فاصله اصفهان تا مشهد چقدر است؟

مشهد مقدس، یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری برای مسافران ایرانی است. مردم مذهبی و علاقمند سفرهای زیارتی سیاحتی استان اصفهان، در هر زمانی عازم سفر به مشهد هستند. از اصفهان تا مشهد حدودا ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ کیلومتر فاصله است که بسته به نوع مسیری که انتخاب می‌کنید مدت زمان رسیدن به مقصد متفاوت است. در این مطلب به بررسی مسیرهای دسترسی اصفهان به مشهد می‌پردازیم، فاصله اصفهان تا شهر مشهد را می‌سنجیم و در نهایت بهترین مسیر را برای مسافرت انتخاب می‌کنیم.

مشهد مقدس، یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری برای مسافران ایرانی است. مردم مذهبی و علاقمند سفرهای زیارتی سیاحتی استان اصفهان، در هر زمانی عازم سفر به مشهد هستند. از اصفهان تا مشهد حدودا ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ کیلومتر فاصله است که بسته به نوع مسیری که انتخاب می‌کنید مدت زمان رسیدن به مقصد متفاوت است. در این مطلب به بررسی مسیرهای دسترسی اصفهان به مشهد می‌پردازیم، فاصله اصفهان تا شهر مشهد را می‌سنجیم و در نهایت بهترین مسیر را برای مسافرت انتخاب می‌کنیم.

فاصله اصفهان مشهد

بهترین مسیر برای اصفهان به مشهد با ماشین شخصی

با وجودی که خرید بلیط هواپیما مشهد به عنوان محبوب ترین روش سفر به مشهد شناخته می شود با این حال برخی برای بازدید از جاهای دیدنی اطراف مشهد ترجیح می دهند با ماشین شخصی به این شهر سفر کنند. برای دسترسی به مشهد، به صورت زمینی، هوایی و ریلی می‌توانید از اصفهان حرکت کنید. طبق نوع سفرتان، تعداد همسفرها، محل اقامت در مشهد و مدت زمان حضورتان در سفر انتخاب کنید که کدام مدل سفر بیشتر مناسب شما است. اگر تصمیم دارید با ماشین شخصی خود به مشهد بروید، سه راه پیش روی شماست.

  1. حرکت از سمت نایین و انارک تا نیشابور و سبزوار، این مسیر با سرعت مجاز ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه است. در طی این مسیر جاذبه‌های دیدنی و گردشگری زیادی وجود دارد. با اینکه مسیر طولانی است ولی ارزش دارد. شهرهایی که در طی این مسیر از آن عبور می‌کنید عبارتند از اصفهان، کوهپایه، نایین، انارک، جندق، حسینان، سطوه، طرود، بیارجمند، میامی، داورزن، سبزوار و نیشابور.
  2. مسیر نطنز و کاشان، این مسیر ۱۲۴۷ کیلومتر است و ۱۳ ساعت طول می‌کشد. در شهرهایی که در طی این مسیر از آن ها گذر می کنید عبارتند از شاهین‌شهر، نطنز، کاشان، قم، سرخه، سمنان، دامغان، شاهرود، میامی، داورزن، سبزوار، نیشابور و در نهایت مشهد.
  3. مسیر سوم برای سفر زمینی از اصفهان به مشهد، گذر از شهرضا است. فاصله این مسیر ۱۳۴۰ کیلومتر است که حدود ۱۵ ساعت طول می‌کشد. شهرهایی که در این مسیر از آن‌ها عبور میکنید عبارتند از اصفهان، شهرضا، سورمق، ابرکوه، تفت، یزد، طبس، فردوس، تربت حیدریه و ملک‌آباد و در نهایت مشهد.

فاصله اصفهان تا مشهد

برای انتخاب بهترین مسیر برای اصفهان به مشهد، لازم است به چند نکته توجه کنید:

  • از کدام شهرستان استان اصفهان به مشهد می روید؟ اگر از شهرهای جنوبی استان تصمیم به سفر دارید بهترین مسیر برای شما مسیر اول، جاده نایین است. حتما قبل از تصمیم گیری فاصله همه مسیرها را با شهر محل زندگی خود مقایسه کنید و بهترین مسیر را انتخاب کنید.
  • چند ساعت می توانید رانندگی کنید؟ فاصله اصفهان به مشهد، مسیری طولانی و خسته کننده است. اگر توانایی رانندگی حداقل ۱۳ ساعت را دارید، با ماشین شخصی حرکت کنید. اگر همراهان شما هم راننده هستند، به راحتی با عوض کردن جایگاهتان، استراحت کنید تا زودتر به مقصد برسید.اگر هیچ یک از موارد بالا برای شما صدق نمی‌کرد، بهتر است از روش دیگری برای سفرتان به مشهد استفاده کنید.
  • وضعیت جاده ای اصفهان مشهد به چه صورت است؟ جاده اصفهان مشهد، مسیری صاف و یکنواخت است که همین موضوع باعث می‌شود راننده بیشتر از مسیرهای دیگر خسته و کسل شود. اگر شما تنها راننده این مسیر هستید نیاز است حتما در استراحتگاه‌های بین راهی نگه دارید و استراحت کنید.

سفر زمینی از اصفهان به مشهد

سفر ریلی به مشهد از اصفهان

سفر با قطار یکی دیگر از راه‌های دسترسی به مشهد مقدس از استان اصفهان است. فاصله این دو شهر با قطار ۱۴۸۴ کیلومتر و چیزی در حدود ۱۸ ساعت است. در این مسیر از ایستگاه‌های سیستان، هرند، ورزنه، ساسان، عقدا، ارژنگ، چادرملو، طبس، تربت‌ حیدریه، تربت، فریمان و کاشمر می‌گذرید.

هر روز ۲ قطار از اصفهان به مشهد در حرکت است که با یک برنامه ریزی درست و حسابی می‌توانید از قبل بلیط‌تان را رزرو کنید. در زمان تعطیلات مذهبی که تعداد مسافران مشهد بیشتر از قبل می‌شود، تعداد قطارهایی هم که در این مسیر حرکت می‌کنند بیشتر می‌شود ولی حتما توجه کنید که بلیط‌های این مسیر زود تمام می‌شود.

سفر با قطار از این بابت که تمام طول مسیر را می توانید استراحت کنید و هر زمان که خسته شدید می‌توانید در طول قطار و کابین پیاده روی کنید بسیار شیرین و لذت بخش است. این مدل سفر کم هزینه‌ترین و ایمن‌ترین نوع سفر برای مسیرهای طولانی شناخته می‌شود.

سفر هوایی از اصفهان به مشهد

یکی دیگر از روش‌های سفر، خرید بلیط هواپیما اصفهان مشهد است. در این مدل از سفر فاصله ۱۴۰۰ کیلومتری اصفهان و مشهد در ۱ ساعت و نیم به طول می‌انجامد. در کمترین زمان ممکن مانند چشم برهم گذاشتن، از اصفهان به شهر ضریح طلایی می‌رسید. قطعا این مدل سفر برای افرادی که به همراه کودک یا سالمند به مشهد سفر می‌کنند بسیار مناسب است. برای صرفه جویی در هزینه و سفری راحت با هزینه‌ای اندک، می‌توانید بلیط هواپیما مشهد را به صورت چارتری یا لحظه آخری خریداری کنید.

سفر هوایی از اصفهان به مشهد

سفر به مشهد با اتوبوس

سفر با اتوبوس از اصفهان به مشهد متداول‌ترین نوع سفر است. هزینه این روش بسیار کمتر از سایر روش‌های سفر به مشهد مقدس است. اگر به صورت دسته جمعی تصمیم به سفر به مشهد را دارید، خرید بلیط اتوبوس راهی کم هزینه و راحت‌تر است. فاصله اصفهان تا مشهد با اتوبوس، ۱۲۵۲ کیلومتر معادل ۱۷ ساعت با سرعت مجاز است. اگر تصمیم دارید از طریق اتوبوس به شهر مشهد سفر کنید می‌توانید بلیط خود را از یکی از پایانه‌های نزدیک به خود در اصفهان خریداری کنید.

ترمینال های اصفهان که همیشه به مقصد مشهد بلیط دارند عبارتند از:

  • ترمینال کاوه اصفهان: بلوار کاوه اصفهان، بعد از پل چمران
  • ترمینال صفه اصفهان: اصفهان، نرسیده به بزرگراه شهدای کشوری، بزرگراه شهدای صفه
  • ترمینال جی اصفهان: خیابان جی، ابتدای خیابان همدانیان

اگر اتوبوس را به عنوان روش سفری خود از اصفهان به مشهد انتخاب کرده‌اید، حتما به نکات زیر توجه کنید:

  1. در زمان توقف اتوبوس، حتما از آن پیاده شوید و مدتی را قدم بزنید.
  2. بلیط اتوبوس vip بخرید تا راحت‌تر بتوانید پاهای خود را دراز کنید و در طی مسیر استراحت کنید.
  3. در داخل اتوبوس موادغذایی نخورید، به دلیل تهویه اندک هوای داخل اتوبوس ممکن است بوی مواد غذایی مسافران دیگر را آزار دهد.
  4. حتما نوشیدنی و آب همراه خود داشته باشید.

کلام پایانی

به هر روشی سفر به مشهد، می تواند خاطره انگیز و دلچسب باشد. برای خرید بلیط مشهد، همواره زودتر از زمان سفر اقدام کنید. به علت درخواست بالا، این سفرها عموما از هفته قبل تکمیل شده‌اند. تجربه شما از سفر به مشهد چیست؟ شما کدام روش را برای رسیدن به مشهد انتخاب می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Share