سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان؛

مریم آزمون: هنوز نیمی از ظرفیت گیلان در فوتبال به کار گرفته نشده است

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان با تأکید بر پیگیری برای حضور تیم‌های در مسابقات مختلف گفت: مشکلات زیادی وجود دارد ولی مطمئنم که با وجود تمام این اتفاقات هنوز نیمی از ظرفیت گیلان به کار گرفته نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان اظهار کرد: استان گیلان در سال‌های متمادی همیشه بزرگان بسیاری رو به تیم‌های ملی معرفی کرده که در دنیا زبانزد هستند و ما در بحث خانم‌ها و آقایان همیشه جزو استان‌هایی بودیم که به‌صورت ریشه‌ای فوتبال رو در گوشت و خونشون حس می‌کنند.

وی با اشاره به افتخارات فوتبال گیلان گفت: افتخارات ما مانند غفور جهانی و سیروس قایقران از قدیم تا سعید عزت‌اللهی و علیرضا جهانبخش تاکنون هستند و همچنین از بانوان سال‌هاست بازیکنان و مربیان زیادی در تیم‌های ملی حضور دارند که باعث افتخار ما گیلانی‌ها هستند.

سرمربی تیم ملی با اشاره به حضور موفق تیم‌های گیلانی در لیگ‌های فوتبال ایران گفت: ما سال‌هاست از بدو فوتبال، حضور ملوان را با شایستگی در لیگ برتر داشتیم و همواره هم‌زمان در دو تیم لیگ برتری فوتسال داشتیم و در لیگ یک امسال نیز تیم خوب هیراد گستر کاسپین و در لیگ دسته دو هم امسال یک تیم در رده‌های پایه از رشت حضور داشت.

وی بازیکنان گیلانی را بازیکنان ارزشمندی دانست و افزود: در مسابقات جام ملت‌ها این بازیکنان حضور داشتند و در مسابقات کافا نیز همین طور تقریباًهشت بازیکن بودند که همگی از برنامه استعدادیابی استان و از طریق برنامه‌ریزی‌های فدراسیون به تیم‌های ملی راه پیدا کردند. آزمون با اشاره به فوتبال ساحلی گیلان گفت: در بحث ساحلی ما دو سال پیاپی قهرمان کشور شدیم، کلاس داوری مختص بانوان و دوره‌های دانش‌افزایی در تمامی تخصص‌ها برگزار کردیم و حرکت‌ها و گام‌های بسیار خوبی برداشتیم.

سرمربی گیلانی تیم ملی با اشاره به موفقیت‌های تیم‌های گیلانی گفت: ملوان در لیگ برتر عنوان نایب‌قهرمانی و خانم گل را با شایستگی کسب کرد و در بحث فوتسال شهرداری لنگرود در لیگ یک فقط با اختلاف یک امتیاز به لیگ برتر نرسید. مریم آزمون با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای پیشرفت تیم شهرداری لنگرود گفت: نشستی با مسؤولین تیم شهرداری لنگرود در شرق استان داشتیم و امسال مطمئن هستم شاهد یک تیم قوی در لیگ برتر خواهیم بود.

آزمون با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای تیم‌های فوتبال بیان کرد: در بحث پشتیبانی برنامه‌ریزی و طرح‌های مختلفی داریم که ان‌شاءالله پیگیر هستیم که تیم‌های ما به‌راحتی در مسابقات حضور داشته باشند و مشکلات زیاد وجود دارد ولی مطمئنم که با وجود تمام این اتفاقات هنوز نصف پتانسیل گیلان به کار گرفته نشده است.

وی دختران فوتبالیست گیلانی را شایسته خواند و گفت: با توکل به خدا و کمک تمامی عزیزان مربیان، بازیکنان و مسئولین ارجمند امیدواریم که بتوانیم کمک کنیم دختران ما آنچه شایسته و لیاقتشان است به دست بیاورند.

سرمربی تیم ملی با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای رشد و پیشرفت فوتبال ساحلی گفت: در حاشیه مسابقات ساحلی و در برنامه‌ریزی که برای توسعه فوتبال در استان گیلان برنامه‍ریزی برای ساحلی و توسعه آن داریم که بتونیم استعدادهای این رشته را پرورش دهیم.

آزمون، تمام تلاشش را برای پیشرفت فوتبال دانست و افزود:برنامه‌ریزی مسابقات مدارس فوتبال استان رو داریم بررسی می‌کنیم که طوری برگزار کنیم فضای آموزشی بهتری برای دختران ایجاد شود و تمام فوتبال‌دوستان ما از تفکراتشان برای بهتر شدن و پیشرفت این رشته دعوت می‌کنیم با هیئت فوتبال ما نشست داشته باشند. 

وی از مسابقات نونهالان و نوجوانان استان را در نوع خودش خاص خواند و گفت: تیم‌های دو منطقه ابتدا تحت‌نظر مربیان استان تمرین کرده و سپس استعدادیابی بصورت مسابقات خواهیم داشت و فستیوال‌های متعددی را در سطح استان پیش‌بینی کردیم.

Share