلیارد تومان برای راه اندازی شبکه فاضلاب آستارا هزینه شده است و در این راستا ۶هزار نفر از این شبکه بهره مند هستند و راه اندازی شبکه فاضلاب در شهرک نصیرنیا هم با تحت پوشش قرار گرفتن ۳۲هزار مشترک در دستور کار قرار دارد.

Share