رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماسال خبر داد:

تیمار و رهاسازی گورکن در ماسال+ فیلم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماسال از رهاسازی یک قلاده گورکن (رودک) در این شهرستان خبر داد.

حمید سلطان‌خواه بیان کرد: در پی گزارش شهروندان بازارجمعه شاندرمن از توابع شهرستان ماسال، نسبت به ورود یک گونه جانوری در محدوده بازار هفتگی شاندرمن، بلافاصله مأموران یگان حفاظت این اداره در محل حاضر و اقدامات لازم برای زنده‎گیری این گونه که یک قلاده گورکن (رودک) بود را به انجام رساندند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ماسال اضافه کرد: تهدیدات زیستی، کمبود آب و غذای کافی در زیستگاه طبیعی، سبب می‌شود تا حیات‎ وحش به منظور تهیه غذای روزانه خود در اطراف شهر و روستاها حضور یابند.

سلطان‌خواه ادامه داد: گورکن (رودک) از جانوران رده پستانداران، راسته گوشتخواران و خانواده راسوها است که در طبقه کمترین نگرانی (Lc) فهرست سرخ IUCN قرار دارد. این جانور از حیوانات کف‌رو و در زیستگاه‌های جنگلی، کوهستانی، استپ‌های نیمه خشک و همچنین زمین‌ها و باغات کشاورزی زیست می‌کند. به نسبت کمیاب است، همه چیزخوار است و معمولا از مواد گیاهی نظیر میوه‌ها، دانه و مواد حیوانی مانند کرم خاکی، حشرات، مارمولک، قورباغه، جوجه پرندگان، پستانداران کوچک و لاشه جانوران تغذیه می‎‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ماسال اظهار کرد: خوشبختانه پس از اطمینان از سلامت این جانور، این گونه جانوری توسط ماموران یگان حفاظت شهرستان ماسال در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

Share