رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت اعلام کرد:

راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی متمرکز مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان

گلچین از راه‌اندازی سامانه نوبت دهی متمرکز مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان با شماره گیری ۴۴۹۵۵ (با تلفن ثابت) و ۰۱۳۴۴۹۵۵ (با تلفن همراه) از اول خرداد ماه سالجاری خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با اضافه کردن خطوط تلفن جدید، دغدغه بیماران در دریافت نوبت از مراکز درمانی تامین گردد. 

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، پرویز گلچین، رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت ظهر روز شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران با معرفی بیمارستان و عملکرد آن در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت در سال ۱۳۷۹ در زمینی به مساحت ۲۲۰ هزار متر مربع در ۲ طبقه و با مساحت ۳۳۰۰۰ متر مربع زیربنا با ۱۰۰ تخت فعال شروع به کار کرد و از لحاظ اعتبار بخشی دانشگاه ۵ دوره متوالی موفق به دریافت درجه یک شد.

مراجعه بیش از ۲۹۱ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ به درمانگاه‌های بیمارستان

وی ادامه داد: بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت که تنها بیمارستان ملکی جنرال سازمان تامین اجتماعی در شهر رشت است دارای سه درمانگاه عمومی، ۱۵ درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی شامل زنان و زایمان، کودکان، داخلی، جراحی عمومی، بیماری‌های عفونی، قلب و عروق، داخلی مغز و اعصاب، ارتوپدی، بیهوشی، ارولوژی، گوش و حلق و بینی، جراحی مغز و اعصاب، روانپزشک، فوق تخصص گوارش، فوق تخصص ریه است که در دو شیفت صبح و عصر فعال هستند همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۹۱ هزار ۵۵۹ نفر به درمانگاه‌های بیمارستان مراجعه کردند.

گلچین گفت: بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت در حال حاضر با دارا بودن ۱۶۸ تخت فعال و داشتن بخش‌های بستری شامل زنان و زایمان، داخلی، جراحی عمومی، ارولوژی چشم، گوش و حلق و بینی، داخلی اعصاب، عفونی، ارتوپدی، کودکان، نوزادان بیمار و CCU ،ICU ،NICU قلب و عروق، جراحی مغز و اعصاب، انکولوژی و بخش‌های پاراکلینیک شامل داروخانه آزمایشگاه پاتولوژی، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، MIR، فیزیوتراپی و تشخیص ویژه در جهت رضایتمندی بیماران خدمات ارائه می‌دهد.

در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۳ هزار نفر در این بیمارستان بستری شدند

وی با بیان اینکه تعداد بستری شدگان سال ۱۴۰۲ در این مرکز به میزان ۱۳ هزار و ۳۷۷ نفر بوده و در طول سال گذشته به طور میانگین ماهانه تعداد ۱۱۱۵ نفر در بخش‌های مختلف این بیمارستان بستری شدند. ضریب اشغال تخت نیز در سال ۱۴۰۲، ۸۰/۹۵ درصد بوده است، اظهار کرد: بار مراجعه در اکثر واحدهای پاراکلینیک روند رو به رشدی داشته، تعداد ۵۱۷ هزار و ۱۵۴ اقلام دارویی ۳۶۰ هزار و ۳۶۸ مورد آزمایش، ۱۰ هزار و ۹۸۷ مورد پاتولوژی، ۲۴ هزار و ۲۹۵ مورد رادیوگرافی، ۷ هزار و ۹۶۷ مورد سی تی اسکن و ۱۲ هزار و ۳۶۵ مورد MRI، ۴۷ هزار و ۸۵ مورد، فیزیوتراپی ۱۶۹۷ مورد آندوسکوپی و ۲۹۰ مورد کولونوسکوپی برای بیماران سرپایی در این مرکز انجام شده است.

در سال گذشته ۷۶۹۱ عمل جراحی در بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت انجام شد

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت با اشاره به اینکه  در سال گذشته ۷۶۹۱ عمل جراحی در این مرکز انجام شده است که رشد دو و نیم درصدی در مقایسه با سال ۱۴۰۱ داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر اتاق عمل بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت با دارا بودن ۵ اتاق عمل فعال در گروه‌های مختلف، ارتوپدی، ارولوژی، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، چشم زنان و زایمان و گوش و حلق و بینی با انجام اعمال جراحی الکتیو در دو شیفت صبح و عصر و اعمال جراحی اورژانسی در هر ساعتی از شبانه‌روز در حال ارائه خدمت به بیمه شدگان است.

گلچین افزود: از ۷۶۹۱ عمل جراحی سال گذشته در این مرکز، ۱۲۱۸ مورد اعمال جراحی زنان و زایمان، ۹۴۷ مورد عمل ارتوپدی، ۳۰۳۱ عمل جراحی عمومی، تعداد ۵۴۰ عمل ارولوژی، ۷۴۱ مورد عمل جراحی چشم، تعداد ۷۴۱ مورد عمل جراحی مغز اعصاب و ۴۷۳ عمل گوش و حلق و بینی بوده و بالاترین آمار اعمال جراحی توسط گروه متخصصین جراحی عمومی انجام شده است.

به گزارش دیارمیرزا، وی اظهار کرد: بیمارستان، دارای یک اتاق عمل سرپایی واقع در قسمت اورژانس است که در آن عمل جراحی سرپایی اورژانسی به صورت ۲۴ ساعته توسط پزشک متخصص طب اورژانس و اعمال جراحی سرپایی غیر اورژانسی با هماهنگی‌های قبلی و توسط پزشک جراح مربوطه انجام می‌گردد. در طول سال گذشته ۶۴۰ بیمار به اتاق عمل سرپایی مراجعه کردند.

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت گفت: در حال حاضر اتاق عمل این بیمارستان مجهز به دستگاه‌هایی نظیر: لاپاروسکوپی، آرتروسکوپ، دستگاه فیکو (جهت عمل آب مروارید چشمی) رزکتوسکپی ارولوژی، هیستروسکوپی زنان، فلوروسکوپی ارتوپدی و مغز و اعصاب، سنگ‌شکن درون اندامی، استریلیزاسیون پلاسما، آندوسکوپی سینوس و برونکوسکپی و… است که منجر به اعمال جراحی با تعداد و کیفیت بالا گردیده است.

وی با اشاره به اینکه جهت بروزرسانی و تجهیز بیشتر مراکز درمانی به ویژه اتاق عمل مراحل خرید دستگاه پیشرفته فیکو ویترکتومی انجام گردیده است که با نصب این دستگاه، اتاق عمل بیمارستان قادر به انجام عمل جراحی ویترکتومی عمیق و… خواهد شد، گفت: این مرکز سعی دارد تا با ارائه خدمات با کیفیت بالا به هدف اصلی که همان ارتقای درمان و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان تامین اجتماعی است، برسد.

اجرای طرح تکریم سالمندان در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت

گلچین عنوان کرد: با افزایش جمعیت سالخورده در استان گیلان پیری و سالخوردگی را امری اجتناب ناپذیر است و هر فردی باید بتواند از این دوران نهایت استفاده را ببرد. در فرهنگ اسلام بر رعایت اصل تکریم و پاسداشت مقام سالمندان نیز تاکید بسیار شده است. در این بیمارستان در راستای اجرای طرح تکریم سالمندان اقدامات خوبی صورت گرفته است که به برگزاری کلاس‌های آموزشی سالمندان در حیطه مراقبت‌های بهداشتی، ارائه بروشور و پمفلت‌های سالمندی در حوزه‌های مختلف سالمندی در سایت بیمارستان، معرفی لینک دانشگاه سالمندان جهت ارتقاء سطح سواد سالمندان، فراهم بودن امکانات رفاهی از قبیل ویلچر و واکر و همچنین نصب دستگیره‌های کمکی (هندریل) در بخش‌های بسیاری جهت حفظ ایمنی سالمندان اشاره کرد.

وی همچنین ادامه داد: اجرای طرح پذیرش تلفنی گویای سازمان را که خود موجب صرفه جویی در وقت و هزینه مراجعین به مراکز درمانی و جلوگیری از انتشار بیماری‌های واگیر به دلیل‌ عدم تجمع بیماران در سالن‌های انتظار خواهد شد را از اقدامات انجام شده در راستای تکریم ارباب رجوع است.

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت اظهار کرد: در این بیمارستان در صورت‌ عدم نوبت‌گیری افراد سالمند واحد پذیرش درمانگاه از طریق سیستم ارجاع بیمار به پزشکان عمومی در جهت تامین رفاه حال این افراد اقدام به ثبت نوبت می‌نماید.

وی افزود: به دلیل وجود مشکلات پیش روی بیماران سالمند و همچنین توجه به مدیریت موثر بیماری‌های مزمن و آموزش به بیمار و خانواده، واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار این مرکز نیز با ارائه خدمات مناسب از قبیل پیگیری و آموزش بیماران مزمن سرپایی یا بستری شده و ارائه مشاوره‌های لازم از قبیل تغذیه، آموزش‌های تخصصی و به مراجعین ارائه خدمت می‌نماید.

گلچین عنوان کرد: با توجه به اینکه چالش‌هایی همچون افزایش بار بیماری‌‌های مزمن به دنبال افزایش جمعیت سالمند وجود دارد، در این بیمارستان وضعیت سلامت افراد سالمند از نظر ابتلا به بیماری‌های مزمن غربالگری در کلینیک دیابت و فشار خون بررسی و اقدامات درمانی لازم انجام و در صورت نیاز به سطوح تخصصی ارجاع داده می‌شود در راستای توانمندسازی و ارتقای سلامت همکاران این مجموعه اجرای برنامه‌هایی شامل تقویت فعالیت‌های ورزشی از طریق عقد قرارداد با باشگاه‌های ورزشی خصوصی تجهیز، باشگاه ورزشی آتیه بیمارستان، ایجاد تسهیلاتی جهت شرکت همکاران در المپیادهای ورزشی و برگزاری کلاسهای آموزشی تغذیه و ورزش نیز انجام می‌پذیرد.

راه‌اندازی واحد آموزش و پیگیری بیماران

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت با اشاره به اینکه واحد آموزش و پیگیری بیماران با هدف ارتقای درمان سطح سلامت و افزایش رضایتمندی مراجعین و بیمه شدگان راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: به منظور بهبود کیفیت خدمات ارائه شده ارتقاء سطح سلامت آموزش خود مراقبتی و پیشگیری از است بستری مجدد بیمار و نیز پیگیری پس از ترخیص بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن غیر واگیر اعم از دیابت، فشار خون سکته مغزی و همچنین مراجعین، سرپایی در تیر ماه ۱۴۰۲ در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تامین اجتماعی رشت راه اندازی شده است که از جمله اقدامات و برنامه‌های این واحد آموزش بیماران و پیگیری تلفنی جهت ارزیابی اثر بخشی آموزش‌های ارائه شده و نیز بررسی نیازهای پس از ترخیص بیماران است که توسط کارشناس ارشد آموزش پرستاری انجام می‌گردد.

وی افزود: بیماران پس از ترخیص جهت تکمیل آموزش‌های لازم و تخصصی به واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار، ارجاع شوند و پس از آن در صورت داشتن سوال در زمینه بیماری‌های دیابت، فشار خون، سکته مغزی و… می‌توانند از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۴:۳۰ با شماره تلفن‌های ۱۸-۳۳۶۶۲۲۱۴، داخلی ۴۰۰ با واحد پرستاری آموزش و پیگیری بیمار تماس حاصل نمایند.

ترویج برنامه زایمان طبیعی و تشویق مادران باردار به انجام آن

گلچین با اشاره به اینکه فواید زایمان طبیعی بیشتر از زایمان سزارین است، تأکید کرد: این بیمارستان قصد دارد با اجرای روش کاهش درد دارویی و بهینه‌سازی بلوک زایمان به صورت LDR (زایمان در اتاق‌های تک تخته همراه با حضور همسر در تمام مراحل زایمان) سبب خوشایندسازی زایمان برای مادران باردار شود.

وی با بیان اینکه زایمان طبیعی روندی فیزیولوژیک و طبیعی برای تولد جنین است و نیازی به مداخله پزشکی ندارد و پزشک و ماما به عنوان حمایتگر در موارد احتمال خطر همراه مادر هستند، اظهار داشت: از جمله فواید زایمان طبیعی برای مادر در مقایسه با سزارین می‌توان به کاهش مرگ مادر، پیشگیری از خطر عفونت بعد سزارین، پیشگیری از خونریزی، شیردهی آسان‌تر و زودتر، بهبود وضعیت روحی روانی مادر و در انتها مقرون به صرفه بودن آن نام برد.

به گزارش دیارمیرزا، رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت در ادامه افزود: زایمان سزارین نیز معمولا زمانی انجام می‌شود که عوارض ناشی از بارداری، زایمان طبیعی سخت نموده و مادر یا کودک در مـعـرض خطر باشند.

گلچین همچنین اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۵۰ قانون جوانی جمعیت مبنی بر کاهش سالانه ۵ درصد از میزان سزارین در جهت ترویج برنامه زایمان طبیعی و تشویق مادران باردار به انجام آن و حفظ و ارتقای سلامت و نوزاد، این بیمارستان با برگزاری کلاس‌های آموزشی آمادگی زایمان برای مادران باردار انجام مشاوره‌های قبل بارداری توسط کارشناس مامایی در درمانگاه، اطلاع‌رسانی در خصوص مامای همراه در کنار مادران باردار در طول بارداری و زایمان، آگاه‌سازی زنان در خصوص عوارض بی‌تحرکی چاقی و تاثیر آن در روند نوع زایمان اقداماتی خوبی انجام داده است و در زمینه روش‌های کاهش درد به صورت غیر دارویی در هنگام زایمان از جمله آروماتراپی، گرمادرمانی سرمادرمانی و تکنیک‌های تنفسی و توپ تولد نیز اقدامات مثبتی در این بیمارستان صورت پذیرفته است.

اجرای طرح غربالگری بیماری‌های دیابت و فشار خون، سرطان‌های شایع زنان و سرطان روده بزرگ

وی گفت: در راستای اجرای طرح غربالگری بیماری‌های دیابت و فشار خون، سرطان‌های شایع زنان و سرطان روده بزرگ در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت و با هدف تشخیص و شناسایی سرطان پیش از ظهور علائم و نشانه‌های بیماری در افراد، طرح غربالگری در این مرکز اجرا می‌گردد.

گلچین ادامه داد: طی هماهنگی‌های به عمل آمده با درمانگاه این مرکز و واحد آزمایشگاه، اجرای طرح غربالگری سرطان روده بزرگ به صورت رسمی از ابتدای شهریور ماه ۱۴۰۲ در بیمارستان انجام می‌شود و افراد مراجعه کننده از طریق پزشکان عمومی این مرکز برای انجام آزمایشات غربالگری سرطان کولورکتال به واحد آزمایشگاه ارجاع داده می‌شوند.

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت با اشاره به اهمیت انجام تست‌های غربالگری سرطان جهت تشخیص زودرس بیماری، از بیمه‌شدگان خواست برای دریافت خدمات تشخیص زودرس و غربالگری سرطان‌های شایع زنان و سرطان روده بزرگ و همچنین غربالگری بیماری‌های دیابت و فشار خون به عنوان اقدام پیشگیرانه برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از عوارض آن به درمانگاه بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت مراجعه کنند.

فعالیت کلینیک تخصصی دیابت و فشار خون

وی با اشاره به اینکه کلینیک تخصصی دیابت و فشار خون مستقر در درمانگاه شماره دو بیمارستان همه روزه از ساعت ۸ صبح جهت انجام غربالگری بیماری‌های دیابت و فشار خون دایر است، اظهار داشت: مراقبت در کلینیک دیابت و فشار خون توسط متخصص داخلی، پرستار و مشاور تغذیه همه روزه انجام می‌گردد.

گلچین ادامه داد: به منظور انجام غربالگری در کلینیک دیابت و فشار خون تمامی افراد سالم بالای ۳۰ سال همه روزه غیر از روزهای تعطیل می‌توانند پس از اخذ نوبت پزشک عمومی به اتاق شماره ۱۶ واقع در درمانگاه شماره دو مراجعه می‌نمایند.

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت تشریح کرد: گروه هدف برنامه غربالگری دیابت و فشار خون، شناسایی تمامی افراد سالم بالای ۳۰ سال است که پرونده دیابت و فشار خون ندارند و کارشناس پرستاری از افراد مذکور شرح حال گرفته و فرم‌های مربوطه را تکمیل می‌نماید؛ افرادی که از نظر عوامل خطر بیماری‌های دیابت و فشار خون مشکلی ندارند می‌توانند سه سال بعد دوباره غربالگری شوند و افرادی که در این غربالگری در معرض خطر هستند به پزشک ارجاع داده شوند.

وی افزود: افرادی که بر اساس شرح حال یا معاینات، جزء بیماران دیابتی یا فشار خون بالا قرار می‌گیرند و تاکنون پرونده‌ای ندارند برای مراقبت‌های درمانی توسط پزشک ویزیت می‌شوند در این کلینیک اندازه‌گیری فشار خون و آموزش اقدامات خود مراقبتی و چگونگی پیشگیری از عوارض بیماری نیز به بیماران ارائه می‌گردد.

واحد تشخیص ویژه (آندوسکوپی کولونوسکوپی، اکو، تست، ورزش، هولتر، نوار مغز نوار عصب و عضله اسپیرومتری)

به گزارش دیارمیرزا، رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت گفت: واحد آندوسکوپی کولونوسکوپی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت با دارا بودن دستگاه‌های پیشرفته و با حضور چهار پزشک فوق تخصص گوارش و سه پزشک متخصص داخلی به بیمه شدگان خدمات ارائه می‌نماید.

وی مهمترین دلایل انجام آندوسکوپی/کولونوسکوپی را خونریزی‌های داخلی مثبت بودن نتیجه آزمایش مدفوع و همچنین دردهای شکمی برشمرد و تصریح کرد: اقدامات اصلی انجام شده در این واحد شامل آندوسکوپی جهت تشخیص بیماری‌های مری، معده و قسمتی از روده باریک و همچنین شناسایی زودهنگام سرطان‌های مری و معده و انجام کولونوسکوپی جهت تشخیص خونریزی رودهای پولیپ و همچنین سرطان روده بزرگ است.

گلچین افزود: واحد آندوسکوپی این مرکز همه روزه غیر از ایام تعطیل در شیفت صبح و واحد کولونوسکوپی نیز روزهای یکشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه هر هفته غیر از روزهای تعطیل آماده ارائه خدمت به بیماران سرپایی و بستری است و بیمه‌شدگان می‌توانند جهت گرفتن نوبت و اطلاعات دقیق‌تر به واحد نوبت‌دهی تشخیص ویژه واقع در درمانگاه شماره سه و یا به وب سایت بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت به آدرس https://rasolakram.tamin.ir مراجعه نمایند.

اجرای طرح مامای همراه برای زنان باردار

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت گفت: مامای همراه فردی است که از ابتدای بارداری توسط خود مادر انتخاب می‌شود و در دوران بارداری تا بعد از زایمان وظیفه، آموزش، آگاهی و حمایت روحی مادر را برعهده دارد. بیشترین نقش مامای همراه در قبل از زایمان و با هدف کاهش دردهای زایمان طبیعی، است اما این وظایف به زایمان ختم نمی‌شود و مامای همراه می‌تواند بعد از زایمان هم مدت زمان بیشتری کنار مادر بماند در ساعت‌های پس از زایمان، مامای همراه می‌تواند در مورد شیردهی به نوزاد و مراقبت از زخم پرینه یا زخم سزارین راهنمایی‌هایی را ارائه دهد.

وی افزود: وظایف مامای همراه یا مامای خصوصی و یا دولا این است که به مادر باردار کمک کند دردهای زایمان را بهتر کنترل و مدیریت کند؛ او به مادر روحیه داده و در حین زایمان طبیعی کمک حال وی بوده و او را در تمام طول، زایمان بدون وقفه همراهی می‌نماید.

گلچین اظهار کرد: این بیمارستان با معرفی ماماهایی با تجربه و دوره دیده جهت همراهی مادران باردار در حین و پس از زایمان آماده ارائه خدمت به مادران باردار است و بیمه‌شدگان جهت داشتن مامای همراه و انجام هماهنگی‌های لازم می‌توانند به بخش زایمان یا درمانگاه زنان مراجعه نمایند.

خدمات سرپایی قابل ارائه در درمانگاه زنان و زایمان و مامایی بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت اکرم (ص)

وی گفت: خدمات سرپایی ارائه شده در درمانگاه زنان و زایمان و مامایی این مرکز شامل ویزیت پزشک متخصص، انجام معاینات معمول و درمان بیماران همچنین خدماتی از قبیل مراقبت‌های حین بارداری از جمله نوار قلب جنین، مراقبت‌های NST معاینه، کنترل فشار خون، شنیدن صدای قلب جنین، انجام بعد زایمان، مشاوره پیش از بارداری در راستای جوانی جمعیت و توصیه به فرزندآوری، آموزش و مشاوره شیردهی و بالا بردن آگاهی در خصوص اهمیت تغذیه نوزاد با شیر مادر، غربالگری سرطان، کلاس‌های مراقبت بارداری برای مادران باردار یا دهانه رحم و سرطان برست (سینه) است.

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت ادامه داد: کسانی که قصد باردار شدن دارند به منظور افزایش توانایی مادران برای خود مراقبتی و پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی در این کلاس‌ها که همه روزه به جز ایام تعطیل توسط کارشناسان مامایی برگزار می‌گردد، نحوه صحیح خوابیدن، ورزش، تغذیه مناسب دوران بارداری و… به مادران باردار آموزش داده می‌شوند.

گلچین با اشاره به اینکه در این مرکز همکاران ماما، سامانه آموزشی «بهداشت تی وی» را به مادران باردار معرفی می‌نمایند، افزود: در این سامانه ویدئوهای آموزشی با هدف دسترسی همگانی و سریع به رسانه‌های آموزشی با موضوعات مراقبت‌های مادران باردار و نوزاد سالم و نارس، توسط وزارت بهداشت و با همکاری اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تهیه شده و در دسترس عموم قرار گرفته شده است و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به این پس از ثبت نام به شکل برخط (آنلاین و رایگان از ویدئوهای آموزشی این www.behdasht.tv آدرس سامانه استفاده نمایند.

به گزارش دیارمیرزا، وی اضافه کرد: مراجعین جهت انجام غربالگری سرطان برست (سینه) و دهانه رحم نیز می‌توانند همه روزه غیر از ایام تعطیل به واحد مامایی در درمانگاه شماره یک بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت مراجعه نمایند.

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت تأکید کرد: این بیمارستان مجهز به دستگاه کولپوسکوپی گردیده است که یکی از روش‌های غربالگری سرطان دهانه رحم است و هدف اصلی انجام آن جلوگیری از سرطان سرویکس یا دهانه رحم با تشخیص ضایعات پیش سرطانی زودرس و درمان آن است و در صورت مشاهده سلول‌های غیرطبیعی در معاینه لگن و آزمایش پاپ اسمیر، تجویز می‌گردد.

راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی متمرکز مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان

گلچین از راه‌اندازی سامانه نوبت دهی متمرکز مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان با شماره‌گیری ۴۴۹۵۵ (با تلفن ثابت) و ۰۱۳۴۴۹۵۵ (با تلفن همراه) از اول خرداد ماه سالجاری خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با اضافه کردن خطوط تلفن جدید، دغدغه بیماران در دریافت نوبت از مراکز درمانی تامین گردد.

به گزارش دیارمیرزا، وی با اشاره به اینکه این بیمارستان بزرگترین مرکز درمانی تامین اجتماعی گیلان با بیش از یک میلیون و سیصد هزار بیمه شده است، گفت: تقاضا جهت بهره‌مندی از خدمات درمانی رایگان تامین اجتماعی در این مرکز بسیار زیاد است.

رئیس بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت در پایان اظهار داشت: بیمه‌شدگان می‎توانند به منظور اخذ نوبت از مراکز درمانی ملکی سازمان به صورت غیر حضوری همه روزه از ساعت ۶ صبح علاوه بر روش‌های کد دستوری #۱۳*۱۴۲۰*۴* و #۲۲*۱۴۲۰۲۰*۶۶۵۵*، وبسایت  nobat.tamin.ir، اپلیکیشن رایطب و شماره تلفن‌های ۰۱۳۳۳۶۱۷۵۰۲ الی ۷ از طریق سامانه متمرکز و با شماره‌گیری ۴۴۹۵۵ (با تلفن ثابت) و ۰۱۳۴۴۹۵۵ (با تلفن همراه) نسبت به دریافت نوبت اقدام نمایند.

Share