راهنمای انتخاب و خرید اتو بخار

بدون شک اتو بخار یکی از وسایل پرکاربرد برای در منزل است. چراکه همه ما برای صاف کردن چروک لباس‌هایمان از آن استفاده می‌کنیم. در همین راستا قصد داریم اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهیم تا زمان انتخاب و خرید اتو بخار با آگاهی کامل و متناسب با نیازها و انتظاراتی که از این دستگاه کاربردی دارید، بهترین انتخاب را انجام دهید. در ادامه به تمام نکات مهمی که در انتخاب اتوهای بخار باید به آن توجه کنید، اشاره می‌کنیم.

بدون شک اتو بخار یکی از وسایل پرکاربرد برای در منزل است. چراکه همه ما برای صاف کردن چروک لباس‌هایمان از آن استفاده می‌کنیم. در همین راستا قصد داریم اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهیم تا زمان انتخاب و خرید اتو بخار  با آگاهی کامل و متناسب با نیازها و انتظاراتی که از این دستگاه کاربردی دارید، بهترین انتخاب را انجام دهید. در ادامه به تمام نکات مهمی که در انتخاب اتوهای بخار  باید به آن توجه کنید، اشاره می‌کنیم.

راهنمای انتخاب و خرید اتو بخار

انواع مدل های اتو بخار

اتو بخارها بطور کلی به سه دسته اتو بخار دستی، مخزن دار و ایستاده (بخارگر) تقسیم می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و برای یک سری از کارها مناسب هستند. در ادامه مزیت‌ها و محدودیت‌های هریک از آنها را توضیح می‌دهیم تا باتوجه به نیازتان یکی از انواع آن را که بیشترین کارایی را برایتان دارد، انتخاب کنید.

مقایسه انواع اتوهای بخار

اتو بخار دستی همین اتوهایی هستند که اکثر ما یکی از آنها را در منزل داریم و استفاده می‌کنیم. اتو بخارهای مخزن دار ساختار مشابهی با جاروهای معمولی دارند، با این تفاوت که دارای یک مخزن  بزرگتر هستند که حجم لباس بیشتری را با یکبار استفاده از اتو می‌کنند. و نیازی به پرکردن مکرر مخزن آن ندارید.

اما اتو بخارهای ایستاده یا همان بخارگرها ساختار متفاوتی به نسبت دو نوع قبلی دارند. این اتوها این قابلیت را دارند تا بدون نیاز به میز اتو، کار صاف کردن چروک لباس‌ها، پرده، مبل، روتختی و سایر پارچه‌ها را انجام دهند. اما امکان انداختن خط اتو را ندارند و میزان بخاردهی آنها هم به نسبت دو نوع قبلی کمتر است.

انواع مدل های اتو بخار

ویژگی های که باید به آنها توجه کنید

 تا به اینجا با انواع مدل های اتو بخار و تفاوتی که با هم دارند، آشنا شدید. در ادامه ویژگی‌های مهمی که زمان انتخاب و خرید اتو بخار باید به آنها توجه کنید را توضیح می‌دهیم. تا با آگاهی کامل بهترین مدلی را که دقیقا متناسب با نیازتان است را شناسایی و انتخاب کنید.

قدرت و توان

توان اتو بخارها معمولا بین بازه ۱۰۰۰ تا ۳۲۰۰ وات متغیر است و هرچقدر که بالاتر باشد، زمان آماده بکار اتو و فرایند از بین بردن چروک لباس‌ها سریع‌‌تر انجام می‌شود. چراکه حجم بخار بیشتری را بصورت پیوسته یا لحظه ای روی لباس پخش می‌کند که کمک می‌کند حتی چروک لباس‌های ضخیم هم براحتی صاف و مرتب شوند.

جنس کفی اتو

کفی اتوهای بخار معمولا از جنس استیل، تفلون، سرامیک، تیتانیوم یا اسلایم گلاید است که ساختار و کیفیت‌ آنها متفاوت است. که در فهرست زیر به مزیت آنها اشاره می‌کنیم.

  • کفی‌های تفلون به لباس نمی‌چسبند اما با گذشت زمان کیفیت‌ آنها افت می‌کند و دربرابر سایش و یا خراش هم مقاومت چندان زیادی ندارند.
  • کفی‌های سرامیکی بخاطر ساختاری که دارند گرما را بصورت مساوی در سطح کف اتو پخش می‌کنند و مانع از چسیبدن کفی به الیاف لباس‌ می‌شوند اما در نگهداری آن‌ها باید مراقبت‌های بیشتری را انجام دهید.
  • در کفی‌های تیتیانیوم مشکلات موارد بالا برطرف شده و بخاطر نوع متریالی که دارد براحتی روی البسه حرکت می‌کنند و به آن نمی‌چسبد و مقاومت بالایی هم در برابر ساییدگی و یا خراش اجسام نوک تیز دارند و گزینه کاملا ایده آلی برای انتخاب هستند.
  • کفی‌های استیم گلاید بخاطر نوع ساختاری که دارند، حتی در حرارت‌های بالا هم به لباس نمی‌چسبند و قطعا مقاومت بسیار بالایی هم به نسبت انواع دیگر در برابر سایش و خراش دارند.
  • بهترین نوع کفی‌ها، سرامیکی و اسلایم گلاید است که معمولا در برندهای معتبر مانند اتو بخار تفال و اتو بخار فیلیپس استفاده می‌شوند.

سیم ۳۶۰ درجه

در انتخاب این دستگاه کاربردی و ارزشمند دقت کنید که سیم ۳۶۰ درجه داشته باشد. چراکه براحتی و با حرکت و جابجایی آن پیچ نخورد و به مرور زمان از بین نرود. سیم‌های ۳۶۰ درجه هندلینگ بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهند. هنگام کار با اتو شما را به دردسر نمی‌اندازند.

امکانات و قابلیت‌ها

امکاناتی که می‌تواند یک اتو بخار را از بقیه مدل‌ها متمایز کند عبارتند از: سیستم ضد چکه و رسوب زدایی، بخار عمودی، خاموش شدن خودکار که در زیر به مزیت هرکدام از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • سیستم ضد رسوب و چکه از ایجاد رسوب املاح آب و ایجاد لک روی لباس‌ها جلوگیری می‌کند و دیگر نیاز به شستشوی مخزن اتو با محلول‌های رسوب زدایی ندارید.
  • قابلیت بخار عمودی هم کمک می‌کند برای صاف کردن چروک پرده و حتی لباس‌هایی که روی رگال دارید نیازی به درآوردن آن‌ها نداشته باشید که بسیار کاربردی است اما قطعا برای بهره‌مندی از این قابلیت اتو بخارگرها بهترین انتخاب هستند.
  • قابلیت خاموش شدن خودکار زمانی که برای چند ثانیه دستگاه حرکت نکند فعال می‌شود تا از آسیب دیدن لباس‌ها جلوگیری کند و به محض حرکت مجدد اتو، غیرفعال می‌شود تا اتوکشیدن را ادامه دهید. این قابلیت برای افرادی که همزمان با اتو کشیدن کارهای دیگر نیز انجام می‌دهند بسیار کاربردی است.

بهترین برندهای اتوهای بخار

در حال حاضر مدل‌های تفال و فیلیپس با فاصله جزو برندهای مطرح  اتو بخار هستند. که هم تنوع بالایی دارند و هم از نظر امکانات و کیفیت ساخت کاملا مورد تایید و تمام استانداردهای جهانی را دارا هستند. یکی از بهترین و پرفروش ترین آنها هم اتو بخار فیلیپس مدل ۵۰۴۰ است که از نظر تمام ویژگی‌های که در بالا به آنها اشاره کردیم، عالی است و قیمت کاملا اقتصادی و ارزش خرید بالایی دارد. پیشنهاد می‌کنیم این محصول را حتما بررسی و ارزیابی کنید.

اتو بخار فیلیپس مدل 5040

خرید اینترنتی اتو بخار

توصیه می‌کنیم اگر قصد بررسی مشخصات خرید و قیمت اتو بخار را بصورت اینترنتی دارید. حتما از طریق فروشگاه‌های معتبر اقدام کنید چراکه خرید آنلاین همیشه نگرانی‌های خاص خود را دارد.

 یکی از این فروشگاه‌ها تک کالابان است که بعنوان مرجع خرید لوازم خانگی اصلی و اورجینال با ارائه خدمات کم نظیری مانند گواهی کتبی اصالت کالا، گارانتی معتبر، ضمانت بازگشت وجه یا کالا در صورت مورد پسند نبودن کالا توسط شما تا ۱۰ روز، تمام نگرانی‌های شما را برای خرید اینترنتی لوازم خانگی برطرف کرده است. همچنین می‌توانید با شماره ۰۲۱۳۳۵۴۴۶۸۹ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان تک کالابان استفاده کنید تا شما در انتخاب بهترین مدل که دقیقا متناسب با نیازتان است، راهنمایی کنند.

Share