اقدامات مسئولیت اجتماعی بانک مهربانی‌ها ادامه دارد؛

کمک انسان دوستانه بلاعوض ۲۰ میلیارد ریالی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به آسیب دیدگان امام‌زاده ابراهیم شفت

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان گیلان با همراهی نماینده ولی فقیه در استان گیلان، از روستای آسیب دیده امامزاده ابراهیم (ع) شفت بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا نجفی شعاع، مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان گیلان، ضمن بازدید از روستای آسیب دیده امامزاده ابراهیم شفت با همراهی آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان گیلان، از جناب آقای دکتر شمسی نژاد مدیرعامل محترم بانک قرض الحسنه مهر ایران و هیات مدیره محترم، جهت موافقت با کمک انسان دوستانه بلاعوض ۲۰ میلیارد ریالی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به آسیب دیدگان امام‌زاده ابراهیم شفت تشکر نمود و افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران که بانکی مردمی با خاستگاه اجتماعی است، به عنوان پیشگام در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی، وجه التزام و جریمه دیرکرد دریافتی خود را صرف فعالیت‌های عام المنفعه کرده است و در این راستا، در سالیان گذشته برای نخستین بار در کشور با اختصاص بودجه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از محل وجه التزام (جریمه دیرکرد) و از طریق انعقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به خرید اقلام مورد نیاز در زمینه پیشگیری، درمان و کنترل بیماری کووید-۱۹ در طرح شهید سلیمانی اقدام نموده است. در طرح مذکور، تجهیزات پزشکی شامل دستگاه کپسول اکسیژن و متعلقات، دستگاه ضدعفونی‌کنندهUV، دستگاه تب‌سنج لیزری و دستگاه پالس اکسی متر بین مراکز منتخب و پایگاه‌های سلامت در سراسر کشور توزیع شد.

نجفی شعاع اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای سیاست‌های کلی وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین حمایت از اقشار آسیب پذیر، به آن دسته از سرپرستان خانواری که بدلیل کرونا در بیمارستان بستری بوده و منبع درآمد ثابتی نداشتند، نیز تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰۰ میلیون ریالی پرداخت کرده است. ضمن اینکه، در راستای سیاست‌های مسئولیت اجتماعی، کامیون‌های حامل کمک‌های خوراکی را به مناطق زلزله زده در سال ۱۳۹۶ اعزام و میان هموطنان آسیب دیده، توزیع نمود. در حوزه بهداشت و درمان نیز به منظور بهبود شاخص‌های بهداشتی در مناطق زلزله زده غرب کشور، نسبت به ساخت خانه بهداشت در روستاها اقدام شده است.

مدیر شعب استان گیلان، بیان داشت: ساخت فضاهای علمی و احداث مدارس در مناطق آسیب دیده از زلزله از دیگر نیازهای اساسی بوده که براین اساس، بانک قرض الحسنه مهرایران، با رویکرد حمایت از تحصیل دانش آموزان در بازسازی مدارس روستایی این مناطق نیز مشارکت کرده است. همچنین به منظور کاهش آلام و مشکلات هموطنان آسیب دیده از زلزله ۲۰۰۰ فقره وام قرض الحسنه ۵۰ میلیون ریالی به هموطنان پرداخت شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان گیلان ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیرخم، پس از استماع گزارش مدیر شعب بانک در استان، از اقدامات دلسوزانه انجام گرفته در راستای ارائه کمک‌های مالی بلاعوض بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به منطقه آسیب دیده امام‌زاده ابراهیم تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه به سرعت بخشی در امور پرداخت کمک بلاعوض بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به مردم آسیب دیده امام‌زاده ابراهیم (ع) اشاره کرد و افزود: خدمات صادقانه و تسهیل‌گری در امور مردم، اجر زیادی نزد خدا دارد.

Share