سعید علیپور؛

اگر ورزش در اولویت‌های اصلی کشور قرار دارد؛ دنیامالی می‌تواند برج میلادی دیگری بسازد

نمایندگان مجلس به ایشان که کرسی‌های ورزشی جهانی و آسیایی را سال‌ها در اختیار دارند، حمایت و اعتماد کنند، شاهد تحولات مثبتی و اثرگذار و حتی برج میلادی دیگر در ورزش کشور از لحاظ مدال آوری، زیرساخت‌ها و تجهیزات خواهیم بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سعید علیپور در یادداشتی نوشت:

ورزش کشور بیش از هرچیزی به زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات روز دنیا نیاز دارد که دکتر دنیامالی با سوابقش در عرصه‌های ورزشی دنیا و عرصه‌های مدیریت شهری نشان داده که می‌تواند تامین کننده این نقص بزرگ ورزش کشور باشد.

نگاهی کوتاه به نتایج ملی‌پوشان حاضر در المپیک ۲۰۲۴ پاریس نشان می‌دهد رشته‌های کشتی و تکواندو توانستند به دلیل ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات و تجهیزات روز دنیا برای نخبگان خود، بهترین نتایج را کسب کنند.

ازطرفی صحبت‌های مهدی الفتی فینالیست ما در ژیمناستیک یا رضا علیپور در سنگنوردی که در عین شایستگی به دلیل فقر تجهیزات و امکانات و زیرساخت‌ها نتوانست مدال خوش رنگ و مرغوب المپیک را کسب کند، نشان می‌دهد ورزش ایران اگر در بحث تجهیزات و امکانات و زیرساخت‌ها کمی رشد و هزینه کند، می تواند چندین برابر آن مدال از میادین بزرگ المپیک و جهانی کسب کند.

اگر نگاهی به سوابق دکتر دنیامالی در فدراسیون قایقرانی ایران بیاندازیم متوجه می‌شویم که تقریبا هرچه قایق و امکانات حرفه‌ای قایقرانی داریم مربوط به دوران ریاست وی بوده است و رشد چشمگیر تعداد و مدال ورزشکاران قایقرانی در آوردگاه‌های بزرگ المپیک و بازیهای آسیایی هم به آن دوران باز می‌گردد.

در تیم بزرگ و ریشه دار ملوان هم که سال گذشته با کسب عنوان ششمی لیگ برتر فوتبال کشور، بهترین نتیجه تاریخ خود را کسب کرد، از زحمات و تلاش‌های مدیرعامل، کادر فنی و بازیکنان تیم که در رسانه‌ها هم فقط حرف از آن‌هاست بگذریم، مدیریت، رهبری و طراحی اصلی این موفقیت بزرگ ملوانها، بردوش دکتر دنیامالی بود.

در بحث علمی و سوابق اجرایی نیز مدارک مرتبط دکتر دنیامالی در حوزه دکترای برنامه ریزی شهری، عمرانی و معماری و همچنین ساخت برج میلاد، تونل‌های توحید، رسالت و نیایش و بوستان آب و آتش در تهران، نوید آنرا می‌دهد اگر نمایندگان مجلس به ایشان که کرسی‌های ورزشی جهانی و آسیایی را سال‌ها در اختیار دارند، حمایت و اعتماد کنند، شاهد تحولات مثبتی و اثرگذار و حتی برج میلادی دیگر در ورزش کشور از لحاظ مدال آوری، زیرساخت‌ها و تجهیزات خواهیم بود.

تحولاتی در حوزه‌های امکانات و تجهیزات به روز ورزش دنیا که اتفاقا نقطه ضعف اصلی این روزهای ورزش کشور و نقطه قوت دکتر دنیامالی براساس سوابق و عملکرد است.

Share